Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iIRHD-5300C (HD Tuner)

Mededelingen

Humax iIRHD-5300C (HD Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5300C High Definition ontvanger van Humax, ook geschikt voor Interactieve TV indien aangesloten op een bestaande internet verbinding

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 26 februari 2012, 20:45
martin1's schermafbeelding
martin1 martin1 is offline
Member

DTV: 1x Humax 5200 ,2x Humax 9200 PVR met 1 Terrabyte geheugen , Samsung 9401r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AC Bekijk bericht
5300 is al een nummer binnen de humax familie. Grote kans dat deze niet voor een nieuwe decoder wordt gebruikt.

Verder is de 5200 nog vol in de storingsonderzoek. Humax NL zou wel gek zijn nu een nieuwe decoder te lanceren, wie gaat deze als eerste kopen? Ik niet, ik bedoel de 5200 is echt een topper, alleen nog niet betrouwbaar genoeg en daarmee zeg ik geen gekke dingen.

Een nieuw model = nieuwe issues.... mij even niet gezien, ik wacht voor nu wel even een paar maanden na uitkomen, zeker met een nieuw model tewijl de huidige issues niet opgelost zijn met de 5200.
De 5200 is 'alweer' uit 2010 en heeft zijn langverwachte softwareupdate al gehad.
Ik zou als ik jou was je dan ook niet te rijk te rekenen op een tweede softwareupdate (of hij nou bugvrij is of niet).

Een nieuwe recorder zit ik eigenlijk wel op te wachten , als je ziet wat de 5200 kostte en wat voor goedkope/gebruiksonvriendelijke afstandsbediening (ala dvd speler van 25 euro van de Blokker) erbij zit mogen ze wel wat beters/mooiers op de markt zetten.

Mijn Humax 9200 draait nog steeds trouw in een bijkamer en hoewel geen HD beeld is hij kwa gebruiksvriendelijkheid/werking wel een topper.
(ook die heeft overigens een update gehad om de welbekende en vaak elk jaar dezelfde bugs in de Humax lijn eruit te halen)
Maar toen was hij ook wel top.
Oud 26 februari 2012, 20:55
AC's schermafbeelding
AC AC is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen klant meer.
DTV: Geen, alles weggegeven.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin1 Bekijk bericht
De 5200 is 'alweer' uit 2010 en heeft zijn langverwachte softwareupdate al gehad.
Ik zou als ik jou was je dan ook niet te rijk te rekenen op een tweede softwareupdate (of hij nou bugvrij is of niet).

Een nieuwe recorder zit ik eigenlijk wel op te wachten , als je ziet wat de 5200 kostte en wat voor goedkope/gebruiksonvriendelijke afstandsbediening (ala dvd speler van 25 euro van de Blokker) erbij zit mogen ze wel wat beters/mooiers op de markt zetten.

Mijn Humax 9200 draait nog steeds trouw in een bijkamer en hoewel geen HD beeld is hij kwa gebruiksvriendelijkheid/werking wel een topper.
(ook die heeft overigens een update gehad om de welbekende en vaak elk jaar dezelfde bugs in de Humax lijn eruit te halen)
Maar toen was hij ook wel top.
O, ik reken me zeker niet rijk. Maar hoop wel dat Humax nogmaals een release uitbrengt, sterker de berichten hier op het forum van zowel quantis als ziggo geven heel veel duidelijk aan.

Dat je wel op een nieuwe decoder zit te wachten kan ik alleen volgen als je het dan hebt over nieuwe functionaliteiten. Ik verwacht een goed werkende 5200, de functies die er in zitten voldoen nu prima. Een nieuw model omdat de huidige niet goed is zie ik totaal niet zitten, beetje de wereld op zijn kop...toch?
Oud 26 februari 2012, 21:54
Member

Standaard

Citaat:
O, ik reken me zeker niet rijk. Maar hoop wel dat Humax nogmaals een release uitbrengt, sterker de berichten hier op het forum van zowel quantis als ziggo geven heel veel duidelijk aan.

Dat je wel op een nieuwe decoder zit te wachten kan ik alleen volgen als je het dan hebt over nieuwe functionaliteiten. Ik verwacht een goed werkende 5200, de functies die er in zitten voldoen nu prima. Een nieuw model omdat de huidige niet goed is zie ik totaal niet zitten, beetje de wereld op zijn kop...toch?
Ik begrijp je standpunt geheel maar weet uit ervaring dat het meestal bij 1 update blijft (en de eerste update liet al heel lang op zich wachten).

Je hebt zelf ook de 9200 in bezit zie ik. Vergelijk beide afstandsbedieningen met elkaar en het is mij duidelijk dat de 9200 een veel betere astandsbediening heeft.
Dat is voor mij een belangrijk punt en daarom komt de 5200 mij wat 'goedkoop' over en zie ik dat graag anders in het volgende apparaat.
Oud 26 februari 2012, 22:01
AC's schermafbeelding
AC AC is offline
Senior Member

Standaard

Klopt, de 9200 was veel beter zeker als je naar het interface kijkt. Ook de AB'... ik gebruik al een tijdje en logitech AB, dus gebruikt de Humax AB's niet maar het is niet goed ontworpen...

Ik hoop toch dat Humax voor dit model een uitzondering maakt, de signalen zijn er althans wel naar. Daarnaast is er een nieuwe NL-importeur, mogelijk dat dit helpt om toch een tweede update te verwachten.

Sowieso lijkt het me handig als een volgend model en ander test-protocol doorloopt, het moge toch wel duidelijk zijn dat huidige methode niet goed werkt. Er zijn te veel serieuze bugs met de PVR's....
Oud 26 februari 2012, 22:31
Member

Standaard

Citaat:
Klopt, de 9200 was veel beter zeker als je naar het interface kijkt. Ook de AB'... ik gebruik al een tijdje en logitech AB, dus gebruikt de Humax AB's niet maar het is niet goed ontworpen...

Ik hoop toch dat Humax voor dit model een uitzondering maakt, de signalen zijn er althans wel naar. Daarnaast is er een nieuwe NL-importeur, mogelijk dat dit helpt om toch een tweede update te verwachten.

Sowieso lijkt het me handig als een volgend model en ander test-protocol doorloopt, het moge toch wel duidelijk zijn dat huidige methode niet goed werkt. Er zijn te veel serieuze bugs met de PVR's....
Over dat testprotocol kan ik alleen uit ervaring vertellen dat elke decoder (ook al lang voor de Ziggo tijd) met een flinke lading bugs geleverd wordt en dat zonder enige uitzondering sinds het begin van de digitale televisie in Nederland.
Ook het hele traject van bugverzameltopics (met veel identieke bugs van vorige decoders), inschattingen van updatereleasedatums, vertragingen tot en met de uiteindelijke update is constant hetzelfde gebleven.

Ik kan je dan ook alleen maar gelijk geven , zelf vermoed ik dat het komt omdat die decoders allemaal hetzelfde gemaakt worden en vervolgens in elk land moeten worden aangepast aan het desbetreffende netwerk of iets in die trant.
Blijkbaar kan het niet anders en kan het niet meteen in een keer goed geleverd worden.
---
Die Logitech heb ik uit principe nog niet aangeschaft maar misschien moet ik dat maar wel doen
Oud 26 februari 2012, 22:51
AC's schermafbeelding
AC AC is offline
Senior Member

Standaard

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, al denk ik dat het op zich wel anders kan maar dat er niet voor gekozen wordt.

Al is Humax wel het merk (voorzover ik kan bepalen) dat haar gebruikers serieus genoeg neemt om een goed werkende decoder te leveren. Al duurt de update cyclus mij wat te lang.

Daarnaast zou ik de 9200 in HD uitvoering meer dan welkom vinden.
--------
Van de aanschaf van een Logitech AB heb ik absoluut geen spijt, al is het even een gevecht met het juist instellen, maar eenmaal up-and-running is het een verademing maar ja: elke knop kun je zelf toe wijzen dus dan moet het wel gaan kloppen....
Oud 27 februari 2012, 00:55
marcel234's schermafbeelding
marcel234 marcel234 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: Samsung smt-c7140c met ubee modem
Standaard

Als eenvoudige huis-tuin-en keuken gebruiker vind ik alle decoders min of meer op mekaar lijken. je kan er mee zappen, tv kijken, opnemen en afspelen. dat dit hd moet zijn is een pré.

het enigste wat mij al gebruiker zou bekoren is een alles-in-1 apparaat, dus: decoder, hd, home cinema en harde schijf ala hummm 500gb vooruit.

dat scheelt weer losse apparaten lijkt mij, maar wie weet in de toekomst komt zoiets nog eens en keer
Oud 1 maart 2012, 21:02
AC's schermafbeelding
AC AC is offline
Senior Member

Standaard

Zag net, puur toevallig, dat in TS 20 (transport stream) er een humax_5300_dev vermelding staat. Vergelijkbaar met de andere, reeds in gebruik zijnde, decoders.

Zou het dan toch zo zijn dat Humax bezig is met het certificeren van een nieuw type decoder???
Oud 1 maart 2012, 21:05
Qball112's schermafbeelding
Qball112 Qball112 is offline
Senior Member

DTV: Humax 5100c met ITV
Standaard

Staat nu ook op de humax site

28-02-2012 HUMAX introduceert nieuwe HD ontvanger: IRHD-5300C
HUMAX heeft haar assortiment uitgebreid met een nieuwe basis HDTV-ontvanger, de HUMAX IRHD-5300C. De ontvanger combineert perfekte beeld- en geluidskwaliteit met de mogelijkheid om via een externe harddisk programma's op te nemen of een live-uitzending te pauzeren.
Daarnaast is de ontvanger geschikt voor interactieve TV (afhankelijk van uw TV-aanbieder) en DNLA.

De ontvanger is technische vergelijkbaar met de HUMAX IRHD-5100C maar heeft heeft een vernieuwd design. Daarnaast zijn er enkele hardwarematige verschillen.

http://www.myhumax.info/5300c.htm

De belangrijkste kenmerken van de HUMAX IRHD-5300C
  • Haarscherpe HDTV-weergave
  • Snelle en grafisch hoogwaardige elektronische programmagids
  • Uitzonderlijk laag stroomverbruik (Ecodesign richtlijn)
  • Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
  • Surround sound geluid: Dolby AC-3 (Dolby Digital Plus)
  • HDMI 1.3a en RGB/SVBS uitgang
  • Optische Dolby Digital uitgang (Toslink)
  • Ingebouwde Irdeto kaartlezer
  • Universele afstandsbediening, één afstandsbediening voor al uw apparatuur
  • 2 USB aansluitingen aan de achterzijde van het toestel
  • PVR functionaliteit bij aansluiting van een externe harddisk (los verkrijgbaar):
    - opnemen in HD-kwaliteit
    - timeshift: live uitzending pauzeren en terugspoelen
  • DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
  • Interactieve TV (TV-portal)*. Het functioneren van de TV-portal is afhankelijk van uw TV-aanbieder.
* via vaste internetaansluiting of draadloos i.c.m. de HUMAX USB WiFi dongle (los verkrijgbaar).
Oud 1 maart 2012, 21:29
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Zag net, puur toevallig, dat in TS 20 (transport stream) er een humax_5300_dev vermelding staat. Vergelijkbaar met de andere, reeds in gebruik zijnde, decoders.

Zou het dan toch zo zijn dat Humax bezig is met het certificeren van een nieuw type decoder???

Dit model is al gecertificeerd en is momenteel in productie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iIRHD-5300C (HD Tuner)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten