• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing in Hoofddorp e.o.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En net een pathping gedaan vanaf werk, geen Ziggo.

Als ik die bekijk heb ik wel "opstoppingen" tot aan Telia (ik ping vanaf Amsterdam naar Finland naar Frankrijk in dit geval dus hij zoekt naar de goeie weg) maar ik heb die specifieke hub er niet in zitten dus, en heb dan op de Telia hubs geen enkel package loss. Die loss wordt dus veroorzaakt door iets dat voor die hubs gebeurt en niet door de hubs zelf. Kom ik weer terug op het Ziggo netwerk...
 
T wordt weer avond, 740 kb nog maar van de 1800 die ik van morgen om 10 uur had
 
nou heb vanavond weer eens gebeld,
(wachttijd meer dan 10 minuten werd er gezegt, schrok me dood dat ik in 5 minuten iemand aan de lijn had)
hele vriendlijke dame aan de lijn gehad met kennis.
ze ging meteen hier op de site kijken over de storingen en kijken of er meerdere meldingen waren hier over.
en zoals eerder hier vermeld,
er zijn meer mensen die hier klagen dan de moeite te nemen om de storing te melden bij de helpdesk.
:!: wil je dat er wat aan gedaan wordt dan moet de storing gemeld worden bij de helpdesk :!:
 
Heb je haar dit topic op het forum ook gegeven? :wink:

Ik ga straks nog even bellen. Maar die supportjongen van gister zou "er achter aan gaan"..
 
ze vroeg om welke topics het zou gaan en voordat ik de titel gevonden had,
had zei het al gevonden en opgenoemd.
heb haar ook de andere topic aangegeven over de usenet probs,
wat volgens mij met ons probleem ook te maken heeft en niet alleen usenet gericht is.
 
Cool! Blij dat er mensen zitten die wel van dit forum gehoord hebben (zo eentje had ik gister dus niet).

Het probleem blijft vaag. Ik sprak een andere collega van me, en die was 't dus ook opgevallen dat het traag was, maar had er verder geen erg in. Ik had 'm gevraagd te bellen, maar of ie daar zin in heeft..
 
Gebeld... Interessaaaant! Overigens 4 minuten en 21 seconden gewacht voor ik iemand aan de lijn kreeg, ook al zei het telefoonstemmetje dat de wachttijd langer dan 10 minuten. Ik denk dat dat een afschrikmiddel is, echt :wink:

Deze helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat het volledige netwerk in de Haarlemmermeer "verouderd" is, en dat er nog de hele maand werkzaamheden zijn om alles te upgraden. Op mijn vraag waarom er geen groepsstoring wordt aangemeld: "U heeft toch een brief gekregen?" Ja een brief dat er één dezer weken een kleine onderbreking zou zijn van ongeveer een uur wegens werkzaamheden.

Toen ik 'm vertelde dat ik sinds de snelheids verhoging "officieel" werd ik de vertragingen ging merken, vertelde hij me dat de upgrade van eurodocsis 1.2 naar 2 al ergens in november gedaan was, en dat toen alles al sneller was. Die versnelling heb ik wel een dagje gemerkt, maar was een dag later weer weg. Pas 1 december werd het officieel, en 1 of 2 dagen erna begonnen de problemen. Ook zag hij dat mijn kabelmodem blijkbaar elke nacht spontaan reboot, dus daar krijg ik een monteur voor over de vloer.

Ook heb ik 'm verteld dat de verbinding naar mijn server ping timeouts geeft, en de rest allemaal niet. Dat vond hij ook vreemd. Ik heb weer de beruchte/verdachte asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net aangemerkt. Hij heeft het opgeschreven (maargoed hij is niet de eerste die het heeft opgeschreven, en zal vast ook niet de laatste zijn). De mensen die hij had gesproken, hadden allemaal issues met gameservers en lag. Die heeft hij ook allemaal ping testjes laten doen, en die kwamen allemaal goed uit de test, behalve de gameservers waar veel op gewerkt werd. Hij zou 't ook verder gaan opnemen met iemand, maar ik verwacht dat de volgende keer dat ik bel ik weer opnieuw het verhaal mag afsteken :wink:

Ik vrees dat we nog even moeten wachten. Maar dat maakt de volgende mededeling nog belangrijker:

"dames en heren, bel naar Ziggo en meld je probleem"
 
Even offtopic, maar ik had gister (voor ander probleem dan internet) zo snel iemand aan de lijn dat ik niet eens in de wacht kwam te staan :)
 
Gisteravond realiseerde ik me wel dat eigenlijk mij de wind uit de zeilen is genomen, door te zeggen dat er een upgrade gaande is in de Haarlemmermeer, die nog tot januari zou duren. Ik heb nog steeds het vermoeden dat het niet zozeer het "verouderde" netwerk komt, maar "iets anders". Timeouts naar mijn server, maar nergens anders. Da's toch raar.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden te blijven bellen.
 
Time Outs op Telia zijn normaal, die servers kan je niet of nauwelijks pingen.

Je moet even kijken wat je package loss is naar andere random sites. Bij een normale i-net site zie je dat niet, want het beweegt niet, maar het is er wel degelijk. Zo ook streams (muziek lag, filmpjes die voor geen meter lopen). Daar merk je het op, niet op een pixel "plat" scherm. Wel zodra het een spelletje wordt (en dus dynamisch) en de paketten groot zijn (en dat zijn ze bij WoW in tegenstelling tot bijvoorbeeld Counterstrike waar de omgeving op tegenstanders na nauwelijks verandert).

Wat kan is dat ze upgraden en tijdelijk iets uit hebben staan en alle capaciteit over een kleinere route gooien. Ik zou dat persoonlijk erg zwak vinden, dan hadden ze dat meteen kunnen melden en zich niet zo in bochten hoeven wringen.

Helpdesk bij mij: je hebt de 9e een escalatie naar de TD gedaan, die moet voor de 14e opgepakt zijn. Dat is dus zondag. Ik wordt gebeld zodra ze iets gaan doen. Als ik voor volgende week woensdag niet gebeld wordt gaat spontaan de stekker eruit, wordt de rekening niet betaalt, en neem ik een andere ISP. Maar tot die tijd krijgen ze het voordeel van de twijfel want ik weet wel dat ze er iets aan proberen te doen. Of dat snel genoeg is, valt over te discussieren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan