• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD opnames naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

IMDNME

Ik kom hier verder weinig discussie tegen over dit onderwerp dus ik dacht laat ik die eens starten. Het is natuurlijk de wens van velen om meer met die opnames is HD kwaliteit te doen dan alleen maar op de interne harddisk te laten staan en af en toe te bekijken. Ten eerste raakt de schijf vrij snel vol en dan zal er gewist moeten gaan worden, ten tweede wil je de opnames natuurlijk archiveren en evt streamen.
De USB en ESATA interface zijn niet actief, via de ethernet aansluiting is er ook geen mogelijkheid. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er ook geen andere recorders met een HDMI ingang, reden is de HDCP standaard waaraan ze moeten voldoen om gecertificeerd te worden. Er is een aardig apparaat te koop van Hauppauge: https://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html echter de Composite out van de 8455 stuurt alleen SD signaal uit :evil: dus dat is ook geen optie (tenminste als je HD kwaliteit wilt behouden, het is wel een optie om je opnames te bewaren, hoewel het dubbel werk is natuurlijk..).
Ik heb zelf een 2e TV met ingebouwde harddisk maar die kan nou net niet opnemen via de HDMI ingang (uiteraard...)
Dus mocht iemand een oplossing kennen ... vooralsnog is er alleen de mogelijkheid geld in te zamelen om een firmwareprogrammeur om te kopen voor een versie waarbij wel al die leuke aansluitingen gaan werken voor de toepassing waarvoor ze bedoeld zijn ...
 
Ik denk dat je heel lang kan wachten. Dé reden dat de Cisco HDCP heeft, geen signaal over DVI geeft, component downscaled naar SD en straks met CI+ gewerkt gaat worden is namelijk allemaal om precies te voorkomen wat jij wil doen.

De contentleveranciers willen nml niet dat we HD opnames op de PC kunnen overzetten. Dan is het nml in perfecte kwaliteit online te zetten.

Uiteraard heeft dit geen zin, alles kan en zal gehacked worden en op internet komt het dus toch wel, maar helaas willen contentproviders dit niet inzien.

Antwoord is dus: het is niet mogelijk en gaat nooit mogelijk zijn, iig niet legaal.
 
De contentleveranciers willen nml niet dat we HD opnames op de PC kunnen overzetten. Dan is het nml in perfecte kwaliteit online te zetten.

Altijd weer datzelfde verhaaltje wat tot vervelens toe afgedraaid wordt. :evil:
Alsof de (goedbetalende!) klanten dan helemaal geen rechten meer hebben ofzo?

Maar zelf werken de mensen er natuurlijk vrolijk aan mee door maar onbekommerd dit soort (dure) apparatuur aan te schaffen waarbij de mogenlijkheden van de gebruikers fors beperkt zijn of nog gaan worden.

Jammer genoeg hebben de meeste mensen dit blijkbaar helemaal niet in de gaten. :roll:

Gewoon dit soort apparatuur met zulke beperkingen niet aanschaffen dus!
 
Die laatste reply draagt wel erg weinig bij, misschien handig als we on topic blijven. Denk dat iedereen heel goed zelf kan beslissen over de aanschaf en zo duur is hij ook weer niet.
 
Die laatste reply draagt wel erg weinig bij, misschien handig als we on topic blijven. Denk dat iedereen heel goed zelf kan beslissen over de aanschaf en zo duur is hij ook weer niet.
Juist wel!
Hoe meer mensen deze apparatuur met beperkingen aanschaffen hoe minder mogenlijkheden/rechten de consumenten/kijkers straks overhouden!
 
ja hoor ... zucht :sad:
misschien handig om je eigen draadje hierover te beginnen.
 
@Doman: Kan het tot op zekere hoogte met je eens zijn, maar zie zelf de voordelen van de nieuwe apparatuur nog altijd boven de nadelen. Ik ben bereid te betalen voor content, alleen wordt er steeds meer moe van dat de gebruikersbeleving wordt geschaad door al die DRM troep.

Vind nu de balans nog net positief, maar ze moeten het niet veel gekker maken. Dat jij een andere afweging maakt is jouw goed recht, maar val mensen die die apparaten wel willen kopen nu ook weer niet te veel lastig, zeker als ze aangeven van de beperkingen op de hoogte te zijn.

Off topic: Ben right as we speak aan het stoeien om een legaal gekocht spel, Spore, aan de praat te krijgen. Staat stijf van de DRM en bij de eerste de beste officiële patch crashed nu dus alles. Zou je zeggen: opnieuw installeren, maar van diezelfde DRM van spore heb je maar drie installs. Daar ben ik dus zuinig op. Lekker. Voorlopig even geen EA spellen meer voor mij dus.

@IMDNME: Kom maar op met die firmware schrijver ;-) Al denk ik dat die firmware (want hoogstwaarschijnlijk is dat niet legaal te doen) erg actief door Ziggo bestreden gaat worden.
 
Iemand die harde plaat als eens uit dat ding geschroefd en aan een system gehangen ? De Humax 9200 bewaart zijn files gewoon als .ts (via usb te downloaden) lijkt me toch sterk dat ze een eigen beveiligd bestandsformaat voor die 8455 hebben bedacht ...
 
Dat jij een andere afweging maakt is jouw goed recht, maar val mensen die die apparaten wel willen kopen nu ook weer niet te veel lastig, zeker als ze aangeven van de beperkingen op de hoogte te zijn.
Het grote probleem is nu juist dat de meeste gebruikers/consumenten helemaal niet goed op de hoogte zijn van de ingebouwde en/of nog geplande beperkingen!

Zoals blijkt:

Iemand die harde plaat als eens uit dat ding geschroefd en aan een system gehangen ? De Humax 9200 bewaart zijn files gewoon als .ts (via usb te downloaden) lijkt me toch sterk dat ze een eigen beveiligd bestandsformaat voor die 8455 hebben bedacht ...
Er was al eerder aangegeven dat de Cisco zijn bestanden met een eigen encryptie opslaat.
 
Het grote probleem is nu juist dat de meeste gebruikers/consumenten helemaal niet goed op de hoogte zijn van de ingebouwde en/of nog geplande beperkingen!

Hey hallo .. je hebt er blijkbaar geen en wilt er geen . helemaal goed !
Maar hou ajb op hier de boel te vervuilen met off topic gezeur :no:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan