Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Algemene ontvanger informatie en nieuws > Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot

Mededelingen

Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 30 juli 2010, 23:09
Wilibald's schermafbeelding
Wilibald Wilibald is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een plus / Motorola
DTV: Alphacrypt
Standaard Probleem met schermgrootte

Ik heb een sony tv, de KDL-32W4000, in combinatie met een Alphacrypt cam. Nu heb ik het volgende probleem: Regelmatig gaat de weergave van de tv, bij bepaalde zenders naar 4:3 ipv 16:9. De instelling op de tv staat op 16:9 wide. Ik kan hem dan wel handmatig naar 16:9 krijgen. Vanavond viel mij op, bij het kijken van Topgear, dat hij na de reclameblokken elke keer weer terug sprong naar 4:3. Ik heb contact gehad met Sony over dit probleem, en die vertelde mij dat het probleem zat in de combinatie samen met de Alphacrypt. Het schijnt dat Ziggo een of geen signaal meestuurt waardoor de Alphacrypt automatisch terug schakelt naar 4:3?????
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en misschien een oplossing hebben?
Graag hulp want het is behoorlijk irritant.

Btw ik heb versie 3.19 op de Alphacrypt

Laatst gewijzigd door Wilibald; 31 juli 2010 om 22:05
Oud 30 juli 2010, 23:32
Harold's schermafbeelding
Harold Harold is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Samsung DCB-B270R en Digi1
Standaard

Topgear was vanavond op Veronica ook gewoon 4:3, alle twee. (reclame was wel weer 16:9) Dan is het toch normaal dat je TV op 4:3 springt? Dat doet mijn oude CRT tv ook.
Je TV krijgt een signaal dat het een 4:3 uitzending is en springt over op 4:3.
Precies zoals het hoort.
(Maar en zijn ook veel mensen die een 4:3 uitzending in 16:9 willen zien, maar dat is weer een andere discussie)
Oud 31 juli 2010, 11:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra - Arris TM-702B - DLink DIR-825
DTV: Humax iHDR-5050C + IRHD-5000C + IR-FOXC + Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilibald Bekijk bericht
Ik heb een sony tv, de KDL-32W4000, in combinatie met een Alphacrypt cam. Nu heb ik het volgende probleem: Regelmatig gaat de weergave van de tv, bij bepaalde zenders naar 4:3 ipv 16:9. De instelling op de tv staat op 16:9 wide. Ik kan hem dan wel handmatig naar 16:9 krijgen. Vanavond viel mij op, bij het kijken van Topgear, dat hij na de reclameblokken elke keer weer terug sprong naar 4:3. Ik heb contact gehad met Sony over dit probleem, en die vertelde mij dat het probleem zat in de combinatie samen met de Alphacrypt. Het schijnt dat Ziggo een of geen signaal meestuurt waardoor de Alphacrypt automatisch terug schakelt naar 4:3?????
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en misschien een oplossing hebben?
Graag hulp want het is behoorlijk irritant.

Btw ik heb versie 3.19 op de Alphacrypt
Dit terugspringen naar 4:3 zul je alleen zien gebeuren op de HD kanalen bij oude series die in 4:3 uitgezonden worden. Verder is dit 'normaal' omdat HD de 4:3 uitzendingen standaard ook laat zien als 4:3. Dit heeft dus niets met alpacrypt te maken of met Ziggo die er iets mee zou doen (wat sommigen ook suggereren). Je TV toont 4:3 uitzendingen gewoon zoals het zou moeten, onvervormd, maar dan wel met zwarte balken links en rechts. De reclame is wel 16:9 en daarom wordt het beeld dan wel 'breed'. Je kunt op een Sony handmatig het weer opblazen, maar die instelling wordt blijkbaar 'gereset' op het moment dat hij automatisch naar 16:9 geschakeld is vanwege de reclame (of zappen).

Wanneer je op een niet-HD kanaal kijkt heb je dit vermoedelijk niet bij hetzelfde programma ? (alle nederlandse HD zenders hebben ook een SD versie op de kabel)
Oud 31 juli 2010, 18:14
Junior Member

Standaard

Ik heb helaas wel dit probleem bij niet hd kanalen. Ik heb alleen maar ned 1,2 en 3 en eurosport in hd.
Dit probleem is er pas sinds een maand of 3.
Mijn tv staat ingesteld op "wide" weergave, maar word dus regelmatig overulled.
Oud 31 juli 2010, 19:20
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
Ik heb helaas wel dit probleem bij niet hd kanalen. Ik heb alleen maar ned 1,2 en 3 en eurosport in hd.
Dit probleem is er pas sinds een maand of 3.
Mijn tv staat ingesteld op "wide" weergave, maar word dus regelmatig overulled.
Sorry, ik had even niet door dat je met de ingebouwde ontvanger werkt van de TV en geen settop box gebruikt via hdmi. In jouw geval bepaalt de TV dus zelf hoe het beeldformaat eruit ziet. Maar de alphacrypt heeft hier niets mee te maken.

Ik heb even de handleiding van je TV gedownload en volgens mij is dit een instelling in je TV. Je moet even op pagina 14 en op pagina 26 kijken.

Op pagina 26 staat iets over de beeldregeling instelling. Bij beeldbereik heb je misschien de instelling op 'auto' staan, dan wordt het beeld getoond zoals het uitzendende station aanbeveelt en dat is 4:3. Dit werkt in combinatie met de instelling 'wide' die je op pagina 14 ingesteld hebt. Je moet een aantal van die instellingen eens proberen. Misschien moet auto-formaat uit staan bijvoorbeeld of kun je met de schermmodus nog een voorkeur kiezen.

Laatst gewijzigd door CeeS; 31 juli 2010 om 22:30 Reden: typo
Oud 31 juli 2010, 19:56
TFH's schermafbeelding
TFH TFH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Arris Modem, Draytek Vigor 2130n
DTV: LG 47SL9000 met Alphacrypt CI, Digitaal Totaal, HDTV Pakket & Eredivisie Live
Standaard

Ik denk dat het nog anders is...
Hij kijkt vermoedelijk naar een zender in HD. Als daar 4:3 wordt uitgezonden, blijft de resolutie gewoon 1920x1080i, en plaatst men er in de uitzendstraat zelf zwarte balken naast.
De TV springt dus ook helemaal niet over, maar blijft 1080i weergeven, inclusief de door Veronica mee geplaatste zwarte balken.

Bij SDTV kan er geschakeld worden tussen 4:3 en 16:9
HDTV is in principe altijd een breedbeeld signaal, dus hier worden gewoon balken naast geplaatst (pillarbox als ik het goed heb...)
Oud 31 juli 2010, 21:54
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TFH Bekijk bericht
Ik denk dat het nog anders is...
Hij kijkt vermoedelijk naar een zender in HD.
Lees even 3 berichten hoger .....
Het is dus op niet-HD kanalen ook
Oud 31 juli 2010, 22:03
Junior Member

Standaard

@ CeeS
De beeldinstelling stond op auto. Probleem opgelost.
Bedankt
Oud 31 juli 2010, 22:31
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
Probleem opgelost.
Mooi zo

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Algemene ontvanger informatie en nieuws > Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten