• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG op Philips incompleet en ook nog iets over de compatibiliteit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowdy

Forum Gebruiker
Berichten
882
Zoals we weten is de EPG in de Philips TV niet helemaal volledig. Ik had dit ook aan Philips voorgelegd, 2x, en uiteindelijk krijg ik dit antwoord, waarvan vooral de rood gemarkeerde zin erg interessant is natuurlijk.

Geachte heer van der Veen,

U heeft ons gevraagd hoe u volledige EPG zal kunnen ontvangen op onze tv.

Ik heb voor u navraag gedaan bij een van onze product experts en deze geeft aan dat de volledige EPG bij een signaal van Ziggo enkel werkt wanneer u de smartcard in de tv invoert met de speciale, door Ziggo ontwikkelde, module.
Indien u een andere module gebruikt of een externe ontvanger zult u kans lopen geen volledig ingevulde EPG lijst te krijgen.​

Nu wil ik hier niet de compatibiliteitsdiscussie hier opnieuw / ook starten, maar misschien kan iemand met een werkende Ziggo CAM in een Philips tv eens kijken of de EPG dan inderdaad vollediger is. (Ik denk zelf van niet, omdat het EPG signaal volgens mij onversleuteld verzonden wordt).
 
Niemand heeft een werkende ziggo cam in zn philips toestel.

Niet waar, Anoniem heeft het zeker werkend gezien. Dus hij zou het kunnen bekijken.
En als Philips wel de firmware update, hebben alle dealers ook een werkende combi.
Dus mijn vraag is en blijft, als iemand zometeen een werkende combi heeft, wil die dan eens kijken of de gids dan klopt? :)
 
En als Philips wel de firmware update, hebben alle dealers ook een werkende combi.
Dus mijn vraag is en blijft, als iemand zometeen een werkende combi heeft, wil die dan eens kijken of de gids dan klopt? :)
Met een firmware update krijg je nog geen werkende combi, anders had ik het graag voor je uitgeprobeerd.
Maar zoals jezelf al aangaf, de EPG info wordt ongecodeerd meegezonden (net als TT trouwens).
 
En nu geen nu/straks meer....?

Nu zie ik dit staan in de FAQ van mijn 5604H/12:

Since software version 26.38.14, the Now and Next program banner has been disabled due to a new EPG (Electronic Programme Guide) requirement.

To view the programme guide, press the 'GUIDE' button on the remote control to display the information about the scheduled TV programme.


Ik heb deze firmware nog niet geinstalleerd, maar dit lijkt me wel weer een erg rare beperking toch? Het lijkt me toch sterk dat een bedrijf als Ziggo hierom gevraagd heeft? Ik vind dit juist een erg handige functie (hoewel ik het nog niet heb kunnen gebruiken omdat ik nog geen CAM had natuurlijk).
 
Hier heb ik ook al een keer contact over gehad met Philips. En er staat ook een kleine discussie over bespreven op het Tweakers forum.

Welkom bij Philips Chat, u chat met xxx. Hoe kan ik u helpen?
xxx: Goedemiddag.
Bezoeker: Goedendag
xxx: Waarmee kan ik u helpen?
Bezoeker: ik heb sinds kort een Philips TV (42PFL8654H/12)
Bezoeker: ik heb de software van deze TV bijgewerkt naar versie 38.22
Bezoeker: en nu is de informatiebalk met programmainformatie (die verschijnt tijdens het zappen) verdwenen
Bezoeker: kan ik deze nog terug inschakelen?
xxx: Ik neem aan dat u de on screen display bedoeld?
Bezoeker: klopt
xxx: Ik kijk het even voor u na.
xxx: Ik heb het voor u nagekeken en helaas had de on screen display niet moeten verdwijnen. Ze zoeken al naar een oplossing hiervoor. Tijdelijk kunt u op Info drukken en krijgt u ook de informatie te zien. Echter dient u dit dan per kanaal te doen waarvan u deze infomatie wil zien.
xxx: Dit is dus maar een tijdelijk oplossing.
Bezoeker: Oke, dank u wel. Maar dit betekent dat deze functionaliteit wel weer terug komt?
xxx: Die moet inderdaad wel weer terug komen ja.

Inderdaad erg jammer dat de updates vanaf 38.14 deze infobalk niet meer laten zien. Ik had laatst dus contact met Philips en het schijnt weer terug te komen.
 
Ik had dit nog via mail gevraagd bij Philips, na een paar weken kwam dit antwoord:

U heeft ons gevraagd naar de reden dan de 'nu & straks'-balk is verwijderd.

We begrijpen dat het missen van deze balk erg vervelend kan zijn. Helaas is ervoor gekozen deze te verwijderen. De reden hiervan is helaas op deze afdeling niet bekend. Hiernaar hebben wij al verschillende malen gevraagd maar de reden blijft ons onbekend. Onze excuses voor het ongemak.​


Misschien dat anoniem al meer weet over de reden en of het mogelijk weer terugkomt? Natuurlijk buiten de certificering om, want dit zal vast geen eis daarvoor zijn.
 
Ha Mark69,

Heel goed initiatief :applause:
Wel jammer dat Ziggo de fouten/wensenlijst niet wil publiceren. Dan hadden we nu al een compleet overzicht gehad.

Maar ik heb er ook nog vijf (Met firmware versie 026.038.022)
1) Als je Discovery HD kiest, dan krijg je eerst 'geblokt' beeld. Bij andere (HD) zenders is dat niet zo.
2) Soms gaan alle zenders (Behalve Ned 1 SD en HD) op zwart. Kwestie van de TV uitzetten, een poosje wachten en het toestel vervolgens weer inschakelen. (Al is het inmiddels wel weer een paar dagen geleden dat dit verschijnsel zich voordeed)
3) Soms is de zenderaanduiding (Die je links bovenin het beeld krijgt) veel zachter en grijzer dan 'normaal'. Ik heb hier overigens geen patroon in kunnen herkennen.
4) De handleiding bij de CI+ CAM module is niet geheel correct over de manier waarop de smartcard ingevoerd dient te worden.
5) Gedurende de eerste dag dat je de CI+ CAM module gebruikt, krijg je veelvuldig een (te afschrikwekkende) foutmelding van de module zelf dat je geen recht hebt op zenders waar je wel een abonnement op hebt. Is de volgende dag weliswaar opgelost. Hoogstwaarschijnlijk kwestie van verse certificaatjes.

Ik heb ook 2 vragen:
1) Ik ben wel benieuwd of iedereen standaard graag wel Now/Next in beeld zou willen hebben of juist niet. (Nu moet je er voor op het 'Info' knopje drukken)
2) Dient de software van de CAM zelf ook periodiek 'ververst' te worden? Zo ja, hoe is dat dan geregeld?

Ik quote dit even uit het topic 'openstaande issues' wat ook in deze categorie staat.
Dit doe ik om even te reageren op vraag 1, zonder dat topic te vervuilen en de discussie over de gids in dit 'gids'-topic te houden.


Ikzelf zou graag standaard de now/next balk ik beeld willen hebben. Ik vind het erg handig om informatie te krijgen over het programma waar je op dat moment naar kijkt, handiger nog dan de naam van de zender bijvoorbeeld.
Maar als er ook mensen zijn die dat liever niet willen, kan ik inkomen. Daarom lijkt het me het meest handige als het gewoon een aan/uit optie wordt in een van de menu's. Dan kunnen mensen zelf kiezen.
Overigens kun en kon je al kiezen of je deze banners, maar ook de volume-balk en de zendernaam-balk groot in beeld, of klein onderin beeld wilde hebben.
 
Ik quote dit even uit het topic 'openstaande issues' wat ook in deze categorie staat.
Dit doe ik om even te reageren op vraag 1, zonder dat topic te vervuilen en de discussie over de gids in dit 'gids'-topic te houden.


Ikzelf zou graag standaard de now/next balk ik beeld willen hebben. Ik vind het erg handig om informatie te krijgen over het programma waar je op dat moment naar kijkt, handiger nog dan de naam van de zender bijvoorbeeld.
Maar als er ook mensen zijn die dat liever niet willen, kan ik inkomen. Daarom lijkt het me het meest handige als het gewoon een aan/uit optie wordt in een van de menu's. Dan kunnen mensen zelf kiezen.
Overigens kun en kon je al kiezen of je deze banners, maar ook de volume-balk en de zendernaam-balk groot in beeld, of klein onderin beeld wilde hebben.

als jullie de wensen nu eens kenbaar maken via de helpdesk van Philips dan heb je maak je meer kans dat men de suggesties meeneemt in een volgende release of toekomstige releases /producten.
 
als jullie de wensen nu eens kenbaar maken via de helpdesk van Philips dan heb je maak je meer kans dat men de suggesties meeneemt in een volgende release of toekomstige releases /producten.
Met alle respect maar ik denk dat je je eigen invloed (van Ziggo dus) onder- en die van ons eenvoudige consumenten overschat. Ik denk echt niet dat de helpdesk van Philips onder de indruk is van enkele klantjes die met hun wensenlijstjes komen. Ik heb uit allerlei posting op dit forum (vooral ook van jezelf) begrepen dat veel van de wensen al "issues" zijn in de certificatieonderhandelingen tussen Ziggo en Philips. Daar verwacht ik persoonlijk veel meer van dan van dit soort individuele acties. Tenzij we met z'n allen een vereniging oprichten met een rechtspositionele status en een substantieel ledenbestand zodat we een serieuze gesprekpartner van Philips kunnen worden, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Tot slot meen ik ergens op het forum gelezen te hebben dat de laatste firmwareupdate al verbeteringen bevat voor de Now/Next-functie en de EPG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan