• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en Tweaknews (payserver) traag

  • Onderwerp starter fredgroes
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had ik daarnet ook op news.ziggo.nl (is gelijk aan news.home.nl).
Ik kon zien door het log te laten meelopen, dat dit steeds op 1 draadje gebeurde waarmee ik aan news.ziggo.nl hing. De andere liepen wel normaal door. Door dat ene draadje even te disconnecten en gelijk daarna weer te laten connecten was dat probleem opgelost. (430 "no such article")

Nou hier helpt dat niet, ik heb het verschillende keren geprobeerd zonder resultaat. Zelfs het hele programma (grabit) afgesloten en opnieuw opgestart, wederom geen resultaat. Het lijkt er op dat er toch het een en ander aan de hand is met de Ziggo/home server(s). Helaas is mijn proef abbo op payserver afgelopen anders had ik het daar even mee geprobeerd. De vorige keer heeft het ook al uitgewezen dat het met een payserver wel goed ging.
 
Ik heb zojuist toch maar even een maand abbo genomen op een payserver, ben de betreffende nzb nu aan het downloaden met gemiddeld zo'n 1500 a 1600 KB. Ben benieuwd of ik de artikelen nu wel gewoon binnen kan halen. Ik laat het zo nog wel even weten !
 
Je moet wel even vaststellen welk draadje blijft hangen, ik kan dat in newsleecher mooi aan de balkjes per draadje zien en gelijktijdig het log te bekijken. Daar zie je dan een continue stroom van die 430-meldingen en het ene draadje loopt niet door. Door die even via 'rechts-klikken' en dan 'reset-connection' te stoppen en daarna weer met rechts-klikken en dan 'resume connection' opnieuw te starten ging het daarna goed.

Als ik alle verbindingen verbrak en opnieuw start, krijg ik steeds weer dit probleem terug, dus als jij het met grabit niet per-verbinding (draadje) kunt zien welke het veroorzaakt en apart stopt zal die truuk niet werken denk ik.
 
Je moet wel even vaststellen welk draadje blijft hangen, ik kan dat in newsleecher mooi aan de balkjes per draadje zien en gelijktijdig het log te bekijken. Daar zie je dan een continue stroom van die 430-meldingen en het ene draadje loopt niet door. Door die even via 'rechts-klikken' en dan 'reset-connection' te stoppen en daarna weer met rechts-klikken en dan 'resume connection' opnieuw te starten ging het daarna goed.

Als ik alle verbindingen verbrak en opnieuw start, krijg ik steeds weer dit probleem terug, dus als jij het met grabit niet per-verbinding (draadje) kunt zien welke het veroorzaakt en apart stopt zal die truuk niet werken denk ik.

Ok ik heb t geprobeerd, ik neem mijn woorden over de server(s) terug. Ook bij die payserver krijg ik article not found. Toch iets misgegaan bij het posten van de betreffende artikel denk ik. Ach ja, nu nog de snelheid een beetje omhoog. Kan ik toch weer ff een maandje genieten van de payserver !
 
Ik heb toch het vermoeden dat ze poort 119 voor newsservers aan het knijpen zijn. Ik heb een eweka account waar ik drie lijnen van gebruik en haal niet hoger als 1,8 MB/s (=600kB/sec per lijn). Als ik er een vierde lijn bij pak haal ik wel de 2,3 MB/sec maar zie per lijn nooit uitschieters boven de 600 kB/sec. Ik heb alles in 1 extra en haal ook met speedtest.net netjes mijn maximale download snelheid van 20000 mbit/s.
 
Ik heb toch het vermoeden dat ze poort 119 voor newsservers aan het knijpen zijn. Ik heb een eweka account waar ik drie lijnen van gebruik en haal niet hoger als 1,8 MB/s (=600kB/sec per lijn). Als ik er een vierde lijn bij pak haal ik wel de 2,3 MB/sec maar zie per lijn nooit uitschieters boven de 600 kB/sec. Ik heb alles in 1 extra en haal ook met speedtest.net netjes mijn maximale download snelheid van 20000 mbit/s.

Dat je met 4 lijntjes wel de max snelheid haalt geeft eigenlijk al aan dat er niet op poortniveau geknepen word, anders zou je de snelheid ongeacht het aantal lijntjes niet halen.
 
Ik haal, omgeving Hoorn/Zwaag, met de speedtest tussen de 11000 en 19000 Mbit/s(20Mbit abbo). Gem zo rond de 13000

Vanuit nieuwsgroepen haal ik momenteel rond de 850 Kb/sec :evil:

Dit was enige maanden terug nog zo rond de 1,8 Mb/sec.

En daar wordt je niet vrolijk van. Collega's halen met een lagere abbo zelfs een hoger snelheid :sad:. En de response van Ziggo = net als de downloadsnelheid, traag. Of beter gezegd: geen response.

Nu net even een testje gedaan:
- news.quicknet.nl
- 4 threads
- alt.binaries.boneless
- firewall uit
- anti virus uit
- bekabeld netwerk (rechtstreeks op het modem, dus zonder router)
- Grabit als usenet progje.
- files van 50Mb

snel(traag)heid tussen de 850 ~1054 KB/s (time elapsed = 9 minuten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi!

Ik heb toch het vermoeden dat ze poort 119 voor newsservers aan het knijpen zijn. Ik heb een eweka account waar ik drie lijnen van gebruik en haal niet hoger als 1,8 MB/s (=600kB/sec per lijn). Als ik er een vierde lijn bij pak haal ik wel de 2,3 MB/sec maar zie per lijn nooit uitschieters boven de 600 kB/sec. Ik heb alles in 1 extra en haal ook met speedtest.net netjes mijn maximale download snelheid van 20000 mbit/s.

Als latency groter is heb je meerdere streams nodig om aan je volledige bandbreedte te komen. Voor news is dat ook het geval. Het begrip knijpen is zooooo 1970 :grin: en is bij Ziggo niet van toepassing. :no:

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Als latency groter is heb je meerdere streams nodig om aan je volledige bandbreedte te komen. Voor news is dat ook het geval. Het begrip knijpen is zooooo 1970 :grin: en is bij Ziggo niet van toepassing. :no:

Bye,
Raymond.

Heb je dan ook een verklaring voor het volgende:
1. Nadat de snelheid in december was verhoogd kon ik op 3 lijnen wel 2,3 MB/s halen na 2 weken niet meer.
2. Als ik nu 2 lijnen eweka gebruik haal ik nog maar 1,2MB/s dus weer 600 kB/s per lijn
3. Als ik via mijn eweka account op mijn werk met xs4all 20mbit/s abbo ga downloaden op 2 eweka lijnen haal ik 1,9 MB/s

En dan durf jij te beweren dat ze per lijn op port 119 niet knijpen. Het zou kunnen maar het is erg vreemd allemaal.
 
Rocco,

Heb je dan ook een verklaring voor het volgende:
1. Nadat de snelheid in december was verhoogd kon ik op 3 lijnen wel 2,3 MB/s halen na 2 weken niet meer.
2. Als ik nu 2 lijnen eweka gebruik haal ik nog maar 1,2MB/s dus weer 600 kB/s per lijn
3. Als ik via mijn eweka account op mijn werk met xs4all 20mbit/s abbo ga downloaden op 2 eweka lijnen haal ik 1,9 MB/s

En dan durf jij te beweren dat ze per lijn op port 119 niet knijpen. Het zou kunnen maar het is erg vreemd allemaal.

Ja. En dat mag je vreemd vinden.

Bye,
Raymond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan