Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij router en ander hardware problemen bij Ziggo Kabelinternet

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 27 maart 2012, 11:46
bvdburg's schermafbeelding
bvdburg bvdburg is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 + Ubee modem
DTV: Humax 5200
Standaard Instellingen kwijt

Ik ben niet de enige. Dit is inmiddels ook bevestigd door de helpdesk nadat ik gevraagd had of ze wel eens op dit forum kijken........
Ik vind het een probleem waar Ziggo met een oplossing moet komen.
Ook als ik een eigen router achter het Ubee modem zet moet ik instellingen in het Ubee modem aanpassen (al is het maar alleen het account/wachtwoord).
Als dit terugvalt naar de defaults is dit geen veilige toestand.

Wat betreft de WIFI kant: het werkt maar ik krijg het niet sneller dan 150mb. 300 lukt op geen enkele manier terwijl ik dat voordien met een Linksys router wel had op mijn laptop.
Oud 27 maart 2012, 16:36
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 90/9 mb/s. Router: D-Link Dir-825, Switch DGS-1008D,Router2 Asus Wl-500gp v2
DTV: Humax ir-fox + IRHD-5000c + IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvdburg Bekijk bericht
Ik ben niet de enige. Dit is inmiddels ook bevestigd door de helpdesk nadat ik gevraagd had of ze wel eens op dit forum kijken........
Ik vind het een probleem waar Ziggo met een oplossing moet komen.
Ook als ik een eigen router achter het Ubee modem zet moet ik instellingen in het Ubee modem aanpassen (al is het maar alleen het account/wachtwoord).
Als dit terugvalt naar de defaults is dit geen veilige toestand.

Wat betreft de WIFI kant: het werkt maar ik krijg het niet sneller dan 150mb. 300 lukt op geen enkele manier terwijl ik dat voordien met een Linksys router wel had op mijn laptop.
Dus zou je het wifi modem in bridge mode moeten laten zetten door Ziggo en kun je je eigen router gebruiken.
In het modem gedeelte kun je niets wijzigen, is ook niet nodig als je je eigen router gebruikt.
Suc6 ermee.
Oud 28 maart 2012, 10:44
Marcel21674's schermafbeelding
Marcel21674 Marcel21674 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo ebuu evw3200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blablagedoe Bekijk bericht
. Zelf een router erachter hangen en klaar ben je, totale netwerk A) in eigen handen en B) vrijheid voor wat betreft eigen instellingen.
Dus je kunt je nu enorm druk gaan maken dat Ziggo hier iets aan zou moeten/kunnen doen (Wat misschien helemaal niet mogelijk is/gebeurt) of je plaatst je eigen router. Waarom het jezelf zo lastig maken?

Als je zo afhankelijk bent van internet zou ik al helemaal niet op het Wifi-modem vertrouwen. Knal er gewoon je eigen router op. Dat werkt 10 keer beter. Tenzij je je natuurlijk graag frustreert. Dan moet je het vooral niet doen uiteraard

Dat is een oplossing idd. maar wel een beetje de omgekeerde wereld. Als je een nieuwe tv koopt met ingebouwde dvd speler, ga je toch ook niet een losse dvd speler gebruiken als de ingebouwde niet naar behoren werkt. Dan ga je terug naar de winkel en zeg je ook regel het.
Dit is in wezen niet anders. Ziggo levert een modem, waar je niet zonder kan. Of het nu een uitgebreid of simpel modem is, hij moet gewoon werken en dat mag je ook verlangen van ziggo.
Kan toch niet de bedoeling zijn, dat ik weer mijn meterkast overhoop moet gaan halen om er nog een router bij te kunnen plaatsen, omdat ziggo schijnbaar rotzooi levert. Zij zijn verantwoordelijk voor een betrouwbare verbinding, niet de klant. Als ze dat niet kunnen garanderen, moeten ze een ander/simpeler modem leveren.
Oud 29 maart 2012, 22:50
Moedeloos's schermafbeelding
Moedeloos Moedeloos is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ubee EVW3200
Standaard Helaas de zelfde problemen

Ook ik heb het probleem dat het Ubee modem regelmatig uitvalt. Ik heb dan variërend van enkele minuten tot soms een kwartier geen internet verbinding. Regelmatig is soms een paar keer per dag en dan soms een week weer niet, geen peil op te trekken. Ook zijn soms na het uitvallen mijn specifieke instellingen er uit (niet altijd). Met name de WiFi instellingen (SSID en pw) en de forwarding table is dan leeg waardoor ik mijn server niet meer vanaf het internet kan bereiken.

Tenslotte is telefoon verbinding vrijwel altijd slecht. De VoIP hapert (lijkt nog het meest op een slechte verbinding met een GSM toestel). Ik heb de toestellen al een keer vervangen, maar dat was zonde van het geld want de nieuwe hebben hetzelfde probleem.

Deze problemen had ik niet met het oude motorola modem, dus aan de kabel zelf ligt het niet. En om het af te ronden neemt de helpdesk niet op via nummer 1200, dus ga ik maar weer eens een uurtje in de wacht via het betaalde nummer. Ziggo: is er een software update voor het modem beschikbaar die dit oplost???
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Labels
instellingen kwijt, ubee evw3200 router

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten