• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grrrrrr het is weer zo ver.

  • Onderwerp starter kustlijn
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
kustlijn zei:
Tijdens dize ronde zag ik dat de kwaliteit van Discovery civillisation slecht is, bevriezend beeld en dergelijke.
Ook even gechecked hier, geen problemen, beeld loopt goed door en signaalsterkte is goed. Je moet op dat kanaal even de signaalsterkte en BER (Bit error Rate) bekijken. De BER moet 0 blijven. Is dat niet het geval dan is er vermoedelijk iets met je bekabeling niet lekker of je aansluiting zelf. Probeer je ontvanger eens rechtstreeks met een andere kabel aan te sluiten op je tweegatsdoos en kijk of het signaal dan beter is. Is dat het geval, dan moet je de hele installatie in je huis even nalopen of er geen slechte coax kabels/splitters/pluggen tussen zitten.
 
Hallo Cees,

Tja die veldsterkte hè, die komt bij mij niet boven de 50% uit.
34 % is zo'n beetje het laagste, en volgens MK ligt dat natuurlijk weer bij mij.

De kabels zijn doorgemeten, er is een andere decoder getest, de aansluitingen zijn gecontroleerd en andere coaxiaal kabels zijn uitgeprobeerd.
De afstand tussen de kontaktdoos en de decoder bedraagt niet meer dan 1 meter.

Maar ondanks deze lage waarden was het beeld voor het weekeinde wel goed.
Sinds februari is het beeld gewoon goed, maar dat mag natuurlijk niet te lang duren.
Dus met lage waarden kan er een goed beeld worden opgebouwd.

De BER waarden zijn allen 0
En de kwaliteit altijd 100%, ook al is er niets van het beeld te maken ;-(

De coaxiaalkabels zijn ook uitgetest met een meetzender op verschillende frequentie's, hoe hoger de frequentie hoe groter het verlies in de coax.
Ook dit bleek goed.


Nu vanavond omstreeks 01:00 was het weer raak, de kanalen
VRT 1
VRT2
weerkanaal 642.00 mhz
cultura 642.00 mhz
journaal 24 282.00 mhz
humor tv 474.00 mhz
3 voor 12 central 290.00 mhz
holland doc 282.00 mhz
geschiedenis tv 282.00 mhz
101 tv 290.00 mhz
sterren.nl 290.00 mhz
en verder alle regionale tv zenders, behoudens TV noord holland lagen eruit.

Dit nadat het beeld weer steeds slechter werdt, gisteren omstreeks 02:00 gebeurde hetzelfde.
 
kustlijn zei:
Dit nadat het beeld weer steeds slechter werdt, gisteren omstreeks 02:00 gebeurde hetzelfde.

Lastig probleem, maar lijkt toch iets 'lokaals' bij jou als verder niemand hetzelfde merkt.

Kan bijvoorbeeld instraling van externe bronnen in je huis-installatie zijn. Zelfs bij goede kabels en pluggen kan via een aangesloten apparaat toch signalen van buitenaf terugstralen in je kabels en dan andere apparaten storen.

Probeer eens wat dingen:

Op het moment dat je dit probleem weer ziet:
- Is de signaalsterkte/kwaliteit of BER van een kanaal anders wanneer je dit hebt vergeleken met wanneer je het niet hebt ?
- zet (stuk voor stuk, niet tegelijk) je kabelmodem even uit indien geen resultaat: zet eventuele draadloze router uit, indien zelfde zet DECT telefoon even uit, zelfde voor mobiele telefoons in huis... enzovoorts. Ofwel kijk of iets in je huis wat 'uitzendt' het probleem eventueel veroorzaakt. Zou ook uit je omgeving kunnen komen en dat kun je niet uitschakelen.
- probeer je ontvanger eens om te ruilen voor een tijdje met een kennis of familielid, het kan ook de ontvanger zijn die niet lekker werkt bijvoorbeeld als hij warm wordt of door andere hardware oorzaak. Heb je met andere ontvanger hetzelfde dan is het "iets" in het signaal.
- sluit (tijdelijk) *alleen* de digitale ontvanger via een onverdachte goede kabel direct aan op de kabel, dus zonder splitters erachter en zo. De kans dat je dan last hebt van externe stoorbronnen die op je huisinstallatie instralen wordt dan kleiner.

Kijk of je door systematisch onderzoek kunt vaststellen waardoor het komt.
 
ArChie zei:
Gezien de meldingen hier proberen ze kennelijk weer opnieuw de scripts uit te voeren die ze ook zondag nacht hebben gedraaid met als resultaat dat ze weer terug bij af zijn.
Vreemd dat ze daar bij Multikabel blijkbaar geen test-netwerk voor gebruiken om van te voren te checken of het goed gaat. Is toch les 1 als het gaat om systeembeheer.
 
Zal niet meevallen, denk ik.
Het netwerk is nog al groot he, je kunt moeilijk alle uithoeken even goed in de gaten houden.
 
waar ik ontzettend kwaad over ben, is het feit dat zonder nadere aankondiging zenders gaan verdwijnen om plaats te maken voor de zoveelste popzender, nog een turkse zender erbij ( naar de eerste wordt al niet gekeken, omdat we absoluut geen turks verstaan), een modegril van een zender als Al Jazeera er op moet, want iedereen heeft de mond vol over deze zender, dus hup ook erbij. ik wens niet door een politieke zender gehersenspoeld te worden, deze zender voegt absoluut niets toe aan wat andere nieuwszenders al uitzenden, dus zal er niet naar gekeken worden.
maar het ergste is dat een kwaliteitszender als Performance nu weggehaald is om ruimte te maken voor dergelijke zenders. ik heb het totale digitale tvpakket al sinds maart en nooit is melding gemaakt dat Performance eruit moest. nu geen opera, operette en prachtige klassieke balletten meer. wel weer een jongerenzender erbij, de tv barst al van de tmf, mtv en verdere popzenders. wel weer een turkse zender erbij en een arabische zender. geweldig.
bedankt multikabel dat er aan ouderen absoluut niet gedacht wordt.
en ja Mezzo zendt vnl jazz en kamermuziek uit. geen opera, operette en klassieke balletten. :evil:
 
@ Cees,

dit hebben we allemaal gedaan, en ik heb geen router of DECT.
De kabel moet maar 1 ontvangst instalatie ( 1 radio/1 tv) voorzien van signaal, dus daardoor is er ook geen signaal verval.

Wij zijn tot slotsom gekomen, dat het buiten mijn invloedsfeer ligt.
Bij Multikabel dus.
Overigens is het beeld bij dezelfde als voorgenoemde waarde, nu goed.
Echter Vrijdag op Zaterdag nacht, rondom 01:00 gaf BBC 3 en 4 e19 fout weer, en dat terwijl deze zenders dan nog steeds behoren uit te zenden.
Ook anderezenders gaven problemen.

Het is vaak 's nachts rondom 01:00 / 02:00 uur problematisch.

Overigens heb ik ook speciaal afgeschrmde coaxiaal kabel al in het bezit.
Dit omdat eind september op nog 2/3 kilometer afstand van mijn woning een 20 kilo Watt sterke digitale TV zender komt te staan.
Deze frequentie's worden ook gebruikt op de kabel, en dit gaat geheid storen.
Nu zijn mijn kabels wel lekker afgeschermd, maar die van MK niet, want ik woon 4 hoog, en de groene coax loopt langs de gevel, en in mijn woning is de wandcontactdoos niet bepaalt afgeschermd. ;-(

@ juttertje


ook ik ben van mening dat er bijna alleen maar naar de jeugd wordt gekeken, en dat terwijl de vergrijsing plaats heeft.
Het zijn vooral de ouderen die het meeste tijd hebben om te kijken, maar voor hun is er weinig aanbod.
Ooit heeeeel lang geleden had je hier op MK bijvoorbeeld CMT, country music channel, daar keek ik graag naar, maar deze moest wijken voor een jeugd zender :-(
 
kustlijn zei:
Overigens heb ik ook speciaal afgeschrmde coaxiaal kabel al in het bezit.
Dit omdat eind september op nog 2/3 kilometer afstand van mijn woning een 20 kilo Watt sterke digitale TV zender komt te staan.
Deze frequentie's worden ook gebruikt op de kabel, en dit gaat geheid storen.
Nu zijn mijn kabels wel lekker afgeschermd, maar die van MK niet, want ik woon 4 hoog, en de groene coax loopt langs de gevel, en in mijn woning is de wandcontactdoos niet bepaalt afgeschermd. ;-(

Hmm... misschien wordt er al getest met die zender af en toe .....??

Die groene-kabel is voorzien van een hele goede afscherming en binnen in de wandkontactdoos zit een compleet afgeschermde (dus metalen) aansluitblok. Het witte plastic daarbuiten is alleen voor de sier.
 
ArChie zei:
Volgens de Kwesties webpagina van Multikabel hebben ze alleen nog maar problemen met Sailing Channel. Ik zie echter dat de video en audio datastreams van Sailing Channel weer terug zijn. Aan Eurosport 2 zie ik geen veranderingen en ook aan Performance Channel valt weinig te zien.

Kan iemand even verifieren wat de huidige toestand is van Sailing Channel, Performance Channel en Eurosport 2?

ArChie ik heb nog steeds problemen met Eurosport 2, valt weg na 2 seconden, geluid blijft, teletekst werkt, EPG werkt. Ook via EPG heb ik maar 2 seconden beeld en valt dan weg. ik heb een Samsung DCB-H360R decoder, boven heb ik een andere decoder (Humax ir.deta) hier geen problemen met Eurosport 2

Sailing Chanel geen problemen meer
Performance Chanel E 19 fout melding
 
wjan zei:
ArChie ik heb nog steeds problemen met Eurosport 2, valt weg na 2 seconden, geluid blijft, teletekst werkt, EPG werkt. Ook via EPG heb ik maar 2 seconden beeld en valt dan weg. ik heb een Samsung DCB-H360R decoder, boven heb ik een andere decoder (Humax ir.deta) hier geen problemen met Eurosport 2
Conclusie is dus dat alleen de Samsung DCB-H360R problemen heeft met Eurosport 2. Vreemd dat dit nog niet op de Kwesties pagina van Multikabel staat want dit probleem is toch al sinds vorige week woensdag hier op het forum gemeld. Dan ga ik er vanuit dat Multikabel ondertussen wel eens de tijd heeft gehad om dit zelf te testen. Ik weet dat ze op het bezoekersadres in ieder geval één Samsung DCB-H360R hebben staan in een demonstratie opstellingen, ze kunnen dit dus zelf controleren.

Misschien dat de MGV hier melding van kan maken richting de betreffende contact persoon?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan