• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo/Casema/Online/Orange/Wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.
........dat de Orange Cable abonnementen zonder vast contract zijn.......

Klopt! Maar lang niet alle medewerkers van Ziggo zijn hiervan op de hoogte.
Zelf ben ik 1 - 2 maanden geleden overgestapt van Orange Cable naar Alles in 1 plus en dat werd binnen 1 maand geregeld.
Mijn contract liep eigenlijk nog tot febr. 2009.

Bij een familielid werd het zelfs binnen 2 dagen!! geregeld.
 
Dit staat op de Online (voorheen Orange en Wanadoo) website:

Wat zijn de serveradressen van de servers van Online?
Hieronder staat een overzicht van alle instellingen voor de servers van Online.
POP3-server (e-mail ontvangen): pop.online.nl
SMTP-server (e-mail verzenden): smtp.online.nl
FTP-server (homepage): home.online.nl
NNTP-server (nieuwsgroepen): news.online.nl
Primaire DNS-server: 194.134.5.55
Secundaire DNS-server: 194.134.5.5

Bij mij werken de bovenstaande Online Cable POP3 en SMTP tot op heden normaal.

Bij mij ging het afgelopen maandagavond om 23:30 uur ineens mis: verbinding weg, servers niet meer te vinden. Na resetten van de modem bleek ik ineens een IP-adres in een heel andere range te hebben (94.209.x.x i.p.v. 82.156.x.x). De bovengenoemde nameserveradressen gaven geen respons meer, maar de nameserver van (voorheen) Casema (83.80.1.236) wel. Dat adres bleek ook in mijn router te staan (opgehaald via DHCP). Gek genoeg accepteert smtp.online.nl nog altijd mijn uitgaande mail...
 
Hi!

Bij mij ging het afgelopen maandagavond om 23:30 uur ineens mis: verbinding weg, servers niet meer te vinden. Na resetten van de modem bleek ik ineens een IP-adres in een heel andere range te hebben (94.209.x.x i.p.v. 82.156.x.x). De bovengenoemde nameserveradressen gaven geen respons meer, maar de nameserver van (voorheen) Casema (83.80.1.236) wel. Dat adres bleek ook in mijn router te staan (opgehaald via DHCP). Gek genoeg accepteert smtp.online.nl nog altijd mijn uitgaande mail...

Gek gek... op zich niet, dat is zo geconfigureerd. De gebruikers worden deze weken overgezet naar het Ziggo netwerk. De services (e-mail en dergelijke) die volgen. Maar daar volgt nog communicatie over eerst officieel.

Bye,
Raymond.
 
Ik ben de dag voorzichtigheidshalve begonnen met een modem-reset. Volgens mijn modem logs heeft in de nacht van woensdag op donderdag om 0.00 uur een externe ingreep plaatsgevonden die nog geen minuut duurde. De IP-adres range van mijn modem bleek te zijn aangepast en de DNS-server was overgezet naar 83.80.1.236, hetgeen een DNS-server van Ziggo (voorheen Casema) moet zijn (zie https://dnswijziging.casema.nl/).

Voor wanneer de Online/Orange/Wanadoo e-mail servers worden overgezet naar de Casema/Ziggo e-mail servers.
De belangrijkste instellingen voor het Casema netwerk:
POP3-server (e-mail ontvangen): pop3.casema.nl
SMTP-server (e-mail verzenden): smtp.casema.nl
NNTP-server (nieuwsgroepen server): news.casema.nl
Webmail bekijken: https://webmail.casema.nl
WebSpace bekijken: https://home.casema.nl
Primaire DNS-server: 83.80.1.236
Secundaire DNS-server: 83.80.1.164
 
Laatst bewerkt door een moderator:
servers

Ik heb nog alle servers op de adressen van wanadoo staan:
smtp.wanadoo.nl en pop.wanadoo.nl.

Dit werkt ook met mijn nieuwe online-adressen.
Op een noeiuwe machine dezelfde servers opgegeven, en dat werkt ook prima.
 
ziggo versus online

Een zelfde probleem heb ik dus ook. Mijn oude wanadoo cable account die ik via casema inlas is nu niet meer toegankelijk via ziggo.

dus casema heeft de boel overgedaan aan ziggo en wanadoo via orange aan online...iedereen blij behalve de klanten!!

Via de helpdesk van zowel ziggo als online kom je nergens uit, want ze geven de schuld van het probleem aan elkaar.

wie weet een oplossing hiervoor?

mvg rob

PS de helpdesk chat via copy/paste...

Dat had ik al gezien. Als xxx@wanadoo.nl inderdaad is gekoppeld aan een free abbonnement dan is die alleen nog te benaderen via de webmail of een online inbelverbinding, niet meer via de outlook op een kabel abbonnement.
5:04:50 PM
tot afgelopen maandag werkte dit en men zegt bij online.nl dat er vele klachten binnekomen omdat ziggo deze accounts niet meer doorlaat 5:06:10 PM HM
Dat is niet een kwestie van niet doorlaten. Alle orange cable klanten krijgen tegenwoordig een casema ip adres; die worden door online geblokkeerd voor wat betreft de free abbonnementen.
5:07:22 PM
tja, helaas is ons probleem dat het dus niet meer werkt doordat er een conflict is tussen ziggo (ex casema ) en oonline.nl (ex wanadoo) en wij gestart zijn met wanadoo via casema. en dat heeft sinds 2002 goed gewerkt.
5:10:18 PM
hoe gaat u dit nu oplossen?
HM
Dit kan niet opgelost worden lijkt mij. Online staat het niet toe dat kabel abbonnee's gebruik maken van hun pop server en ziggo gaat de ip wijziging niet meer ongedaan maken. De enige optie lijkt mij dat u gebruik gaat maken van de webmail.
 
oplossing ziggo vs online

Na een week worstelen met zowel Online.nl als Ziggo, heb ik uiteindelijk toch maar smtp.casema.nl gebruikt als uitgaande mailserver. Dat werkte goed, maar het zat me niet helemaal lekker, want hoe lang zou het blijven werken? Na nog maar een 30 minuten te hebben gewacht op een telefonisch contact van Ziggo's klantenservice, kreeg ik uiteindelijk een hele vriendelijke en doortastende dame aan de lijn. Zij vroeg me of mijn wanadoo/online-mailaccounts van levensbelang waren. Toe ik dat ontkende stelde ze me voor om alles per direct om te zetten naar een Ziggo-cable-abonnement. Ik zou wel mijn emailaccounts kwijtraken, maar e.e.a. kon dezelfde avond (ik belde nota bene om een uur of 8 's avonds) nog geregeld zijn. Bovendien kreeg ik (als virtuele nieuwe Ziggo-klant) ook nog eens de eerste 2 maanden gratis! Ik had er een hard hoofd in dat alles zou gaan lukken, zoals voorgesteld, maar om een uur of 11 had ik geen verbinding meer, moest ik mijn modem en router even resetten en voila, daar had ik opeens een Ziggo (of eigenlijk Casema) ip-adres. De volgende dag nog even naar de klantenservice gebeld voor de inloggegevens van mijn hoofd-mailaccount (want dat waren ze wel vergeten in te voeren de avond ervoor) en ik was weer volledig up-and-running. Hulde aan deze dame van Ziggo's klantenservice. Waar een beetje goede wil en betrokkenheid van een medewerker al niet toe kan leiden. Tipje voor Ziggo: screen je medewerkers voortaan eerst eens op dergelijke kwaliteiten. Dat scheelt je een hoop klanten.
 
Ik ben de dag voorzichtigheidshalve begonnen met een modem-reset. Volgens mijn modem logs heeft in de nacht van woensdag op donderdag om 0.00 uur een externe ingreep plaatsgevonden die nog geen minuut duurde. De IP-adres range van mijn modem bleek te zijn aangepast en de DNS-server was overgezet naar 83.80.1.236, hetgeen een DNS-server van Ziggo (voorheen Casema) moet zijn (zie https://dnswijziging.casema.nl/).

Hoe kan ik de logs van mijn Motorola modem uitlezen?

Vr. gr.
Internetter.
 
Hoe kan ik de logs van mijn Motorola modem uitlezen?

Vr. gr.
Internetter.

Wat zou daar willen zien, want een ip-change kun je niet in je modem zien, maar gebeurt in je pc of je router.

Logs van het modem vind je via http://192.168.100.1 bij de meeste motorola's, als je moet inloggen is dat met user: admin en pass: motorola
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan