Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 28 maart 2012, 19:46
hajk's schermafbeelding
hajk hajk is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee EVW321B (bridged), Airport Extreme Base Station 80211.ac
DTV: Humax iHDR-5050c, Cisco 8485DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luinwethion Bekijk bericht
Ik weet nu niet precies welke zijn de waarden van mijn Linksys router, ik zal het vanavond kijken maar ik weet wel dat de DNS de zelfde zijn.

Maar mijn externe IP is niet niet 83.84.128.18, maar 83.84.128.105, ik heb de zelfde IP al bijna een jaar lol ...
Het publieke IP-adres is gekoppeld aan het MAC-adres van het aparaat dat met de Ubee is verbonden. Het kan dus niet hetzelfde zijn voor de Airport Extreme enerzijds en de Linksys anderzijds. Er is trouwens ook geen garantie dat een publiek IP-adres onlosmakelijk verbonden is met een MAC-adres -- na een reset van het modem is het mogelijk dat er een ander IP-adres komt.

Het paar adressen 83.84.128.1 en 18 zijn inderdaad de Ziggo server en je eigen aansluiting, je kunt dit onder "Internet" zien in Airport Utility (het netmask is 255.255.254.0). Begrijp ik goed dat je deze waarden krijgt met de Airport Extreme direct aangesloten op de Ubee? Dan heeft de Airport Extreme een goede verbinding en is het lampje groen.

Als je dan nog geen internet op je computer hebt, dan ligt het probleem op die computer. Heb je een Mac? Dan de Network instellingen in System Preferences openen en de instellingen van het Wi-Fi of Ethernet interface aanpassen tot het werkt: DHCP, eventueel een paar DNS-servers invoeren (zoals Google's 8.8.8.8 en 8.8.4.4; of de Extreme zelf Airport 172.16.1.1). Je zou er ook goed aan doen om in Advanced/Wi-Fi de network namen opnieuw in te voeren.

Laatst gewijzigd door hajk; 28 maart 2012 om 20:28
Oud 29 maart 2012, 00:12
Luinwethion's schermafbeelding
Luinwethion Luinwethion is offline
Junior Member

DTV: Samsung DCB-H380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hajk Bekijk bericht
Het publieke IP-adres is gekoppeld aan het MAC-adres van het aparaat dat met de Ubee is verbonden. Het kan dus niet hetzelfde zijn voor de Airport Extreme enerzijds en de Linksys anderzijds. Er is trouwens ook geen garantie dat een publiek IP-adres onlosmakelijk verbonden is met een MAC-adres -- na een reset van het modem is het mogelijk dat er een ander IP-adres komt.

Het paar adressen 83.84.128.1 en 18 zijn inderdaad de Ziggo server en je eigen aansluiting, je kunt dit onder "Internet" zien in Airport Utility (het netmask is 255.255.254.0). Begrijp ik goed dat je deze waarden krijgt met de Airport Extreme direct aangesloten op de Ubee? Dan heeft de Airport Extreme een goede verbinding en is het lampje groen.

Als je dan nog geen internet op je computer hebt, dan ligt het probleem op die computer. Heb je een Mac? Dan de Network instellingen in System Preferences openen en de instellingen van het Wi-Fi of Ethernet interface aanpassen tot het werkt: DHCP, eventueel een paar DNS-servers invoeren (zoals Google's 8.8.8.8 en 8.8.4.4; of de Extreme zelf Airport 172.16.1.1). Je zou er ook goed aan doen om in Advanced/Wi-Fi de network namen opnieuw in te voeren.

Oke, ik kan dus een andere extern IP adres krijgen, dat wist ik dus niet.

Ja klopt, ik krijg deze waarden te zien als de Airport direct is aangesloten op de Ubee modem.

Uploaded with ImageShack.us

Maar de Airport Utility zelf zeg dat Internet is disconected:

Uploaded with ImageShack.us

Als de lampje van de Airport extreme nou groen brandt is voor mij een moeilijke vraag.... ben nl licht kleurenblind, dus dat wordt tot morgen w8 en mijn zus vragen.

Ik zal ook morgen ochtend de instellingen van mijn computer aanpassen, Wifi is als in DHCP, moet alleen nog de dns zelf toekenen.

Nu, (me de linksys router) zie ik dat ik 3 dns heb, 2 van ziggo en 1 is de router zelf. Ik zal het morgen kijken hoe zit het bij de Airport extreme.... maar nu bed tijd

Nogmaals super bedankt van je hulp.
Oud 29 maart 2012, 00:39
hajk's schermafbeelding
hajk hajk is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee EVW321B (bridged), Airport Extreme Base Station 80211.ac
DTV: Humax iHDR-5050c, Cisco 8485DVB
Standaard

Het probleem is nu wel duidelijk! Je hebt bij het vervangen van de router dezelfde netwerknaam gebruikt. Op je computer is dit "bekende" netwerk echter nog steeds gekoppeld aan de Linksys router, en dat moet de Airport Extreme worden. Op je computer moet je dus in Netwerk instellingen onder Advanced/Wi-Fi dat bekende netwerk eerst verwijderen, en het daarna opnieuw uit de lijst met aanwezige netwerken kiezen en het password geven.

Het is voldoende om op je computer de router zelf als naamserver te nemen, omdat de router op z'n beurt twee naamservers van Ziggo krijgt. (Maar die twee Google servers zijn ook goed.) Mijn advies om 172.16.1.1 als adres voor de Airport Extreme te kiezen blijft van kracht, zo voorkom je problemen in de toekomst. Wel ook die NAS server (en mogelijk andere apparaten) een adres in de 172.16.1.x range geven...

Succes!
Oud 29 maart 2012, 10:39
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hajk Bekijk bericht
Het probleem is nu wel duidelijk! Je hebt bij het vervangen van de router dezelfde netwerknaam gebruikt. Op je computer is dit "bekende" netwerk echter nog steeds gekoppeld aan de Linksys router, en dat moet de Airport Extreme worden. Op je computer moet je dus in Netwerk instellingen onder Advanced/Wi-Fi dat bekende netwerk eerst verwijderen, en het daarna opnieuw uit de lijst met aanwezige netwerken kiezen en het password geven.

Het is voldoende om op je computer de router zelf als naamserver te nemen, omdat de router op z'n beurt twee naamservers van Ziggo krijgt. (Maar die twee Google servers zijn ook goed.) Mijn advies om 172.16.1.1 als adres voor de Airport Extreme te kiezen blijft van kracht, zo voorkom je problemen in de toekomst. Wel ook die NAS server (en mogelijk andere apparaten) een adres in de 172.16.1.x range geven...

Succes!
Klopt in de begin heb ik de zelfde netwerk naam gebruikt, maar daarna heb ik een andere naam gebruikt, ook heb ik de bekende netwerken van mijn Mac verwijderd.

Ik heb ook verbinding via kabel (lan) geprobeerd.

Maar ik zal vanavond alles van 0 beginnen, dus rest van modem en router, en ook de wifi netwerken van mijn computer en tablet verwijderen ( ook met de iPad heb ik geen internet)

Dank je voor alles

Maar ik zal dat
Oud 30 maart 2012, 14:09
Junior Member

Standaard

Geprobeerd.... en naar een paar reset, en weer alles configureren, had ik internet

Super bedankt voor je hulp!!!!!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten