![]() |
|
|
|||||||
| Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
De upgrade, nwe firmware, haal je bij Sony http://support.sony-europe.com/tvhc/...&m=KDL-32EX402 Maar doe dat nu even later, je hebt een ander probleem. Zit je module en je kaart er wel goed in ? Heb ik een versie gemist? M8514 ? Was toch: M8.311 M8.512 M8.515 kan me zomaar vergissen. |
|
|
||||
|
||||
|
Hallo allemaal,
ik heb sinds vandaag een Sony KDL-40NX700F. Helaas wil digitale televisie het niet doen. Ik heb de firmware versie PKG2.052EUH-0103 en gebruik een IR delto CI+ module. De Smartcard werkte vanochtend ook nog steeds gewoon in mijn oude Samsung decoder. Ik heb (op advies van Ziggo) al een keer alles terug naar fabrieksinstellingen gezet, de gehele analoge installatie gedaan (frequentie 356, netwerk-code 01111 gezet, maar dan laat hij automatisch toch alleen maar 1111 zien) en daarna pas de module aangesloten. Zodra ik deze dan erin steek, bevriest na een paar seconde Nederland 1 HD. Als ik naar NL2 zap blijft het even zwart krijg ik wat later de melding "CA-Module niet toegestaan voor deze versie". Zap ik terug naar NL1 dan komt de melding "gekozen programma is niet beschikbaar". Haal ik de module er vervolgens weer uit, dan krijg ik NL1 weer gewoon terug. Nu moet ik volgens Ziggo de firmware updaten. Heb de tv dus op het netwerk ingesteld en op stand-by gezet. Echter komt er na een uur geen update, dus ik neem aan dat die er dan ook niet is. Laatste oplossing zou het bellen van de Service-afdeling zijn. Iemand misschien een idee wat dit kan zijn en wat een eventuele oplossing kan zijn? Alvast bedankt! |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Is er bij jou nog plaats achter de ingevoerde freq. 356 voor 3 nullen, moeten er wel bij staan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Probleem opgelost.
Ik heb de Module van mijn vader eens geprobeerd in mijn televisie en andersom. Conclusie: een kapotte module. Vanochtend nog even een nieuwe gehaald (lang leve koopzondag) en zit nu te genieten van de F1 in digitale kwaliteit
|
|
|
||||
|
||||
|
De Sony KDL-40EX402 wordt door Mediamarkt gewoon verkocht als zijnde volledig CI+ compatible. Zelf ervaring dat dit NIET zo is.
Ook het probleem dat na Standby de CI+module uit de tv gehaald moet worden en weer na terugplaatsen alle zenders te bekijken zijn. Volgens de verkoper bij Mediamarkt hebben zij dit probleem nog nooit gehad. Nu heb ik uitgevonden dat wanneer je de tv op een analoog kanaal (RTL4 bijv.) in Standby zet je bovenstaand probleem niet hebt. Alle zenders blijven het gewoon doen. Kan iemand dit bevestigen? Bij voorbaat hartelijk dank. PS. Ik heb ongeveer 2 weken geleden een firmware gedownload die nu ineens niet meer beschikbaar is. (was van 22-06-2010) |
|
|
||||
|
||||
|
Misschien had je die van de Amerikaanse site gedownload? Dit is de laatste versie http://support.sony-europe.com/tvhc/...&m=KDL-40EX402 en zou het gewoon moeten doen hoor.
|
|
|
||||
|
||||
|
Bedankt voor de tip TipX
Als je het toestel op een analoge zender in Standby zet heb je na inschakelen gewoon alle zenders nog Er zit dus niets anders op dan het op deze manier te doen totdat er een nieuwe firmware dit misschien oplost. Of een volledige certificering door Sony want dit is nog niet door Sony gedaan voor dit toestel. (zelf gebeld met Sony Nederland) |
|
|
||||
|
||||
|
Volgens mij heb ik(nog steeds) precies hetzelfde. Ik woon in het voormalig casema gebied(den haag in mijn geval). Ik heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft. Iedereen buiten dit gebied heeft voor zover ik weet geen problemen met de CI+ icm ziggo.
Elke keer als ik de TV aanzet moet ik hem meteen weer uitzetten, CI+ in en eruit en TV weer aan, dan werkt het. |
|
|
||||
|
||||
|
Dat lullige 'bevriezen' van beeld of kanaal gebeurd dus met meerdere Sony modellen, ook de mijne. FF zappen en hopla alles vast. Kan je je nest weer uitkomen om tv te resetten.
Niet Sony moet certificeren Ziggo moet dat doen. Ziggo weigert nl. tot op heden zeer veel tv modellen te accepteren omdat ze bang zijn voor mogelijk kopie-gedrag.. Ik had het trouwens niet met mn M8.311 maar ik moest wel upgraden naar M8.515 anders geen teletekst en ondertiteling. |
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|