• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Einde voor "eigen mailserver" ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poort 25 is niet recent dichtgezet, die heeft nooit opengestaan bij Multikabel/Quicknet. Dat heeft niets met de fusie te maken hoor.
Tsja, je zal vast gelijk hebben maar waarom heeft het dan heel lang gewoon gewerkt?
 
Hi!

Tsja, ut gedonder begint al, port 25 is dicht gezet en het wordt nu afwachten tot de rest ook opgedoekt wordt.

Jammer dat kennelijk communicatie een moeilijk middel is voor een internet provider en dat een eventuele transit periode kennelijk ook niet mogelijk is.

Jammer dat een eens zo goede provider nu langzaam maar zeker op afstevend op een van de vele slechte providers waar de klant slechts nog een nummer in de database is.

Bedoel je nu te zeggen dat je voor het eerst in 6 jaar merkt dat poort 25 richting kabelmodems dicht staat? Dat is niet recentelijk aangepast hoor.

Jammer dat sommige mensen vaak meteen moord en brand schreeuwen. Als je hier op het forum ook leest was dat ook de reden dat de MGV zich hard gemaakt heeft voor het eigen mailserver verhaal.

Transit periode, voor wat precies? Het stond vorig jaar dicht, het jaar er voor, wat wil je voor periode, en waarom?

Bye,
Raymond.
 
Hi!

Tsja, je zal vast gelijk hebben maar waarom heeft het dan heel lang gewoon gewerkt?

Heb je gebruik gemaakt van het eigen mailserver verhaal, poort 25 vanaf internet staat al een jaar of 6 dicht, dus ik heb geen idee waar je het anders over hebt.

Bye,
Raymond.
 
Hoi,

Ik weet, er is een bepaald beleid opgezet en daar moet ik me aan houden.
Zoals ik al eerder melde, je zal gelijk hebben.

Return-path: <t*******gth.nl>
Received: from checkmail.war-mass.nl ([192.168.220.245])
by qnt.war-mass.nl with ESMTP; Mon, 24 Mar 2008 22:35:50 +0200
Received: from localhost (localhost [***.***.***.***])
by checkmail.war-mass.nl (Postfix) with ESMTP id 53377134179
for <t*******gth.nl>; Mon, 24 Mar 2008 22:35:50 +0200 (CEST)
Received: from checkmail.war-mass.nl ([***.***.***.***])
by localhost (checkmail.war-mass.nl [***.***.***.***]) (amavisd-maia, port 10024)
with ESMTP id 26147-10 for <t*******gth.nl>;
Mon, 24 Mar 2008 22:35:50 +0200 (CEST)
Received: from smarty.dreamhost.com ([208.113.175.8] verified)
by checkmail.war-mass.nl (Postfix) with ESMTP id 295989898 for t*******gth.nl;
Mon, 24 Mar 2008 22:35:49 +0100
Received: from taffy.dreamhost.com (moneyforstudy.com [208.113.175.111])
by smarty.dreamhost.com (Postfix) with ESMTP id F419AEE293
for <t*******gth.nl>; Mon, 24 Mar 2008 14:35:45 -0700 (PDT)
Received: by taffy.dreamhost.com (Postfix, from userid 1617295)
id E7191884D2; Mon, 24 Mar 2008 14:35:45 -0700 (PDT)
X-Original-To: t*******gth.nl
Subject: Welcome to Mac on Pc!
From: "Mac on Pc" <[email protected]>
Auto-Submitted: auto-generated
X-Original-Message-ID: <[email protected]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-Mailer: vBulletin Mail via PHP
X-Original-Date: Mon, 24 Mar 2008 14:35:45 -0700 (PDT)
X-MailScanner-From: t*******gth.nl
X-Virus-Scanned: Maia Mailguard 1.0.2a
X-Spam-Status: No, hits=x tagged_above=-999 required=5 WHITELISTED
X-Spam-Level:

Het is jammer dat Ziggo zich nu opsteld zo als ze doen.

In mijn optiek hoort een provider zich op te stellen wat je er van mag verwachten. Het doorgeven van internet prik zolang dat binnen de grenzen van de wet valt.

Ik weet nu wat me te doen staat zodra ik terug kom van vakantie.

Jammer dat Ziggo niet kijkt naar providers zoals XS4All en Vodafone.

Dat zijn partijen die voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers mee denken in oplossingen.

Ziggo kan of wil dat op dit moment niet. Dat is hun goed recht.

Ze moeten alleen dan niet klagen dat ze wekelijks in de top 10 komen en dat hun klanten aantallen terug lopen.

Quicknet was goed, dacht met je mee.
Multikabel was iets minder, maar je kon nog steeds goed door 1 deur.

Ziggo, tsja, de toekomst zal het uitwijzen of men logische keuzes gemaakt heeft.

Dat sommige het beleid was ze geen stem in hebben, toch te vuur en te zwaard verdedigen, dat is hun goed recht.

Bedenk allen wel dat voor de gemiddelde internetter het beleid en uitvloeisel hiervan het allemaal onnodig complex maken en de manier waarop er gereageert wordt alleen maar op onbegrip stuit.

Maar goed, langer hierover doorgaan te discussieren met mensen die het beleid niet maken en slechts proberen dit 'beleid' te verdedigen heeft geen zin.

Het gaat u goed.
 
Hi!

Hoi,

Ik weet, er is een bepaald beleid opgezet en daar moet ik me aan houden.
Zoals ik al eerder melde, je zal gelijk hebben.

Dat zijn partijen die voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers mee denken in oplossingen.

Ziggo kan of wil dat op dit moment niet. Dat is hun goed recht.

Ze moeten alleen dan niet klagen dat ze wekelijks in de top 10 komen en dat hun klanten aantallen terug lopen.

Quicknet was goed, dacht met je mee.
Multikabel was iets minder, maar je kon nog steeds goed door 1 deur.

Ziggo, tsja, de toekomst zal het uitwijzen of men logische keuzes gemaakt heeft.

Dat sommige het beleid was ze geen stem in hebben, toch te vuur en te zwaard verdedigen, dat is hun goed recht.

Bedenk allen wel dat voor de gemiddelde internetter het beleid en uitvloeisel hiervan het allemaal onnodig complex maken en de manier waarop er gereageert wordt alleen maar op onbegrip stuit.

Maar goed, langer hierover doorgaan te discussieren met mensen die het beleid niet maken en slechts proberen dit 'beleid' te verdedigen heeft geen zin.

Het gaat u goed.

En toch denk ik dat je dingen door elkaar haalt. Je vraagt of iets kan/kon, niet of iets beleid is en wat ik daar wel of niet van vind. Als je had gevraagd kun je mijn server in het de lijst met eigen mailservers opnemen had ik je ook nog kunnen helpen, zoals we bij diverse mensen op het forum ook gedaan hebben. Maar dat was helemaal de vraag niet, of ik heb hem gemist.

Beleid, wie dat maakt, ik kan me voostellen dat je denkt, jij niet, maar mischien wel? Zou zomaar kunnen toch?

Ik ben zelf van mening dat het dichtzetten van poort 25 een prima idee is geweest en nog steeds is, mits er een manier is om alsnog je eigen mailserver te draaien. Die was er, maar die optie is tijdelijk uit de portal ivm de migraties.

Als je alsnog wil dat we je opnemen in de tabel met eigen mailservers dan kun je me een private message sturen. Zo niet wens ik je suc6 bij je nieuwe ISP. Er zijn overigens niet heel veel ISPs meer waar poort 25 zomaar open staan. Dat heeft wellicht een gegronde reden.

Overigens kan ik uit je mailheaders niet op maken dat je op poort 25 ontvangt, eerder dat je uitgaand iets verstuurd, maar wellicht kun je nog iets posten wat iets duidelijker is zonder dat je ipjes weg comment. Want dat maakt het gewoon niet leesbaar.

Het zou jammer zijn als je hierom weg zou gaan, omdat er ook een oplossing voor is, maar die keuze moet je zelf maken.

Bye,
Raymond.
 
Hi!




Ik ben zelf van mening dat het dichtzetten van poort 25 een prima idee is geweest en nog steeds is, mits er een manier is om alsnog je eigen mailserver te draaien. Die was er, maar die optie is tijdelijk uit de portal ivm de migraties.

Bye,
Raymond.


Raymond beetje een zijtak van wat er gevraagd wordt.
Krijgen de mensen waar poort 25 opgezet worden een vast ip adres of eentje die uit een dynamische ip range wordt toegewezen.
Vraag dit omdat sorbs blocklist alles wat dynamisch is blokt, en ik me zit af te vragen of ik van sorbs gebruik zal maken.
 
Hi!

Raymond beetje een zijtak van wat er gevraagd wordt.
Krijgen de mensen waar poort 25 opgezet worden een vast ip adres of eentje die uit een dynamische ip range wordt toegewezen.
Vraag dit omdat sorbs blocklist alles wat dynamisch is blokt, en ik me zit af te vragen of ik van sorbs gebruik zal maken.

Het is gewoon je huidige IP adres.

Dat is voor je uitgaande mail, is zowieso handiger alles te smart relayen naar smtp.quicknet.nl omdat er meer lijsten zijn, spamcop ZEN bijvoorbeeld, waar veel ISPs op blokkeren. Niet alleen SORBS. Dat soort lijsten kun je wel gebruiken maar ik zou op SORBs niet blokkeren, hooguit op lijsten zoals DSBL (momenteeel inactive) of CBL.

Bye,
Raymond.
 
Met veel interesse dit topic gevolgd.
Ben al lang klant van Casema, en draai al enige tijd een mailserver thuis.
Dit dmv een re-route naar een ander poort via editdns.net.
Ik lees in dit topic dat multikabel klanten de mogelijkheid hebben/hadden om een eigen mailserver te draaien, waarbij multikabel de mail doorstuurd naar port 25.

Mijn vraag is: zorgt multikabel voor het beheer van de eigen domeinnaam, of doet een registrar dat?

Ik hoop dat deze service voor alle ziggo klanten beschikbaar komt.
 
Hi!

Met veel interesse dit topic gevolgd.
Ben al lang klant van Casema, en draai al enige tijd een mailserver thuis.
Dit dmv een re-route naar een ander poort via editdns.net.
Ik lees in dit topic dat multikabel klanten de mogelijkheid hebben/hadden om een eigen mailserver te draaien, waarbij multikabel de mail doorstuurd naar port 25.

Mijn vraag is: zorgt multikabel voor het beheer van de eigen domeinnaam, of doet een registrar dat?

Ik hoop dat deze service voor alle ziggo klanten beschikbaar komt.

Daar kon je zelf je eigen domeinen aan toevoegen in het control panel. De domeinen mogen via Multikabel geregistreerd zijn maar is geen vereiste.

Bye,
Raymond.
 
kon je in het controlpanel, ook alle dns instellingen instellen, zoals A, TXT, MX, NS, CNAME records ed. Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan