![]() |
|
|
|||||||
| Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Ik heb een sony tv, de KDL-32W4000, in combinatie met een Alphacrypt cam. Nu heb ik het volgende probleem: Regelmatig gaat de weergave van de tv, bij bepaalde zenders naar 4:3 ipv 16:9. De instelling op de tv staat op 16:9 wide. Ik kan hem dan wel handmatig naar 16:9 krijgen. Vanavond viel mij op, bij het kijken van Topgear, dat hij na de reclameblokken elke keer weer terug sprong naar 4:3. Ik heb contact gehad met Sony over dit probleem, en die vertelde mij dat het probleem zat in de combinatie samen met de Alphacrypt. Het schijnt dat Ziggo een of geen signaal meestuurt waardoor de Alphacrypt automatisch terug schakelt naar 4:3?????
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en misschien een oplossing hebben? Graag hulp want het is behoorlijk irritant. Btw ik heb versie 3.19 op de Alphacrypt Laatst gewijzigd door Wilibald; 31 juli 2010 om 22:05 |
|
|
||||
|
||||
|
Topgear was vanavond op Veronica ook gewoon 4:3, alle twee. (reclame was wel weer 16:9) Dan is het toch normaal dat je TV op 4:3 springt? Dat doet mijn oude CRT tv ook.
Je TV krijgt een signaal dat het een 4:3 uitzending is en springt over op 4:3. Precies zoals het hoort. (Maar en zijn ook veel mensen die een 4:3 uitzending in 16:9 willen zien, maar dat is weer een andere discussie) |
|
|
|
|
Citaat:
Wanneer je op een niet-HD kanaal kijkt heb je dit vermoedelijk niet bij hetzelfde programma ? (alle nederlandse HD zenders hebben ook een SD versie op de kabel)
|
||||
|
||||
|
Ik heb helaas wel dit probleem bij niet hd kanalen. Ik heb alleen maar ned 1,2 en 3 en eurosport in hd.
Dit probleem is er pas sinds een maand of 3. Mijn tv staat ingesteld op "wide" weergave, maar word dus regelmatig overulled. |
|
|
|
|
Citaat:
Ik heb even de handleiding van je TV gedownload en volgens mij is dit een instelling in je TV. Je moet even op pagina 14 en op pagina 26 kijken. Op pagina 26 staat iets over de beeldregeling instelling. Bij beeldbereik heb je misschien de instelling op 'auto' staan, dan wordt het beeld getoond zoals het uitzendende station aanbeveelt en dat is 4:3. Dit werkt in combinatie met de instelling 'wide' die je op pagina 14 ingesteld hebt. Je moet een aantal van die instellingen eens proberen. Misschien moet auto-formaat uit staan bijvoorbeeld of kun je met de schermmodus nog een voorkeur kiezen.
The difference between theory and practice in practice is bigger than the difference between theory and practice in theory.... Laatst gewijzigd door CeeS; 31 juli 2010 om 22:30 Reden: typo |
|
|
|
Ik denk dat het nog anders is...
Hij kijkt vermoedelijk naar een zender in HD. Als daar 4:3 wordt uitgezonden, blijft de resolutie gewoon 1920x1080i, en plaatst men er in de uitzendstraat zelf zwarte balken naast. De TV springt dus ook helemaal niet over, maar blijft 1080i weergeven, inclusief de door Veronica mee geplaatste zwarte balken. Bij SDTV kan er geschakeld worden tussen 4:3 en 16:9 HDTV is in principe altijd een breedbeeld signaal, dus hier worden gewoon balken naast geplaatst (pillarbox als ik het goed heb...) |
|
|
|
|
Citaat:
Het is dus op niet-HD kanalen ook
|
||||
|
||||
|
@ CeeS