• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ineens betalen voor Z1 Televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Snoopy

Had al jarenlang alleen internet en bellen van @Home.

Vandaag ineens een brief in de bus of ik maar per
1 januari € 16,25 extra wil gaan ophoesten omdat die
kabel mijn woning in komt. En ik kijk niet eens TV via
Ziggo.

Is dus niet acceptabel voor me en zo wordt het totaal
pakket VEEL te duur. Dat wordt opzeggen.
 
Heb je jaren geluk gehad want officieel kan dit niet, je hebt altijd minimaal een tv abbo nodig om te kunnen internetten en te bellen via de kabel.
 
Euh, ik dacht toch echt daadwerkelijk dat het internet en telefonie via hun tv kabel binnenkomt. En ik dacht trouwens ook dat je analoge tv moest afnemen omdat je anders geen internet of telefonie kon krijgen. Bij mij thuis betaalde mijn ouders de analoge tv aansluiting en ik betaalde internet en telefonie, nu betaal ik alles in één pakket. Dus.. . een beetje raar dat je altijd internet en telefonie hebt gehad zonder analoge tv abbo ?!

(@vrijevogels, jammer dat ik net iets te laat heb gereageerd :grin:)
 
Had al jarenlang alleen internet en bellen van @Home.

Vandaag ineens een brief in de bus of ik maar per
1 januari € 16,25 extra wil gaan ophoesten omdat die
kabel mijn woning in komt. En ik kijk niet eens TV via
Ziggo.

Is dus niet acceptabel voor me en zo wordt het totaal
pakket VEEL te duur. Dat wordt opzeggen.
Totaal pakket ?
Als je hier mee een alles-in-1 pakket bedoelt dan betaal je inderdaad voor televisie Z1/internet/bellen.
Als je dat niet bedoelt, dan moet je verduidelijken hoe je Internet/bellen hebt, zonder dat je betaald voor Z1 televisie.
 
Had al jarenlang alleen internet en bellen van @Home.

Vandaag ineens een brief in de bus of ik maar per
1 januari € 16,25 extra wil gaan ophoesten omdat die
kabel mijn woning in komt. En ik kijk niet eens TV via
Ziggo.

Is dus niet acceptabel voor me en zo wordt het totaal
pakket VEEL te duur. Dat wordt opzeggen.

Check voor de zekerheid even het volgende:

Tot en met 2005 betaalde je het kabelabonnement via het voorschot van Essent energie.

Vanaf 2006 betaalde je rechtstreeks aan Essent Kabelcom, welke vanaf april 2006 onder de naam @Home (die al bestond voor internet/telefonie) is verder gegaan. Als je bij Essent Energie automatisch betaalde, betaalde je ook bij Essent Kabelcom automatisch (incasso's herkenbaar aan een factuurnummer dat begint met 888 en een klantnummer dat begint met een 3).

Naast deze kosten, betaalde je apart voor internet en telefonie (en eventueel TV Digitaal) via @Home/TV Home. Deze afschrijvingen kon je herkennen aan een factuurnummer dat begint met 777 en een klantnummer dat begint met een 2.

Sinds @Home ook administratief over is naar Ziggo (factuur oktober), zijn de facturen voor het kabelabonnement samengevoegd met de andere abonnementen. Waarschijnlijk betaal je al jaren apart voor kabel TV, maar heb je dat nooit doorgehad (het huidige bedrag is 15,90). Zonder kabel TV is internet/telefonie via de kabel namelijk niet mogelijk.

De aankondiging die je gekregen hebt, is dus (als het goed is) voor een prijsverhoging van 0,35 euro, en niet 16,25 euro.
 
De aankondiging die je gekregen hebt, is dus (als het goed is) voor een prijsverhoging van 0,35 euro, en niet 16,25 euro

Nee hoor, is voor de volle mep. En dan wordt
het wel erg duur. Ze weten hun klanten wel
weg te jagen. Met TV abo was het toen ook
al gedonder.

Ik heb op een gegeven moment mijn TV abo
opgezegd dus ze hebben deze situatie zelf
veroorzaakt.

Verder: ik ga toch niet betalen voor een dienst
die ik niet afneem ?? Zou hetzelfde zijn als ik
KPN TV heb en dat die extra geld gaan vragen omdat
het signaal via hun telefoonkabel binnenkomt.

Afijn, heb de hele zooi bij Ziggo opgezegd, ze
zoeken het maar lekker uit.
 
KPN vraagt inderdaad (op een iets andere manier) ook extra geld voor TV via de telefoonkabel. Hiervoor heb je namelijk minimaal een InternetPlusBellen abonnement nodig.
 

Ik vind eigenlijk dat je niet moet klagen.
Iedereen betaald al jarenlang die 15,90 voor de tv aansluiting+basispakket.

Dat jij dat niet hebt hoeven betalen heb je geluk mee gehad.. dat is echt een fout geweest want dat kan gewoon officieel helemaal niet.

En het zou toch wel oneerlijk zijn dat als iedereen die 16,25 volgend jaar moet gaan betalen dat ze voor jou even een uitzondering zouden maken.
 
Dat anderen zich een oor aan laat naaien
door te betalen voor diensten die niet geleverd
worden is hun zaak. Niet met deze meneer.
Had @Home toendertijd dit soort bedragen gevraagd
was ik meteen al vertrokken .....
 
Dat anderen zich een oor aan laat naaien
door te betalen voor diensten die niet geleverd
worden is hun zaak. Niet met deze meneer.
Had @Home toendertijd dit soort bedragen gevraagd
was ik meteen al vertrokken .....

Jij klaagt over iets waarvan het antwoord al jaren bekend is. Om een aanvullende dienst bij bv Ziggo (hiervoor Casema, @home etc) te kunnen afnemen moet je beschikken over het standaard pakket radio/tv. Staat gewoon overal vermeld, word niet geheimzinnig over gedaan en is al jaren niet veranderd.

Kortom; Je stelt je aan. Dat jij het een reden vind om op te zeggen, prima dat is jou goed recht. Ga echter niet klagen over zaken die klaar als een klontje zijn en waar zeker al jaren gen onduidelijkheid over bestaat. Als je dit niet wist houd dit automatisch in dat je zelf de algemene voorwaarden al jaren niet leest en ook al jaren de standaard informatie op de website niet leest die bij de abonnementen vermeld staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan