Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden.

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #921  
Oud 16 maart 2012, 23:23
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Locatie: Rijsenhout (Multikabel)
Ziggo Internet: Z1
DTV: SMT-C7140; LE40C750+SMiT
Berichten: 2.923
Standaard

Misschien wil Ziggo die adressen gebruiken voor het FON-achtige netwerk dat ze willen opzetten.
  #922  
Oud 17 maart 2012, 10:13
WimP's schermafbeelding
WimP WimP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Locatie: Alphen aan den Rijn
DTV: Samsung DCB-H360RS
Berichten: 3
Standaard

Dank,
101 gaat trouwens wel, daar stond ie op toen ik naar 192.168.2.1 wilde veranderen.
Dat FON verhaal zou ook de woorden "guest network"verklaren.
Is hier al iets meer over bekend? Momenteel heb ik de echte FON, maar niet via de ubee natuurlijk. Enig idee hoe ik mijn huidige FON naast de ubee kan laten bestaan?
  #923  
Oud 17 maart 2012, 16:31
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WimP Bekijk bericht
Enig idee hoe ik mijn huidige FON naast de ubee kan laten bestaan?
Gewoon je eigen router op één van de LAN poorten van je Ubee aansluiten. Zo lang je de netwerken niet hetzelfde maakt werkt dat gewoon. Je hebt dan 2 routers achter elkaar. Het enige is dat portforwarding (van internet naar je lokale netwerk achter de tweede router) inkomend wat lastig gaat, maar als het je alleen is om gast-toegang te bieden naar internet werkt dat gewoon. Als je de radiokanalen ook nog slim kiest zodat ze elkaar niet storen zal dat ook goed werken. Je kunt desnoods je ubee op 5GHz zetten en je FON op 2.4
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #924  
Oud 17 maart 2012, 17:17
WimP's schermafbeelding
WimP WimP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Locatie: Alphen aan den Rijn
DTV: Samsung DCB-H360RS
Berichten: 3
Standaard

Dank, ga ik proberen.
  #925  
Oud 20 maart 2012, 16:44
BjörnN's schermafbeelding
BjörnN BjörnN is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 maart 2012
Locatie: Utrecht, Ziggo
Berichten: 3
Standaard

Na zo'n 20 pagina's te hebben gelezen en nog niet tot een duidelijk antwoord te zijn gekomen, heb ik me ook maar even aangemeld. 93 werd me iets teveel..

Ook hier dezelfde problemen waar ik al veel over gelezen en gehoord heb.
Ieder half uur / uur verlies ik connectie met internet, maar is er wel een wifi verbinding.

Situatie tot zo ver:
-Pakket weet ik zo even niet - huisgenoot afgesloten.
-2 laptops (W7 en Mac), 2 pc's (W7 en Mac).
-3 draadloos, 1 pc (W7) bedraad.
-Eerst Cisco mo-ro gehad - zelfde probleem als nu.
(-WiFi Analyzer op m'n iP4 gechecked en er zitten zo'n 28 lijnen in de buurt.)
-Channel vast gezet, destijds 6 of 7, geloof ik - geen oplossing.
-Monteur langs laten komen - signaal dat binnenkomt is goed.
-Mo-ro vervangen door Ubee EVW320b.
-Hiervan ondertussen ook channel veranderd van auto naar vast (2 & 3 geprobeerd).

Ik ben er ondertussen behoorlijk klaar mee, gezien de tijd die ik er zowel online als betaald via de klantenservice aan heb besteed.

Is er (ondertussen) een duidelijke oplossing of stappenplan?
Het enige wat ik opgepikt heb is een andere router er aan te hangen via een gateway of via Ziggo de router functie uit te laten schakelen?
Dit lijkt me ook niet echt normaal en ik vind het dus ook behoorlijk van de zotten dat dit probleem zich blijkbaar zoveel voordoet.

Gedownload wordt er hier in huis nauwelijks. Ik geloof zelfs dat ik de enige ben die via nieuwsgroepen af en toe wat binnen haalt. Wat daarbij wel opvalt is dat wanneer ik (draadloos) dl'd (speedtest: 9.75Mb/s down / 0.88 up), iedereen in huis traag internet heeft, terwijl we volgens mij een heel stuk sneller abbonement zouden moeten hebben.

Voorheen, toen ik alleen woonde en ook een Ziggo abbonement had, heb ik nooit problemen gehad. Ik had destijds een losse modem en (eigen) routertje.

Ik ben niet bepaald ervaren met dit soort situaties/technieken, dus enige Jip en Janneke taal zou wel handig zijn.

Mocht men bepaalde screenshots of rapporten willen zien, hoor ik dat graag.

Bedankt!

Laatst gewijzigd door BjörnN; 20 maart 2012 om 16:53
  #926  
Oud 20 maart 2012, 19:32
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BjörnN Bekijk bericht
Ook hier dezelfde problemen waar ik al veel over gelezen en gehoord heb.
Ieder half uur / uur verlies ik connectie met internet, maar is er wel een wifi verbinding.
Een paar basisvragen:

- Als je met een kabel aangesloten bent, heb je dan wel internet ?
- Kun je als je internet weggevallen is wel in het menu van de Ubee komen ?

Als je met een kabel ook geen internet hebt, lijkt het of het modem geen verbinding heeft, vraag in dat geval de signalen even op in het modem.
Hetzelfde geldt als je wel draadloos in het menu van de Ubee kunt komen, je WiFi verbinding is dan goed.

Het kan zijn dat het een WiFi probleem is, zeker als je 28 andere wifi zenders 'ziet' kan het zijn dat het gewoon te druk is in je buurt en dat het signaal gewoon weggedrukt wordt. Het WiFi protocol is nou eenmaal niet ontworpen voor drukke omgevingen en kan slecht omgaan met veel verkeer. Zeker als de signalen ook nogal slecht zijn is het protocol al heel druk om een verbinding aan de gang te houden en kan er dan bijna geen data meer overheen lopen.

Als jullie computers ook 5GHz hebben kun je het modem op 5GHz zetten waar het veel rustiger is en ondanks dat het signaal daar zwakker is, heb je misschien toch minder last van storingen van andere wifi signalen.

Je snelheid is weinig over te zeggen als je niet weet welk abbo jullie hebben, ik begrijp dat je 10/1 meet in een speedtest. Als je alles-in-1 basis hebt bijvoorbeeld klopt dat precies.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #927  
Oud 20 maart 2012, 21:09
BjörnN's schermafbeelding
BjörnN BjörnN is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 maart 2012
Locatie: Utrecht, Ziggo
Berichten: 3
Standaard

Bedraad ook geen connectie inderdaad en ik kan dan wel de Ubee inkomen.
Alle LEDs branden hetzelfde met of zonder connectie, dus daar lijkt het ook niet direct te zitten.

Hoe vraag ik die signalen op?

En goed, het is druk in de buurt, maar al de jaren hiervoor is er in huis ook gewoon met wifi gewerkt, zonder problemen.
Dat was ook Ziggo, alhoewel met een aparte modem en router.

Net even nagekeken en het is inderdaad het basispakket.
De oude weet ik niet.
  #928  
Oud 26 maart 2012, 23:48
Leonardw's schermafbeelding
Leonardw Leonardw is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Locatie: @Home
Berichten: 2
Standaard

Goede avond,

Ik lees hier verder niks over, maar ik vind dat het modem wel erg warm wordt. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de levensduur van het ding?

Gr. - L.
  #929  
Oud 27 maart 2012, 00:19
Poupou's schermafbeelding
Poupou Poupou is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 januari 2009
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis, Ubee EVM320B
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 1.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardw Bekijk bericht
Goede avond,

Ik lees hier verder niks over, maar ik vind dat het modem wel erg warm wordt. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de levensduur van het ding?

Gr. - L.
Vroeg je 2 maanden geleden ook al. Is vrij normaal. Modem is er op ontwikkeld en getest. Maandagochtendexemplaren daargelaten.

Groene tip: zet een rooster boven je modem. Kun je milieuvriendelijk snel je ochtenddiepvriesboterhammetjes op ontdooien.
  #930  
Oud 27 maart 2012, 15:22
robert22nh's schermafbeelding
robert22nh robert22nh is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 januari 2011
Locatie: Beverwijk / Ziggo
Ziggo Internet: AiE+
DTV: Cisco 8485
Berichten: 8
Standaard

Ik heb sinds twee dagen een nieuwe UBEE wifi modem.
Ik heb hier problemen mee als ik de modem gestart heb kan ik na een tijdje niet meer internetten zowel bedraad als draadloos.
Als ik in de modem dan een WAN release renew doe werkt internet weer.
Het lijkt erop dat er een lease verloopt en niet automatisch ververst op al mijn apparaten PC Ipad Iphone.
Het probleem lijkt dus in de router te zitten hoe krijg ik dit goed??
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.


© 2013 - Ziggo-Gebruikers.nl