Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet Verbindingsproblemen, Nieuws/Vragen

Mededelingen

Internet Verbindingsproblemen, Nieuws/Vragen Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 augustus 2010, 15:52
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skinkie Bekijk bericht
CAT6 wordt in nieuwbouw ook al getrokken. En het concept is eigenlijk perfect afstembaar op toekomstige glasvezel setups. Ik ben het met je eens dat je een DVB-C/T televisie niet wilt aansluiten op een nieuw decoder doosje, maar de meeste duurdere TVs draaien al op Linux met 100mbit ethernet.
Klopt, maar er zijn ook genoeg huishoudens die het netwerk draadloos hebben gemaakt en ook geen bekabeld netwerk meer hebben, maar wel coax naar meerdere aansluitpunten hebben lopen. Die huishoudens zullen dus weer, hoe groot of klein ook, een investering moeten doen om om te schakelen naar een andere techniek, of om de aansluitingen weer draadloos te maken (wat niet mijn voorkeur zou hebben).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skinkie Bekijk bericht
Vergeet niet dat je voor 30 euro al een doosje hebt gelijkwaardig aan een popcornhour met HDMI en RGB. En voor 70 euro een harddisk erbij hebt.
Klopt, maar als je in de basis al geen bekabeld netwerk hebt moet je eerst al apparatuur aanschaffen om het wireless te maken, en daarnaast om IP-TV weer om te zetten in iets wat een tv die geen ip-tv praat het te laten begrijpen.

En hoe klein ook, elke investering is er een. Ik mag mij (gelukkig) in de categorie zetten die niets hoeven laten als er 100 euro, even ruim nemen, moet worden uitgegeven aan apparatuur om tv te kunnen kijken, maar er zullen genoeg huishoudens zijn die deze vrijheid niet hebben.

En een IP-TV netwerk naast het huidige DVB-C en internet en telefonie kan natuurlijk ook, maar of je dat nu direct wilt, zitten ook nog wel wat haken en ogen aan volgens mij.

Sowieso heeft het mijn persoonlijke voorkeur om niet alles in een apparaat te hebben. Als mijn modem nu stukgaat, kan ik in elk geval nog wel tv kijken, gaat mijn decoder of tv stuk kan ik in elk geval nog wel bellen en internetten. (en in het laatste geval, kan ik ook nog gewoon op een 2e tv het nieuws volgen). Als alles in een apparaat zit, en dat apparaat werkt niet, om wat voor reden dan ook, ligt wel gelijk alles plat.

Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 16:35
Skinkie's schermafbeelding
Skinkie Skinkie is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Een Plus
DTV: Siemens DVB-Prototype en dbox2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Klopt, maar er zijn ook genoeg huishoudens die het netwerk draadloos hebben gemaakt en ook geen bekabeld netwerk meer hebben, maar wel coax naar meerdere aansluitpunten hebben lopen. Die huishoudens zullen dus weer, hoe groot of klein ook, een investering moeten doen om om te schakelen naar een andere techniek, of om de aansluitingen weer draadloos te maken (wat niet mijn voorkeur zou hebben).
Dat is zo fijn aan keuze mogelijkheden je mag ze zelf maken.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet Verbindingsproblemen, Nieuws/Vragen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten