• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eerste HD televisie - hoe nu digitaal signaal regelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rvdb20

Hallo allemaal,

Ik ben overstag: de beeldbuis tv wordt vervangen door een HD tv. We hebben nu gewoon het standaard pakket van Ziggo. Maar nu heb ik dus digitale televisie nodig...

De site van Ziggo wordt je iets wijzer van maar niet alles.
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen het deze twee pakketten? Maar vooral: wat merk ik daar van..

- Installatiepakket Digitale Televisie (99 euro)
- Installatiepakket Digitale Televisie HD (199 euro)

Bij die onderste staat: Standaardkanalen ook naar HD upgescaled.
Werkt dat? Heeft dat meerwaarde?

Voor de rest:
Is het verstandig zo'n pakket te bestellen of kan ik beter ergens anders een ontvanger kopen? Of overstappen op alles-in-1 pakket?

Hopelijk kunnen jullie deze leek op weg helpen!
 
Wanneer je het standaard digitale pakket neemt krijg je een ontvangen zonder HDMI (geloof ik) en daardoor ook geen HD-kanalen.

Het Digitale HD pakket krijg je voor 99 euro een ontvanger (Humax) met HDMI aansluiting waardoor je ook HD-kanalen ontvangt.

Standaard is dit NED 1, 2 en 3 en Eurosport HD. Daarbij kan je nog een HD-pakket nemen waar nog een 6-tal andere HD zenders inzitten. Dit kan je altijd later ook nog nemen en hoef je dus niet direct erbij te nemen.

Dat de standaard kanalen worden geupscaled betekend dat de HD deconder (Humax) de kwaliteit van die digitale (niet-HD) zender iets verbeterd.
 
Je kan ook gewoon analoog TV kijken je bent tot niets verplicht (mits deze aansluiting ontbreekt).

Ik heb een Humax 5050C HD twin tuner gekocht voor het Timeshift (opnemen terwijl je zit te kijken kan 2 uur lang) zodat als je wat te doen krijgt tussendoor kan pauzeren zonder dat je wat mist.

Een tweede kanaal bekijken terwijl je iets anders opneemt.
 
De 5050C is nogal een duur ding.. Dus ik zou gewoon het 99 euro pakket overwegen. Daar krijg je zeker de 5000C bij of niet? Of is dat een Samsung? Of is dat een van beide en maar afwachten wat ze opsturen??

Analoog wordt de 1e test als de tv binnen is. Is dat niet belabberd kijken op 40" LCD???
 
De 5050C is nogal een duur ding.. Dus ik zou gewoon het 99 euro pakket overwegen. Daar krijg je zeker de 5000C bij of niet? Of is dat een Samsung? Of is dat een van beide en maar afwachten wat ze opsturen??
Bij het niet HD pakket krijg je een SDTV ontvanger en bij het HD pakket een HDTV ontvanger. In beide gevallen geldt dat het niet om een PVR gaat en dat je niet van te voren weet wat Ziggo gaat versturen. Dat hangt er namelijk vanaf waar ze een partijtje van hebben ingekocht. Verder wordt er moeilijk gedaan door de helpdesk als je aanspraak wilt maken op garantie. Dus als je voor één van de installatie pakketten van Ziggo gaat kun je beter gewoon opzoek gaan naar een leuke aanbieding in een winkel of een webshop. Je bent dan veelal goedkoper uit, weet welke ontvanger je gaat krijgen en weet waar je moet zijn voor de afhandeling van garantie.
 
De 5050C is nogal een duur ding.. Dus ik zou gewoon het 99 euro pakket overwegen. Daar krijg je zeker de 5000C bij of niet? Of is dat een Samsung? Of is dat een van beide en maar afwachten wat ze opsturen??

Analoog wordt de 1e test als de tv binnen is. Is dat niet belabberd kijken op 40" LCD???

Nee als je tv een behoorlijke digitale framebuffer functie(s) heeft (zoals wat je ziet bij videokaarten op de pc) zou zelfs analoog niet erg moeten zijn.

Ik was 320 euro voor de humax 5050C kwijt en 24 voor de smartcard.

Uiteindelijk kan je je geld maar een keer uitgeven, ik wist dat ik voor dat bedrag klaar was meteen en niet naar iets anders hoef uit te kijken.
 
Wanneer je het standaard digitale pakket neemt krijg je een ontvangen zonder HDMI (geloof ik) en daardoor ook geen HD-kanalen.

Het Digitale HD pakket krijg je voor 99 euro een ontvanger (Humax) met HDMI aansluiting waardoor je ook HD-kanalen ontvangt.

Standaard is dit NED 1, 2 en 3 en Eurosport HD. Daarbij kan je nog een HD-pakket nemen waar nog een 6-tal andere HD zenders inzitten. Dit kan je altijd later ook nog nemen en hoef je dus niet direct erbij te nemen.

Dat de standaard kanalen worden geupscaled betekend dat de HD deconder (Humax) de kwaliteit van die digitale (niet-HD) zender iets verbeterd.

Even een kleine correctie: De digitale HD-ontvanger kost €199,-. Hij kost €99,- bij afname van een alles-in-een bundel. De sd-decoder (standaarddecoder) is dan gratis.

Overigens moet je (zoals Archie al zei) maar afwachten welke je krijgt.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan