• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De basislijst kan niet aangepast worden, elke vorm van favorietenlijst(en) (meerdere verschijningsvormen) daarentegen wel, binnen de mogelijkheden die de fabrikant biedt. Hier leggen wij geen beperkingen op.

Ik ben blij dat de kanaalnummers vastliggen. Toen bij mijn Samsung 360 laatst mijn favorietenlijst spontaan door elkaar ging stond er achter 80% van de kanaalnummers Not Completed. Via de Ziggosite heb ik toen bij elk kanaalnummer gekeken wat het zou moeten zijn en toen mijn favorietenlijst opnieuw gemaakt. Na een paar keer zappen en even geduld zag ik in mijn favorietenlijst langzaam de zendernamen weer terugkomen.
 
Zou dit betrekking hebben op de software van de DVB-C tuner, of op de firmware van de TV? Ik begrijp dat deze in de Sony W5500 serie onafhankelijk van elkaar te updaten zijn.

In het eerste geval mag ik hopen dat dit soort updates optioneel zijn. Het zou erg zout zijn als dit automatisch over het Ziggo netwerk zou gebeuren, zoals bij de gecertificeerde settop-boxes.

Maar goed, het zal waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen. Wellicht naïef, maar ik geloof niet dat er zomaar software in mijn TV kan worden veranderd zonder mijn expliciete toestemming.

Tenzij dit juridisch is dichtgetimmerd in de voorwaarden van het gebruik van digitale tv...? :roll: :no::evil:
 
Ik ben blij dat de kanaalnummers vastliggen. Toen bij mijn Samsung 360 laatst mijn favorietenlijst spontaan door elkaar ging stond er achter 80% van de kanaalnummers Not Completed. Via de Ziggosite heb ik toen bij elk kanaalnummer gekeken wat het zou moeten zijn en toen mijn favorietenlijst opnieuw gemaakt. Na een paar keer zappen en even geduld zag ik in mijn favorietenlijst langzaam de zendernamen weer terugkomen.

Dit is een non sequitur (oftewel een kul argument). Jij bent dus blij dat Ziggo de functionaliteit van je ontvanger heeft ingeperkt omdat het ding zo buggy is dat ie niet eens de (vaste) zenderlijst van Ziggo en de daaraan gelinkte favorietenlijstjes kan vasthouden.

Ik kijk nu zelf alweer 7 maanden intensief digitale TV met een niet-gecertificeerde Sony met ingebouwde DVB-C tuner en ik ben nog nooit zenders of favorietenlijstjes kwijtgeraakt, heb het ding nog nooit hoeven resetten en heb nooit hapering in de ontvangst of problemen met de gebruikersinterface van het ding. Echt, helemaal nooit. Hoe zou dát nou kunnen denk je?
 
Dit is een non sequitur (oftewel een kul argument). Jij bent dus blij dat Ziggo de functionaliteit van je ontvanger heeft ingeperkt omdat het ding zo buggy is dat ie niet eens de (vaste) zenderlijst van Ziggo en de daaraan gelinkte favorietenlijstjes kan vasthouden.

Ik kijk nu zelf alweer 7 maanden intensief digitale TV met een niet-gecertificeerde Sony met ingebouwde DVB-C tuner en ik ben nog nooit zenders of favorietenlijstjes kwijtgeraakt, heb het ding nog nooit hoeven resetten en heb nooit hapering in de ontvangst of problemen met de gebruikersinterface van het ding. Echt, helemaal nooit. Hoe zou dát nou kunnen denk je?

Voor mij is dat een zeer valide argument. Ik kan namelijk wel gemakkelijk gebruik maken van een favorieten lijst om te zappen en gebruik de vaste kanaalnummers dus nooit.
 
Zou dit betrekking hebben op de software van de DVB-C tuner, of op de firmware van de TV? Ik begrijp dat deze in de Sony W5500 serie onafhankelijk van elkaar te updaten zijn.

In het eerste geval mag ik hopen dat dit soort updates optioneel zijn. Het zou erg zout zijn als dit automatisch over het Ziggo netwerk zou gebeuren, zoals bij de gecertificeerde settop-boxes.
Updates via het Ziggo netwerk voor je TV krijg je t.z.t. volautomatisch door de strot gedouwd. Hoef je niets voor te doen.

Maar: je kunt wel de automatische update faciliteit van je TV uit zetten, en dan kunnen er geen (ongewenste) updates worden geïnstalleerd. Zou ik dus maar gauw uitzetten als ik jou was. Overigens zou het mij niets verbazen als door een update met een door Ziggo 'gecertificeerde' versie van de firmware ook meteen de faciliteit om automatische updates uit te zetten wordt geëlimineerd. Zie je?
Maar goed, het zal waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen. Wellicht naïef, maar ik geloof niet dat er zomaar software in mijn TV kan worden veranderd zonder mijn expliciete toestemming.
Dat zie je dan verkeerd, dat kan dus wél. Kijk de handleiding er maar eens op na.
Tenzij dit juridisch is dichtgetimmerd in de voorwaarden van het gebruik van digitale tv...? :roll: :no::evil:
Ik ben geen jurist, maar daar is vast wel aan gedacht. Er staat zelfs in de voorwaarden van Ziggo digitale TV dat je de Ziggo smartcards alleen maar in door Ziggo goedgekeurde apparatuur mag gebruiken. Go figure.
 
Ook ik ben erg benieuwd naar de status van Sony aangezien ik een Sony T.V. heb.
En graag zou ik willen weten wanneer de CAM - Modules beschikbaar zijn via Ziggo of de winkel. Dan koop ik namelijk wel gewoon zo'n module en doe ik zelf de test of het werkt, werkt het niet dan breng ik de module meteen terug.

werkt hoor met een KDL46W5500.
Mag geen enkel probleem zijn, wel CI+ !!
 
nog niets (nieuws) over te melden: voorlopig nog niet gecertificeerd

Waarom zo uitgebreid over de andere 3 (stand van zake) en steeds zo vaag/kort over Philips (bovenstaande quote). Ik vind het zeer opvallend én erg ongepast.
Heeft u iets tegen deze fabrikant? Mocht dat niet zo zijn dan wekt u in ieder geval bij mij wel die indruk.:x
 
Waarom zo uitgebreid over de andere 3 (stand van zake) en steeds zo vaag/kort over Philips (bovenstaande quote). Ik vind het zeer opvallend én erg ongepast.
Heeft u iets tegen deze fabrikant? Mocht dat niet zo zijn dan wekt u in ieder geval bij mij wel die indruk.:x


Het is hier ook niet snel goed..

Volgens mij zeg ik over de andere fabrikanten niet veel meer b.v.: LG (met fixes).

Ik vertel alleen t.a.v. Philips dat de situatie onveranderd is.

Ik wil de volgende keer de vragensteller ook per PM het antwoord sturen, of kan het ook gewoon niet meer publiceren.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan