• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan mis je de essentie van mijn boodschap. Mensen moeten vooral kopen wat ze willen kopen. Maar mensen moeten niet een tv met CI+ slot kopen op basis van wat ze hier op het forum lezen en vervolgens klagen dat Ziggo de boel niet op orde heeft.
Dat Ziggo misschien wat sneller de boel op orde zou kunnen hebben of later CI+ aankondigen is wel een geldig punt denk ik. Aan de andere kant: door zo vroeg een aankondiging te doen kunnen ze voorkomen, dat mensen in alle onwetendheid een apparaat kopen waar een half jaar later van blijkt dat al 7 maanden bekend was dat het niet gecertificeerd zou worden....
Dit relaas maakt voor mij maar weer eens duidelijk dat Ziggo de boel er alleen maar onduidelijker op heeft gemaakt door naast de CI+ ondersteuning ook gelijktijdig hun eigen "certificering" op te dringen. Als de specificaties van Ziggo gewoon openbaar zouden zijn dan hadden de fabrikanten allang naar eigen inzicht werkende DVB implementaties in hun TV's gehad net zoals ze die allang in hun TV's hebben zitten voor de Scandinavische landen. De voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM erin en kijken maar. Zaken die dan niet goed blijken te werken kunnen die fabrikanten dan vrijelijk fixen in hun firmware als blijkt dat het aan hun implementatie ligt.
 
Hoezeer ik Archie ook waardeer voor zijn technische bijdragen: nu begrijp ik hem niet meer. Sinds wanneer mogen we van hem nu ineens wel 'een gerucht' dat 'mogelijk verspreid is door Ziggo' gaan geloven. Ik dacht dat wij (de trouwe posters en grondige lezers van dit forum) het er over eens waren: CI+ komt eraan, Anoniem is degene die het best weet hoe het ervoor staat (hij is tenslotte verantwoordelijk voor de tests van decoders, CAM's en TV's), en het enige dat Anoniem heeft losgelaten is 'dat er nog wat problemen zijn waardoor het mogelijk augustus wordt'. Waarom zouden we dan nu een 'gerucht' gaan geloven dat het nog wel twee jaar duurt?

Misschien een beetje flauw, maar waarom zouden we iets dat voor mei was aangekondigd en nu nog niet werkt wel geloven?
Wat ik het meest mis is, dat ik op de website van Ziggo geen berichten mbt de voortgang kan ontdekken. Uiteraard kunnen projecten uitlopen (weet ik alles van), maar houd je klanten op de hoogte! Dat maakt de "acceptatiegraad" een stuk hoger. Dat heeft althans mijn ervaring geleerd.

groet,
ron
 
De betreffende medewerkster adviseerde mij ook om het in de koopovereenkomst op te nemen in geval ik de tv via internet wilde bestellen. In de winkel kan op de sticker op de doos al worden bekeken welke module in de tv zit.

<KNIP> Ik zou graag voor ik bestel willen weten welke module aan de tv zit.
 
Misschien een beetje flauw, maar waarom zouden we iets dat voor mei was aangekondigd en nu nog niet werkt wel geloven?
Wat ik het meest mis is, dat ik op de website van Ziggo geen berichten mbt de voortgang kan ontdekken. Uiteraard kunnen projecten uitlopen (weet ik alles van), maar houd je klanten op de hoogte! Dat maakt de "acceptatiegraad" een stuk hoger. Dat heeft althans mijn ervaring geleerd.

groet,
ron

Geheel met deze stelling eens. Ik denk ook dat dit de beste oplossing is. De gebruikers weten dan in iedergeval zeker dat ze niet voor niets moeten wachten.

Henk
 
Ik heb eergisteren een Alphacrypt module gekocht en de verkoper vertelde me dat Ci+ waarschijnlijk pas in oktober in de winkels zal liggen, en de prijs rond de €120 zou liggen, dat was het laatste nieuws wat hij had gehoord.

Of dit klopt weet ik niet zeker maar ik weet toevallig dat deze man niet zomaar onzin verteld. Ik ken hem al langer en is vaak op de hoogte van dit soort zaken.
 
Dit relaas maakt voor mij maar weer eens duidelijk dat Ziggo de boel er alleen maar onduidelijker op heeft gemaakt door naast de CI+ ondersteuning ook gelijktijdig hun eigen "certificering" op te dringen. Als de specificaties van Ziggo gewoon openbaar zouden zijn dan hadden de fabrikanten allang naar eigen inzicht werkende DVB implementaties in hun TV's gehad net zoals ze die allang in hun TV's hebben zitten voor de Scandinavische landen. De voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM erin en kijken maar. Zaken die dan niet goed blijken te werken kunnen die fabrikanten dan vrijelijk fixen in hun firmware als blijkt dat het aan hun implementatie ligt.


voilgens het e-mailtje wat ik kreeg van Ziggo kost een kaart 29.95!!!
Eventueel mailtje kan ik zo even plaatsen namens Ziggo.
Als het moet met naam medewerker van Ziggo erbij want er is niemand bij Ziggo die echt weet waarover hij, in dit geval zij spreekt.
 
voilgens het e-mailtje wat ik kreeg van Ziggo kost een kaart 29.95!!!
Eventueel mailtje kan ik zo even plaatsen namens Ziggo.
Als het moet met naam medewerker van Ziggo erbij want er is niemand bij Ziggo die echt weet waarover hij, in dit geval zij spreekt.

De smart card kost 29,95 en dat is het start pakket digitale TV
een CI+ Cam die je straks nodig hebt om de digitale DVB-c tuner in je TV te kunnen gebruiken zal duurder zijn
 
Wat duurt dat wachten lang hè. Vooral omdat er verder niks gecommuniceerd wordt over evt. vorderingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan