• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Twee zenders gelijktijdig opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor, je kunt altijd twee programma's tegelijkertijd opnemen. Alleen als je dan ook nog naar een derde wilt kijken zijn er enige restricties.

tja, het is maar hoe je het omschrijft hé. maar komt op hetzelfde neer.
je kunt zelfs wel meer dan 2 programma's opnemen, zolang ze maar in die 2 frequenties zitten waar de tuners op afgestemd staan.
 
Nee, dat klopt niet. Je kunt maximaal twee programma's opnemen, meer doet ie gewoon niet.
Zitten ze in dezelfde stream, dan gebruiken ze samen dezelfde tuner en kun je via de andere onbeperkt kijken. Als je twee opnames uit verschillende streams hebt lopen, dan zijn beide tuners in gebruik, en kun je alleen nog maar kijken naar zenders in een van die twee streams. Alle andere zenders zijn dan grijs in de lijst, en worden overgeslagen bij het zappen.
 
Meer streams dan zenders...?

Hier in Sneek zijn we inmiddels het samengaan van UPC en Ziggo voorbij en ik moet zeggen dat het niet onverdeeld een verbetering is, daarover neuzel ik nog wel in een andere thread...

Waar het nu om gaat, is dat het gelijktijdig opnemen van twee zenders die elk in een andere stream zitten regelmatig mis gaat; de eerste opname start en de tweede opname start niet.
Het maakt niet uit of ik tegelijkertijd naar dat bewuste net zit (mee) te kijken, of dat de boel uit staat.

Een beetje frustrerend als je thuis komt en dan ziet dat het niet gelukt is...

Wat gaat er mis?
Doe ik iets verkeerd?

Groeten, Jan.
 
Hier in Sneek zijn we inmiddels het samengaan van UPC en Ziggo voorbij en ik moet zeggen dat het niet onverdeeld een verbetering is, daarover neuzel ik nog wel in een andere thread...

Waar het nu om gaat, is dat het gelijktijdig opnemen van twee zenders die elk in een andere stream zitten regelmatig mis gaat; de eerste opname start en de tweede opname start niet.
Het maakt niet uit of ik tegelijkertijd naar dat bewuste net zit (mee) te kijken, of dat de boel uit staat.

Een beetje frustrerend als je thuis komt en dan ziet dat het niet gelukt is...

Wat gaat er mis?
Doe ik iets verkeerd?

Groeten, Jan.
Dat is wel opvallend, want bij mij gaat het eigenlijk nooit mis. Soms kijk ik toevallig net naar een zender die niet in een van de op te nemen streams zit. Op dat moment krijg ik altijd een melding. Als ik dan niks doe, dan zapt de humax automatisch naar de op te nemen zender en begint hij met opnemen.

Overigens gaan "dagelijkse" opnames wel eens fout bij mij. Dit heb ik opgelost door 7 wekelijkse opnames van deze programma's te maken. (bijv. NOS 8 uur journaal)

En er is een periode geweest dat opnames van fox niet lukten, maar dat is na een software-update opgelost. Heb je dus de laatste update?

Zijn beide tuners wel in orde? (signaalinfo opvragen en BER controleren)
Nee, dat klopt niet. Je kunt maximaal twee programma's opnemen, meer doet ie gewoon niet.
Zitten ze in dezelfde stream, dan gebruiken ze samen dezelfde tuner en kun je via de andere onbeperkt kijken. Als je twee opnames uit verschillende streams hebt lopen, dan zijn beide tuners in gebruik, en kun je alleen nog maar kijken naar zenders in een van die twee streams. Alle andere zenders zijn dan grijs in de lijst, en worden overgeslagen bij het zappen.
Met een foefje kun je ook nog een derde zender opnemen. Als de decoder twee opnames aan het maken is en je wilt ook nog een derde opname maken? In bepaalde gevallen kan dat. Ga naar de zender die je ook wilt opnemen (deze zender moet je dan helaas ook bekijken). Zodra 1 van de 2 opnames klaar is kun je terugspoelen naar het begin en deze 3e zender ook opnemen.
 
Bedankt voor je reactie, ik vind het ook vreemd, want vóór de fusie met UPC ging het alleen fout door mijn eigen toedoen...

Als het goed is, haalt de Humax de updates zelfstandig binnen, daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken.

Ik zal de signaalinfo (BER) zometeen eens bekijken voor de beide zenders.

Groeten, Jan.
 
Signaal:
- sterkte: rond de 50-53% voor beide tuners.
- Kwaliteit: 100%
BER voor beide tuners: 0.

Ik heb beide programma's geprogrammeerd; het eerste programma startte om 20.00u, de opname ook.
Echter, van de tweede opname heb ik de aankondiging, dat de opname startte, nooit in beeld gezien.

Dan ga je naar het programmeer overzicht, waar ik niet kan zien of de tweede opname daadwerkelijk gestart is...
Dan begin je te klooien en verpruts je een deel van de opname...

Ik vind het een behoorlijke gebruikersonvriendelijke software, vooral wat betreft het ingrijpen in de programmering.
Een pesthumeur krijg ik ervan...

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je op info drukt, krijg je linksboven te zien hoeveel opnames er lopen en van welke zenders.

Overigens hoort de BER op 0 te staan, dus misschien moet je je bekabeling eens controleren.
Met een BER > 0 is een mislukte opname niet zo vreemd.
 
Als het goed is, haalt de Humax de updates zelfstandig binnen, daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken.

Via -> Menu -> Installatie (3e pictogram) kun je zien of je de laatste update hebt. Als je die niet hebt is de tekst software-update zwart. Heb je de laatste update wel, dan is deze tekst grijs.

pvd
 
Overigens hoort de BER op 0 te staan, dus misschien moet je je bekabeling eens controleren.
Met een BER > 0 is een mislukte opname niet zo vreemd.
Ik heb m'n post hierboven aangepast; in de commotie de goede waardes bij de verkeerde onderwerpen gezet, sorry.

Groeten, Jan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan