• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport Int. gaat in HD uitzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ontbreken Hystory HD op testnetwerk 1081

Op het testnetwerk (1081) Ziggo Noord ontbreekt bij mij en een aantal andere mensen o.a. History HD. Ik vind dit spijtig omdat ik graag zou willen onderzoeken of dit kanaal na de software update gaan artefacts heeft.
Ik heb door waar dit waarschijnlijk aan ligt.

Op het gewone netwerk (9700) heeft History frequentie 586 mhz.
Op het testnetwerk (1081) heeft History frequentie 650 mhz.
de EPG doet het wel, maar je blijft eerst E48 houden overgaand in E52.

Anoniem, is hier wat aan te doen?

Op de zenders Nat. Geogr. HD en Discovery HD zie ik geen artefacts meer.
s/w 132 op full hd scherm.
 
Op het testnetwerk (1081) Ziggo Noord ontbreekt bij mij en een aantal andere mensen o.a. History HD. Ik vind dit spijtig omdat ik graag zou willen onderzoeken of dit kanaal na de software update gaan artefacts heeft.

Je kan dat toch sowieso beoordelen door even een herinstallatie te doen met de normale netwerkgegevens?
 
Je kan dat toch sowieso beoordelen door even een herinstallatie te doen met de normale netwerkgegevens?

Dat kan maar is nogal omslachtig. Het is ook vreemd dat anoniem zegt wel Hystory HD te hebben op het testnetwerk 1081.
Ik ben gewoon benieuwd waar dit dan aan ligt en als het simpel op te lossen is, is steeds herinstalleren niet nodig.
 
Dan zien we kennlijk toch iets over het hoofd.
Ga ik uitzoeken.

Op het testnetwerk (1081) Ziggo Noord ontbreekt bij mij en een aantal andere mensen o.a. History HD. Ik vind dit spijtig omdat ik graag zou willen onderzoeken of dit kanaal na de software update gaan artefacts heeft.
Ik heb door waar dit waarschijnlijk aan ligt.

Op het gewone netwerk (9700) heeft History frequentie 586 mhz.
Op het testnetwerk (1081) heeft History frequentie 650 mhz.
de EPG doet het wel, maar je blijft eerst E48 houden overgaand in E52.

Anoniem, is hier wat aan te doen?

Op de zenders Nat. Geogr. HD en Discovery HD zie ik geen artefacts meer.
s/w 132 op full hd scherm.
 
Ik heb testnetwerk inmiddels teruggezet.
Helaas heb ik nu ook mijn normale netwerk (Ziggo Winschoten) storingen in het geluid. Dit moet haast wel te maken hebben met de software update, want voor de update heb ik nooit een storing met het geluid gehad.
Kan die update misschien iets beschadigd hebben aan mijn decoder?
Kan dit niet te maken hebben met de manier van HDMI-geluidsdoorgave? Deze kan je op 4 manieren instellen op de SAMSUNG-decoder. Kan die na de sotware reset misschien weer op de default waarde zijn teruggesprongen, waardoor het geluid na de software update hikt?
Ik heb zelf ook inderdaad bij de ene waarde last van hikkend geluid, terwijl de andere het juist goed doet. Voor mij werk overigens waarde 2 het best.

Eurosport HD en NL-10180i doen het hier overigens redelijk perfect. De hickups tijdens de Tour de France lijken veel op wat je altijd ziet bij tour-beelden.
Volgens mij is het ook goed bij alle andere uitzendingen van ES te zien. Voor zover ik weet schaalt Eurosport namelijk alle beelden op naar 1080i, dus maakt het niet uit wat ze uitzenden om te testen of het werkt.
 
Anoniem, enig idee wanneer eurosport HD aan het reguliere netwerk wordt toegevoegd?
 
Hmm, kan het kloppen dat de Engelse audio stream weer is verwijderd¿
 
Hmm, kan het kloppen dat de Engelse audio stream weer is verwijderd¿
Dat klopt ja!
Vandaag eerder op de middag was deze nog gewoon aanwezig!
Dus graag weer terugplaatsen a.u.b!
 
Dat kan maar is nogal omslachtig. Het is ook vreemd dat anoniem zegt wel Hystory HD te hebben op het testnetwerk 1081.
Ik ben gewoon benieuwd waar dit dan aan ligt en als het simpel op te lossen is, is steeds herinstalleren niet nodig.

zou moeten werken op 1082
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan