• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Programma gids.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor welke zender's geldt dit nog meer ??

Hier even een voorbeeld van wat ik bedoel. Op mijn Samsung H360 loopt de EPG momenteel door tot zaterdag avond/nacht.
Het loopt zo te zien door tot een uur of twee s'nachts


epg.jpg
 
Mee bekend, maar dit levert wij niet en is geen open standaard


Op analoog heb ik op mijn Recorder wel degelijk een EPG.
Dit heet dan enkel Guide+. ( Loopt geloof ik via het signaal van Eurosport ).
Dit ziet er nagenoeg op wat kleine verschillen na, er hetzelfde uit.

Wat is hier dan anders aan dan aan EPG ??
 
Hier betaalt Guide+ de rechten voor (of niet) en dit heeft niets met Ziggo te maken. Via internet zijn er wel meer bronnen waar je een EPG kunt vinden die nog langer doorloopt. Dat Guide+ bij jou hoort bij je HD-recorder vermoedelijk ? Of je TV ? Da's dus iets wat door die fabrikant betaald wordt aan guideplus zodat jij daar gebruik van kunt maken.

juist. De fabrikant koopt over het algemeen voor een aantal jaren het epg gebruik af eenmalig af.
 
Voor welke zender's geldt dit nog meer ??

In ieder geval voor alle Nederlandse zenders (N1/3, RTL4/8, SBS groep) inclusief de regionalen , RTBF, NDR, SWF en Arte, de meeste muziek zenders, een hoop Turkse zenders en kanalen zoals Holland Doc en /Geschiedenis.

BBC, ARD, ZDF en de Discovery/NGC kanalen hebben het weer niet.
 
Mijn 9401 loopt ook door tot zondagochtend. Op de publieken wel de nodige gaten, maar oa RTL4 loopt vrijwel onafgebroken door.
 
Inderdaad er lastig. Ik gebruik voor mijn Media Center analoge TV kaarten en deze download elke dag keurig de Programma Gids. Op die mannier programmeer je ook de opnames.

Tijdens het instellen kies je de postcode en daar krijg ik de keus tussen
Analoog Multikabel of Digitaal Multikabel.

Tot een paar weken terug kon ik altijd rustig 7 dagen vooruit kijken en programmeren maar nu is het met Ned 1, Ned 2 en Ned 3 meestal maar 1 dag en dan staat Ned 2 al weer leeg. 2 dagen vooruit en Ned 1 en Ned 3 zijn ook leeg.

Als test eens Digtaal gekozen bij de instellingenen dan is het niet veel beter.

Er is dus wel degelijk iets veranderd bij MK/Ziggo want het heeft jaren goed gewerkt.
 
Het lijkt mij overigens zeer normaal, dat je 1 week verder kan kijken.
Net zoals de papieren gidsen dat doen.
2 of 4 dagen maar vooruit is zeer onhandig met het oog op het maken
van opnames van afleveringen die je niet wilt missen.
 
Dat wil Ziggo ook wel uitzenden, maar er zijn decoders (ik dacht de Panasonic en de Samsung 9401) die hiervan over hun nek kunnen gaan. Daarom is het teruggebracht naar enkele dagen.
 
Dat wil Ziggo ook wel uitzenden, maar er zijn decoders (ik dacht de Panasonic en de Samsung 9401) die hiervan over hun nek kunnen gaan. Daarom is het teruggebracht naar enkele dagen.

Wat is het maximale dat deze decoders aan kunnen ?
 
Helaas wij krijgen geen rechten voor het uitzenden van een 8-daagse EPG bij een aantal content aanbieders.

Het lijkt mij overigens zeer normaal, dat je 1 week verder kan kijken.
Net zoals de papieren gidsen dat doen.
2 of 4 dagen maar vooruit is zeer onhandig met het oog op het maken
van opnames van afleveringen die je niet wilt missen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan