• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EK voetbal in Superkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

John²

:censored:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kabelaars zenden echter in een kleiner aantal beeldpunten uit, namelijk 720p. De speciale kastjes voor de ontvangst van hdbeelden zijn daarop afgestemd.
De keuze 720p of 1080i wordt gemaakt bij de programma aanbieder en niet bij de kabelaar. In het huidige HD aanbod komen beide varianten voor en worden ook als zodanig doorgegeven / ondersteund door de kabelaar.

Vanuit het EBU is de voorkeur gegeven aan 720p en dit zal de NOS vooralsnog ook gebruiken voor de uitzendingen van de EK2008 en de olympische spelen. Er is nog onvoldoende onderzoek bekend wat het verschil in eindresultaat bij 720p of 1080i is op full HD schermen ivm de extra (down/up) conversies die hiervoor nodig zijn.
 
Het uitzenden van FullHD heeft alleen zin als het ook opgenomen wordt in die hoge kwaliteit. Opblazen naar 1080 is onzinnig. Dat doet je 1080 tv immers zelf ook al met lagere resoluties.
 
Telegraaf weet niet waar ze het over hebben...

Tjongjonge, de telegraaf heeft weer eens de klok horen luiden maar de klepel vergeten.. of hoe zeg je dat ook al weer...Klopt van geen kant wat ze schrijven en zet weer hele volksstammen op het verkeerde been.. wel goed voor philips, samsung en sony natuurlijk :-)

Er worden straks Full HD TV's verkocht aan al die arme voetbal liefhebbers die het helemaal niet nodig hebben en net zo goed en misschien zelfs beter met een HD Ready TV kunnen kijken(liever een HD ready van topkwaliteit dan een bagger ding op full HD)

Full HD = 1080P punt!

..en niet 1080i.. Mijn 4 jaar oude 32Inch LCD TV kan ook 1080i afspelen maar draagt het predikaat HD-READY.. zoals de meeste LCD en Plasma TV's uit die tijd, 1080P bestond nog niet eens.

Live Full HDTV Bestaat nog niet (dus tv uitzendingen in 1080P), althans niet operationeel, op laboratoriumschaal zullen er ongetwijfeld experimenten mee worden gedaan..

Er zijn niet alleen 720P HD kanalen, er worden al enkele kanalern in 1080i uitgezonden (NGC-HD en HD-NL ook dacht ik). Dat het EK in 1080i zal worden uitgezionden is dus helemaal niet zo bijzonder als de Telegraaf ons doet geloven.

Tot zover de fouten van de telegraaf..

Mensen, Full HD heeft enkel zin als je ook Full Hd bronnen hebt, en ik dacht dat alleen Blue Ray spelers en HDDVD spelers dat kunnen zijn, en HTPC's met full Hd grafische kaarten. Daarnaast is het verschil tussen full HD en HD ready onder de 40Inch nauwlijks waar te nemen (onze ogen kunnen dat verschil niet meer zien, de pixels zijn daar dan te klein voor) Die Bravia van 32 Inch Full Hd zet ik dan ook mijn vraagtekens bij.. is het niet alleen dat deze 1080P kan verwerken, en het downscaled naar 1080i of 720P?? Zag ik laatst bij de Mediamarkt ook.. Op de rood witte MediaMarkt kaartjes met koeieletter FULL HD 1080P, terwijl als je op de stikker van de TV zelf kijkt, 1080P capable HD-READY...oftewel, een TV die wel 1080P signaal kan verwerken, maar het intern downscaled en als 1080i weergeeft.

Maar wel mooi dat EK en olympoische spelen in HDTV worden uitgezonden, ik hoop 720P, want dat geeft het beste beeld bij mij

Lots
 
Het uitzenden van FullHD heeft alleen zin als het ook opgenomen wordt in die hoge kwaliteit. Opblazen naar 1080 is onzinnig. Dat doet je 1080 tv immers zelf ook al met lagere resoluties.

de WK2006 is ook opgenomen met 1080 camera's, dat zal voor de EK2008 naar verwachting niet anders worden.
 
de WK2006 is ook opgenomen met 1080 camera's, dat zal voor de EK2008 naar verwachting niet anders worden.

Ah, dat is heel mooi! hopelijk wordt het dan ook zo uitgezonden. Daarbij heb ik ook de twee zelfde vragen als John.
 
Ik overweeg nu heel sterk de aanschaf van een HD decoder, maar dan komen er bij mij 2 belangrijke vragen naar voren:

1. Is de huidige Samsung DCB H360R HD decoder nu echt PROBLEEM vrij.
2. Worden er VOOR aanvang van de EK2008 eventueel andere HD decoders aangeboden, of blijft de DCB H360R voorlopig de enige keuze.

De aanschaf laat ik toch terdege nog even afhangen aan de mogelijke beantwoording van deze 2 vragen.

ad 2. Er is een HD-ontvanger in ontwikkeling maar het is nog niet zeker dat deze ontvanger wordt vrijgegeven.
 
Er zijn al zat decoders op de markt die gewoon met Multikabel/Casema werken. Je bent echt niet gebonden aan de beperkte keuze van Multikabel, mogen ze ook niet, want dat zou betekenen dat Multikabel aan koppelverkoop doet en dat is verboden. Het enige wat je mist is de ondersteuning vanuit Multikabel en de automatische firmware updates.. maar of dat nu echt een nadeel is betwijfel ik.. Ik heb zelf ondervonden dat de ondersteuning voor de apparatuur die ik zelf heb gekozen toch op zijn minst net zo goed of zelfs (veel) beter is.

Ik kijk, zoals zo velen inmiddels, via mediacenter PC met een digitale tuner card met CI slot en Alphacrypt CAM en Vista met Mediaportal software. Maar er zijn inmiddels ook al goeie LCD en Plasma TV's op de markt met ingebouwde tuner met CI slot die ook HD aankunnen.. heb je dan ook een Alphacrypt CAM bij nodig.

Lees onderstaand draadje maar eens door, nadat ik het had gelezen heb ik besloten een FloppyDTV-C/CI tuner Card aan te schaffen en Mediaportal te gaan gebruiken. Hoewel het optimaal instellen best veel moeite heeft gekost, tot nu toe nog geen spijt van gehad.

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=8924

Lots
 
Wat dachten jullie van de Humax pr-1000? Goed getest in Duitsland door Stiftung Warentest. Enig minpunt was het stroomverbruik vooral in standby (dan schakel je het via een stekkerdoos toch uit). Prijs dacht ik 230,-- Ik heb AtHome erover gemaild. Dit antwoord kreeg ik terug:

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens lijkt deze decoder voor
HD TV geschikt. Echter dienen wij u zekerheidshalve te verwijzen naar de
leverancier.

Helaas biedt @Home geen ondersteuning voor niet door ons geleverde
hardware.
 
Alphacrypt, Mediacenter, PCkaarten is voor mj geen optie en boeit mij ook niet en niet ondersteunde decoders en toepassingen wil ik helemaal niet aan beginnen, en die koppelverkoopverhalen mag iedereen zijn mening over hebben, maar daar kan ik me echt niet druk over maken.

Ik wil alleen een betaalbare en goed werkende HD decoder kunnen aansluiten op mij Panasonic 37" FullHD TV om straks in volle teugen kunnen genieten van EK2008 en Olympische spelen.

Als ze mij kunnen garanderen dat de Samsung DCB H360 99% goed werkt, ga ik een deze dagen deze decoder aanschaffen, want op diverse fora lees je nog over de nodige problemen met deze decoder, alhoewel ik al links en rechts lees dat er al nieuw ge-upgrade serie's worden aangeboden of komen.

En elke nieuwe keuze in (goedgekeurde) decoder die er bij komt is mooi meegenomen.

We wachten wel af, we hebben de tijd tot begin juni .

Samsung 360R werkt bij mij het laatste jaar probleemloos.
Af en toe een E19 melding bij het opstarten maar dat is ook alles en zal met een toekomstige sw update wel worden verholpen.

Prima ding. !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan