![]() |
|
|
|||||||
| Internet Verbindingsproblemen, Nieuws/Vragen Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|
Draadloze verbindingen met recente 802.11n dual-band routers, zoals de NetGear WNDR3700 en de Apple Airport Extreme Base Station (2010), kunnen de nieuwe downloadsnelheid van 120 Mb/s in de praktijk niet of nauwelijks aan... ondanks het feit dat ze theoretisch 300 Mb/s kunnen halen.
Ik heb de afgelopen weken van alles geprobeerd met de bovenstaande routers in de meterkast, op 3 meter afstand met een halfsteens muurtje en de deur van de meterkast er tussen. Mijn computer is een 2010 Apple Mac Mini, waar de wifi-antenne aan de onderkant zit. Ik haal op deze manier hoogstens 100 Mb/s, vaak minder. Het openzetten van de deur van de meterkast geeft een verbetering naar 110 Mb/s. Een plastic latje dat de voorkant van de Mac Mini een centimeter omhoog tilt voor betere blootstelling van de antenne geeft me vaak 120 Mb/s, maar wel instabiel. iStumbler geeft op deze manier in de 5 GHz band slechts een signaalsterkte van 45 - 55%. Maar ja, dit alles is nog steeds vele malen beter dan bij mijn oude (ADSL) internetleverancier XS4ALL...
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Vreemd, ik haal de snelheid wel met een 300n XR. Wel alle kabels vervangen door cat6 en wat ik mis, welk modem heb je? Als ik zo lees 100 mbit, dan krijg ik het gevoel dat jouw modem niet hoger gaat als 100 en dus ook geen 1gb ethernet is. bekabeld haal ik fijn 123 mbit en upload is hier nog altijd 5,5, maar dit is een bekend probleem. Draadloos meet ik niet, dat is niet eerlijk en ook niet haalbaar. |
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|