• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zat net eens te kijken op myhumax.nl en daar zag ik staan dat de ondersteunde maximale resolutie 1080i is, en niet 1080p. Dan is de 5050c toch geen full HD decoder?
Klopt, er bestaan (nog) geen full HD decoders.
 
Ik zat net eens te kijken op myhumax.nl en daar zag ik staan dat de ondersteunde maximale resolutie 1080i is, en niet 1080p. Dan is de 5050c toch geen full HD decoder?
1080i is toch bijna hetzelfde als 720p?

Het is allemaal wat nep.... Full HD is 1080 ongeacht of het interlaced of progressive is....

HD ready is dus zoiets als 720p
Full HD is dus 1080 i of p

Er wordt nog bar weinig opgenomen en ge-edit in 1080p en er wordt niets in deze resolutie uitgezonden.

Wel is Blu Ray 1080p

Voor 1080p heb je echt minstens een TV nodig van 42 inch, anders zie je het verschil op normale kijkafstand niet

Overigens is de bit rate minstens zo belangrijk als de resolutie. Als een 1080i beeld gecompressed wordt naarzo'n 10 mbits is het resultaat niet aan te zien, alle detail verdwijnt totdat het beeld kompleet stilstaat.

Dat was erg goed te zien tijden euro 2008 . Stilstaande shots gaven een perfect beeld van de grasmat, met detail, zodra de camera ging pannen werd het een vlak groen tapijt.

Waar we met z'n allen voor moeten vechten is dus dat eerst de bit rates omhoog gaan zodat de opname kwaliteit (720p of 1080i ) behouden blijft tot in de huiskamer

Tenslotte is gebleken dat conversien van 720p naar 1080i of omgekeerd steeds verlies opleveren, en omdat zenders in princiepe op een resolutie uitzenden zulle er altijd nog verliezen optreden indien een programma wordt opgenomen/geedit op een andere resolutie dan waarop de kabel uitzendt.

Aan het eind van de lijn heb je dan nog kans dat je TV niet goed staat ingesteld en dat er daar nogmaals een upscale of downscale plaatsvindt.

Al met al dus nog een zwakke keten, en een goede installatie is dus van groot belang, zeker totdat er weer EEN standaard is
 
Welke HDMI standaard wordt er gebruikt

Weet iemand welke HDMI standaard er in de nieuwe 5050 gebruikt gaat worden
 
Dat is dan weer jammer. Nieuw apparaat dat nog geen HDMI 1.3 ondersteund en dus nog 2 ab's nodig om ontvanger en TV aan te zetten.

Daarom zit er een luxe afstandbediening bij om minimaal 3 devices te bedienen :cool:
 
er hebben hier gellof ik een paar lui niks te doen en zitten uit verveling maar wat te heen en weer mailen !?
een serieuze vraag dan maar even :
kun je beter bij die internetshops bestellen en als 1e hebben of beter wachten en via Ziggo ? dan heb je miscchien via ziggo ook nog een actie die interessant kan ziijn !!
Via Ziggo zal, als ik vergelijk met de andere decoders, een stuk duurder zijn. Via Internetshop de volgende dag in huis, bij Ziggo moet je maar afwachten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan