• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS server traag ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem deed zich nu ook met opendns voor.
Bleek ruis op de lijn te zitten. Dit is verholpen en nu gaat het weer als de brandweer. Alleen de vraag is voor hoe lang :schater::oyeah:
 
Probleem deed zich nu ook met opendns voor.
Bleek ruis op de lijn te zitten. Dit is verholpen en nu gaat het weer als de brandweer. Alleen de vraag is voor hoe lang :schater::oyeah:
mwoah de Ziggo DNS is gewoon heel erg slecht. Ik wil het niet eens een voldoende geven. adressen die zomaar uit de dns verdwijnen zijn aan de orde van de dag daar. Het slecht updaten van de records schijnbaar ook want ik heb de afgelopen maanden regelmatig een nieuw IP gehad dankzij de tientallen harde resets en nieuwe modems proberen, maar kon elke keer tot de conclusie dat eer dat mijn no-ip domein goed naar mijn ip wijst bij Ziggo we vaak weer een paar dagen(ja je hoort het goed DAGEN) verder zijn. Bij OpenDNS is dit zo ongeveer maximaal 5 minuten geweest.
 
Ziggo DNS traag nov 2009

De Ziggo DNS is heel november 2009 sterk overbelast.
Mijn Ziggo-plus netwerkverbinding is wel snel maar pagina's als de volkskrant en NRC worden geladen met een vertraging van ca 2 minuten.
De helpdeks doet alsof z'n neus bloedt.....
Na een week klooien heb ik OpenDNS gevonden en als primaire en secundaire DNS geconfigureerd en nu wekt alles perfect.
Wat een blamage voor Ziggo:oops:
Voor alle mensen met problemen; zie OpenDNS.com (geheel gratis voor home users) !!!
 
Ik heb mijn router ingesteld op OpenDNS nadat vandaag wéér alle webpagina's onbereikbaar waren.

OpenDNS is een aanrader!
 
Probleem deed zich nu ook met opendns voor.
Bleek ruis op de lijn te zitten. Dit is verholpen en nu gaat het weer als de brandweer. Alleen de vraag is voor hoe lang :schater::oyeah:

Ik heb nu ook het probleem met OpenDNS; was de ruis op de lijn bij jou een lokaal probleem? Zo ja hoe heb je dat opgelost?
Of was het een Ziggo probleem en is het door hen opgelost?
Gr,NicoA
 
Ik heb nu ook het probleem met OpenDNS; was de ruis op de lijn bij jou een lokaal probleem? Zo ja hoe heb je dat opgelost?
Of was het een Ziggo probleem en is het door hen opgelost?
Gr,NicoA

Ziggo gaf aan dat het ruis was. Maar ik heb nog steeds problemen dat de verbinding soms traag is en dat mijn modem signaal compleet verliest.

Moet ik eerst stekker uit modem halen, dan coax kabel los koppelen, dan opnieuw aansluiten, stekker erin en kan ik weer voor zo lang het duurt en probleem zich weer herhaald internetten.

Ziggo doet er niets meer aan. U wordt ooit nog is gebeld door een bepaalde afdeling die dit probleem moet oppakken. Nou ik geloof er niet meer in en heb me er maar bij neergelegd.

ADSL is ook geen optie. Wordt tijd dat ze hier glasvezel komen neerleggen. Maar ja, dat zal nog wel x jaar gaan duren.
 
Mijn probleem was dat het laden van pagina's 2 minuten duurde. Binnen de pagina's ging alles redelijk snel en ook file transfer was gewoon snel.
Na een paar weken rommelen vond ik bij microsoft een fixit programma voor het herstellen van de TCP/IP stack. Heb dit programmaatje gerund en de PC herstart en nu loopt alles weer perfect!
Sorry Ziggo :::oops:
Blijkbaar was mijn TCP/IP stack corrupt. Gek dat je nergens deze tip vindt in forums en zo!
Hierbij de gegevens:
How to reset the TCP/IP connection.
Microsoft Fix it 50199
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan