• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kwaliteit History Channel HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

propper

Naar een tijdje er over te hebben nagedacht had ik besloten het HD decoder van samsung te nemen nl. de H360RSA. Ik heb verder geen echte klachten met deze decoder maar wat mij opvalt is dat History Channel HD bij iets sneller bewegende beelden wel blokjes vertoont.
wie kent dit probleem?

Het volgende wil ik ook even vragen: toen ik deze HD decoder heb gekocht had ik al een SD decoder plus een smartcard met een abbo op het volledige pakket van @home voor 9,95 per maand. Ik heb de HD decoder gekocht en op de doos staat het volgende: nu bij aankoop van een samsung HD kabelonvanger 3 maanden gratis HD zenders. Wil ik van deze actie gebruik maken moet ik de nieuwe card activeren. het is dan niet mogelijk om het abonnement dat ik al had op de andere kaart er bij te zetten. Ik kon wel het HD abonnement op de oude card erbij krijgen maar dan kwam ik niet in aanmerking voor de actie. Als ik dus gebruik wou maken van de actie moest ik twee kaarten gebruiken namelijk 1 voor mijn totale pakket en de ander voor het HD pakket. dus moest ik steeds wisselen van kaart. wie kent dit probleem en hoe kan ik alsnog gebruik maken van de actie zonder twee geactiveerde kaarten. Ik heb maar 1 Tv dus wat moet ik met twee kaarten die beide zijn geactiveerd. Ik heb het HD pakket nu maar op de oude kaart erbij laten zetten.

propper8-)
 
Ik loop met dezelfde vraag rond. Ik heb al een SD-decoder en een kaart waarop ik het totaalpakket van € 9,95 heb. Ook ik ben van plan om een HD-decoder aan te schaffen. In de 3 maanden waarin je de HD-zenders gratis krijgt, zou je dan telkens moeten wisselen van kaart (nieuwe kaart voor de HD-zenders en oude kaart voor de zenders uit het totaalpakket) wat niet echt handig is. Bovendien zit je na die drie maanden dan met 2 geactiveerde kaarten (oude kaart met het totaalpakket en nieuwe kaart met - dan nog - aleen het basispakket) waarvoor je zoals ik begrepen heb € 10,00 of € 15,00 per jaar aan smartcard-bijdrage betaalt. Zonde als je maar 1 kaart gebruikt.

Een mogelijke oplossing zou zijn: op de nieuwe kaart het totaalpakket van € 9,95 nemen en de oude kaart laten deactiveren. Ik weet echter niet of dat kan.
 
Ik denk wel dat het mogelijk is alleen is het wel een omweg. Je moet dan eerst je oude abbo opzeggen en pas als die is gedeactiveerd je andere kaart activeren anders heb je ook nog dubbele kosten. Dan kun je beter het HD pakket op de oude kaart erbij laten zetten en geen gebruik maken van deze aanbieding. Het risico om of dubbel te moeten betalen of anders een tijdje zonder signaal te zitten spreekt mij niet erg aan. Ik snap alleen het probleem niet het is toch niet moeilijk om het totale pakket op 1 kaart te zetten zonder deze omweg?

propper:cool:
 
Ik gebruik een mediacenter met floppydtv als decoder en daarmee ziet History channel HD er echt super uit! Kijk erg veel History channel de laatste tijd, een verademing vergeleken met andere zenders.. bijna geen reclame en hele mooie docu's. Geen last van storingen bij mij.
 
Ik gebruik een mediacenter met floppydtv als decoder en daarmee ziet History channel HD er echt super uit! Kijk erg veel History channel de laatste tijd, een verademing vergeleken met andere zenders.. bijna geen reclame en hele mooie docu's. Geen last van storingen bij mij.

Kan het er mee te maken hebben dat de bandbreedte voor History Channel HD In het @Home gebied niet echt toereikend is?
Discovery HD en NG HD zien er bij mij ook perfect uit. En ja je hebt volkomen gelijk het is verder een erg goede zender met heel veel goede docu's.
 
Even een update. Ik ben vrijdag bij het kantoor van Ziggo geweest en zie daar, ik kan nu dus wel gebruik maken van de actie 3 maanden gratis HD zenders bij aankoop van een samsungH360RA decoder.:lol: Alles staat nu op de oude kaart en ik moest de nieuwe kaart naar Ziggo opsturen. dat probleem lijkt dus opgelost.

History Channel HD nog steeds niet in perfecte kwaliteit. Heb nog steeds het probleem met de snel bewegende beelden dan wordt het wat blokkerig. voor de rest is het beeld kraakhelder. Andere HD zenders hebben er geen last van. Signaalsterkte is 81% en de ber staat keurig op nul.

propper8-)
 
Eveneens woonachtig in het voormalige “gebied” van @home.

Maar bij ons is History Channel HD van goede kwaliteit.
Misschien zijn er een aantal uitzendingen geweest welke van slechtere kwaliteit waren (lees SD).
 
Het probleem met History Channel HD lijkt te zijn opgelost. Kijk nu al een paar dagen zonder storingen. kwaliteit is super op dit moment.:) Geen idee waar het aan heeft gelegen.

propper8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan