Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij router en ander hardware problemen bij Ziggo Kabelinternet

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2012, 10:06
MarcoZ's schermafbeelding
MarcoZ MarcoZ is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Locatie: Almelo
Ziggo Internet: Z2, Cisco EPC3925
DTV: Samsung DCB-H360R
Berichten: 3
Standaard Lokaal netwerk traag met Cisco EPC3925

Ik heb onlangs een nieuw Cisco EPC3925 modem ontvangen en sindsdien is de snelheid van mijn lokale netwerk traag.
Voorheen had ik een motorola modem met daarachter een linksys wireless router. Kopieren van m'n laptop naar m'n playonhd ging toen met zo'n 4Mb/s (wired), maar nu kom ik niet boven de 1Mb/s (wired en wireless) uit.

Laptop en playonhd zitten respectievelijk op poort 3 en 2 van de Cisco aangesloten.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met lagere snelheden op het lokale netwerk met het Cisco modem? De poorten waar de laptop en playonhd op zitten fungeren bij mijn weten gewoon als switch, dus zou die toch gewoon hogere snelheden moeten halen?

Heb al fixed ipadressen geprobeerd zonder verschil. Netwerkkaart van de laptop staat op autonegotiate, deze vast op 100Mb zetten zorgt voor nog lagere waardes.
  #2  
Oud 31 maart 2012, 11:37
MarcoZ's schermafbeelding
MarcoZ MarcoZ is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Locatie: Almelo
Ziggo Internet: Z2, Cisco EPC3925
DTV: Samsung DCB-H360R
Berichten: 3
Standaard

Niemand?
  #3  
Oud 31 maart 2012, 13:41
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus
DTV: Humax 5050c (2x) + CI+ @Smit
Berichten: 992
Standaard

Je kan het modem ook instellen dat deze alleen als modem werkt en je plaatst dan zelf een router achter het modem.

Test dat anders eens om te zien of het beter wordt.

Via onderstaande link heb je 2 mannieren om dit uit te voeren.
Via Ziggo laten doen of zelf
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...3&postcount=85

Als het dan goed gaat kun je of het zo laten of Ziggo bellen en je klacht aangegeven. Als je het goed kunt onderbouwen zal er mogelijk een monteur gestuurd worden en wordt je modem met wat geluk omgeruilt voor 1 die het wel goed doet.
  #4  
Oud 3 april 2012, 10:39
MarcoZ's schermafbeelding
MarcoZ MarcoZ is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Locatie: Almelo
Ziggo Internet: Z2, Cisco EPC3925
DTV: Samsung DCB-H360R
Berichten: 3
Standaard

Probleem lijkt opgelost. Heb de laptop nu op poort 1 aangesloten en dan is de snelheid wel normaal. Wel apart dat de snelheid laag is als er niks op poort 1 aangesloten zit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58.


© 2013 - Ziggo-Gebruikers.nl