• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag m.b.t Linksys BEFW11S4

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BMWMaX

Kan iemand mij vertellen waar ik het moet zoeken w.b.t het steeds wegvallen van de vebinding tussen router en pc's.

Het is nu al de tweede Linksys router die promp na een jaar perfect draaien spontaan op de meest onverwachte momenten de verbinding naar de pc's verbreekt.

Het enige wat helpt is de spanning er even afhalen en dan draait het weer. Ik heb al eens contact gezocht men Sisco en die bleven maar zeuren over nieuwe firmware maar dat maakt het alleen maar erger.

Het is totaal niet te voorspellen wanneer de verbinding ermee kapt. Zo gaat het een aantal dagen goed en dan zomaar slechts een paar uur. Het kan ook zomaar meer dan een week of maand goedgaan.

Om nu ieder jaar een nieuwe router te kopen gaat me een beetje te ver :wink:
 
BMWMaX zei:
Het is totaal niet te voorspellen wanneer de verbinding ermee kapt. Zo gaat het een aantal dagen goed en dan zomaar slechts een paar uur. Het kan ook zomaar meer dan een week of maand goedgaan.

Weet je zeker dat je geen P2P software gebruikt op één van de aangesloten PC's ?? Het is een bekend probleem bij sommige routers dat ze crashen indien er heel veel verbindingen tegelijk open staan. Bij P2P kunnen soms honderden andere computers tegelijk slurpen en dat gaat dan mis. Soms is dat in firmware-versies opgelost. Maar of dat bij jou ook het geval is blijft gissen natuurlijk....
 
Dat met P2P is me bekend maar daar ligt het meestal niet aan. Als 's nachts en 's morgens alle pc's uit zijn en ik start een pc de volgende dag 's middags op, dan kan het zomaar zijn dat de verbinding weg is.
 
Het is idd aan te raden de laatste firmware te gebruiken, ik heb zelf ook ooit eens een BEFW11S4 gehad. Maar ik moet zeggen dat die ook alleen maar ellende gehad. Nu draai ik al jaren op een WRT54G en Asus wl-500G (dezelfde firmware), dit loopt echt als een zonnetje..

Thomas
 
Met de laatste firmware is het meer niets dan iets kan ik je vertellen. Het is een jaar goed gegaan en daarna begon de ellende. Ik dacht dus dat er iets niet in orde was en dus op aanraden de nieuwe firmware erop gezet. Dat was dus helemaal niets.

Zal maar weer eens kijken voor een nieuwe router. En dan desnoods ieder jaar een nieuwe.
 
Wat je kan doen, een hard reset doen.. Reset knop 30 sec indrukken.. En van vooraf aan je router opnieuw configureren, zet dan voor de lol eens een ander MAC adres in de router bij het kopje clone MAC adres..
 
Dat kan ik inderdaad nog eens proberen. Ik heb trouwens nooit gebruik gemaakt van clone MAC adres omdat ik dan geen verbinding heb. Moet ik zeker het modem resetten ?
 
BMWMaX zei:
Dat kan ik inderdaad nog eens proberen. Ik heb trouwens nooit gebruik gemaakt van clone MAC adres omdat ik dan geen verbinding heb. Moet ik zeker het modem resetten ?
Inderdaad, telkens als je een ander MAC-adres aansluit op je modem moet je dat even resetten.
 
Wat is eigenlijk het voordeel/nut van deze MAC clone functie ?
 
De kloon functie heeft nu niet veel nut meer voor Multikabel mensen, vroeger mocht je geen routers gebruiken op veel netwerken of was je internet verbinding gekoppelt aan 1 MAC adres..

Met deze functie kon je dat in de router aanpassen, zodat je ISP dacht dat hetzelfde apparaat er nog aan hing.

Wat je nog weleens ziet om een of andere vage reden dat sommige apperatuur niet samenwerkt met bepaalde MAC ranges. Ik zou er wel een verklaring voor kunnen bedenken, maar 100% zeker kan ik dat niet zeggen.

Zo zag je dit probleem heel vaak bij de oudere Sweex modellen.. Even een ander MAC adres erin en het werkte opeens wel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan