• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PSSST...Kijk eens hier... We hebben een nieuwtje........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg vreemd, zou namelijk zweren dat je pc teveel upload traffic genereerd.
 
Mithrandir zei:
Erg vreemd, zou namelijk zweren dat je pc teveel upload traffic genereerd.
Maar dat kan toch nog steeds het geval zijn.... (ook zonder router en zo)
 
CeeS zei:
Mithrandir zei:
Erg vreemd, zou namelijk zweren dat je pc teveel upload traffic genereerd.
Maar dat kan toch nog steeds het geval zijn.... (ook zonder router en zo)
Daarom zei ik het ook :) een (extreem) slechte verbinding haalt doorgaans echt niet lager dan 200 nu...
 
Na de snelheids verhoging van 1 augutus jonstleden had ik een instabiele
verbinding en afgelopen zondag knalde ik van het net af.
S'maandags gebeld met de helpdesk en die contateerde dat er iets niet
in orde was met de verbinding.
Dus kwam er een monteur langs om dit even te controleren cq op te lossen.
Aangezien ik zeer slechte ervaringen heb met het oplossen van problemen
vreesde ik het ergste.
Vandaag heeft de monteur mijn future modem vervangen voor een
motorola modem en in de wijk kast gekeken naar een los kontakt.
Nu draait alles weer tip top en mijn download snelheid is ook weer goed
na 1 augustus was het 275 / 295 nu is het gemiddeld 341
Het kan ook wel eens correct opgelost worden.

UPDATE:

Na 1 dag online geweest te zijn weer een instabiele verbinding dus maar eens bellen met de help desk.
Daar trof ik een dame aan die begon te zeiken over mijn router en zonalarm.
Wat ik ook probeerde uit te leggen ik was dom en zij wist het wel kortom
dit schoot niet op.
Later nog eens gebeld met de helpdesk en toen 25 minuten gebeld met een jongen die rustig de tijd nam en keek wat er loos was helaas was het niet op te lossen om dat mijn nieuwe modem nog maar 1 dag online was dus kreeg ik het advies om a.s. maandag nog maar eens te bellen.De uitgevoerde test met de help desk medewerker leverde de volgende resultaten op.

Deze test genereert realtime 4 MB dataverkeer
MultiKabel Internet (Alkmaar) meting is bezig! .... even wachten ....

Snelheid is 105.025641025641 Kbytes/seconde
(840.205128205128 Kbit/seconde)

Met de verbindingsmeter kwam ik op 136KBps down en 32KBps up
de 341KBps van gisteren daar kan ik nu alleen maar van dromen.

Word vervolgd..........

30-8-2004
Het wordt er niet beter op vandaag zit ik op deze snelheid.

Deze test genereert realtime 4096 KB (4 MB) dataverkeer. Een moment geduld aub..

Uw download snelheid is 909 kbps (114 KB/s)

De verbindings meter van multikabel geeft een nog slechter resultaat
Wat mij vooral op valt is dat de verbinging erg fluctueert van laag naar hoge snelheden.
De helpdesk is zo vriendelijk om te zeggen u heeft verbinding we kunnen niets voor u doen.
Deze opmerking kreeg ik ook nog even tussen door "u heeft een zelfdenkend modem deze zal zich van zelf weer herstellen" wat een boel shit.....
En dit alles voor maar 43 euri per maand hoe gekker kunnen we het maken
 
Lijkt mij dat het probleem gewoon in je eigen installatie zit, als MK zegt de lijn is goed dan haal je altijd minimaal 80% van het maximum. (dus bv 250K/sec)
 
Zet je Net werkaart eens in een ander PCI poort, dit probleem had mijn broer ook, nadat ik de kaart verplaatst had was het probleem verholpen, wel even opnieuw de netwerkkaart drivers instaleren.
 
Wat mij vooral op valt is dat de verbinging erg fluctueert van laag naar hoge snelheden.

Ik hen een XL-rate abo en ik kan niet zeggen dat de snelheid ervan na 1 aug. erg stabiel is, schommelt nl. tussen 400kb en 600kb, maar is nooit stabiel en de volledige snelheid haal ik ook niet.
 
Havik zei:
Zet je Net werkaart eens in een ander PCI poort, dit probleem had mijn broer ook, nadat ik de kaart verplaatst had was het probleem verholpen, wel even opnieuw de netwerkkaart drivers instaleren.
HALLOOOOOOOOOOO slimpie ach laat ook maar dit kost te veel tijd deze onzin
 
buisj zei:
Wat mij vooral op valt is dat de verbinging erg fluctueert van laag naar hoge snelheden.

Ik hen een XL-rate abo en ik kan niet zeggen dat de snelheid ervan na 1 aug. erg stabiel is, schommelt nl. tussen 400kb en 600kb, maar is nooit stabiel en de volledige snelheid haal ik ook niet.
Kijk es an ik ben dus niet de enige met een instabielle verbinding
 
Mithrandir zei:
Lijkt mij dat het probleem gewoon in je eigen installatie zit, als MK zegt de lijn is goed dan haal je altijd minimaal 80% van het maximum. (dus bv 250K/sec)
Pffftt... jij werkt zeker bij multikabel.
Na 1 aug met de nieuwe snelheid ging het fout voordien altijd een goede verbinding gehad.
Wat bedoel je met installatie ? op de pc of die troep die multikabel in de meterkast gepropt heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan