![]() |
|
|
|||||||
| Vragen en Opmerkingen Vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo en algemene vragen over de ontvangst van digitale TV. Vragen over bepaalde types ontvangers en TV's kunnen beter in de specifieke forums van elk merk/type ontvanger gesteld worden. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Heb vanmorgen de standaard meegeleverde Samsung-ontvanger vervangen met de Samsung DCB-H360R HD ontvanger, omdat ik niet tevreden was met de beeldkwaliteit. Voorheen geen klachten met haperingen of stilstaand beeld, maar nu met de nieuwe ontvanger, zijn vele zenders moeilijk te bekijken. De signaalsterkte van bijvoorbeeld Nederland 1 is 75 procent en van Nat Geo Wild 65. Die laatste is één van de zenders die hapert.
De aansluiting in de meterkast is prima, de kabel vanuit de muur naar de ontvanger is erg kort (1,5m) dus geloof niet dat hier het probleem zit. Ik heb geen HD-abonnement en gebruik geen versterker. Kan iemand me vertellen hoe ik ervoor zorg dat alle zenders weer probleemloos te volgen zijn? Zie ik iets over het hoofd? |
|
|
|
|
Citaat:
Kan je aangeven wat de Samsung decoders geven als BER waarde? Deze dient namelijk 0 te zijn, indien hij meer dan 0 is dien je het probleem vermoedelijk in de coax verbinding te zoeken. Letwel, dit kan in de kabels van je zelf liggen als in die van Ziggo....
|
||||
|
||||
|
Dank voor je reactie.
Standaard staat er achter BER E-6 en dan 000000 Zodra er haperingen ontstaan vliegt dat getal omhoog. Gisteravond toch ook nog veel te veel kleine tot grote storingen gehad dat ik er wel echt iets mee moet doen, maar geen idee wat. De kabel die nu van de muur naar de ontvanger gaat is nieuw uit de doos, die in de meterkast ook. Wat raad je me aan? |
|
|
|
|
Citaat:
Wanneer de BER waarde tijdens een storing omhoog gaat is er iets met het signaal aan de hand. vaak wordt dit veroorzaakt door een slechte kabel. De reden dat je BER waarde omhoog gaat kan bijvoorbeeld zitten in instraling op één van de coax kabels. Wat je zou moeten doe om het probleem te ondervangen is dit. Zorg dat je een goed coaxkabel hebt, liefst een kabelkeur kabel, één die volledig geisoleert is. Dus geen witte kunstof kapjes heeft. Bijvoorbeeld een Hirschmann kabel + connectoren. Sluit deze kabel rechtstreeks aan op je AOP, (abbonee overname punt) vaak zit deze in de meterkast. Dit is i.i.g. het punt waar de groene coaxkabel van Ziggo binnen komt, en je tv. Heb je dan nog steeds last van een lopende BER dan is er waarscheinlijk iets mis met het signaal wat door Ziggo aan je adres geleverd wordt. is de BER waarde dan nu dien je het probleem in je huis installatie te zoeken.
|
||||
|
||||
|
Sluit eens de digitale ontvanger rechtstreeks op de hoofdaansluiting in de meterkast aan. Als het signaal dan goed is, weet je dat de bekabeling van meterkast naar wandcontactdoos in de kamer waar je digitale ontvanger nu staat de boosdoener is (of de wcd zelf).
Is het signaal rechtstreeks vanaf het AOP (test ook voor de zekerheid nog eens met een andere coaxkabel) nog steeds niet goed, kun je wel een monteur vragen langs te komen. |
|
|
||||
|
||||
|
Dank voor jullie reacties.
Heb de ontvanger direct verbonden met de aansluiting in de meterkast, maar helaas ook dan nog steeds storingen. Ga straks bij m'n ouders een beter coax-kabel ophalen en het hiermee dan nog eens proberen... |
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Labels |
| samsung, signaalsterkte |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|