![]() |
|
|
|||||||
| Samsung DCB-H360R (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de High Definition kabelontvanger van Samsung |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Na volledig uitschakelen (dus netspanning eraf) start mijn Samsung DCB-H360R de HD zenders op in 4:3 modus.
Dit terwijl ik in het menu 16:9 beeldmodus heb ingesteld. Het maakt ook niet uit met welke HD zender hij opstart, ze komen allemaal eerst 4:3 in beeld. Om de 16:9 beeldmodus terug te halen, moet je eerst naar een SD zender zappen, dan springt hij vaak vanzelf naar 16:9. Echter als hij opstart met een SD zender als voorkeuze, staat hij wel direct in 16:9 beeldmodus zonder dat je eerst naar een andere zender moet zappen. Ook als je de ontvanger aan zet vanuit standby is er niks aan de hand,maar vanwege energieverbuik schakel ik de ontvanger eigenlijk altijd helemaal uit. (geschakelde 220v uitgang van mijn 5.1 set schakelt TV en HD ontvanger tegelijk aan/uit zodat alleen de 5.1 set standby staat i.p.v. alle drie de apparaten) Zijn er meer mensen deze klacht ondervinden? |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Wat zie je precies bij inschakelen op een HD zender, wat voor output levert de Samsung op dat moment, en wat voor TV heb je? |
|
|
||||
|
||||
|
Normaal gesproken start de Samsung met Ned.1 op bij een ''koude'' start, omdat dat de eerste in de lijst is.
Aangezien Ned.1 dus in HD uitzend zie ik elke keer dat de ontvanger in 4:3 beeldmodus springt. De TV staat ingesteld op ''weergave van origineel beeldformaat'' dus wat de Samsung instuurd is dus echt 4:3 Als ik nu een willekeurige SD zender als favoriet instel, zodat de Samsung met die zender opstart, blijft hij wel keurig staan op de ingestelde 16:9 beeldmodus. Aan de TV (wat ouder model Finlux) ligt het niet, omdat hij met m'n andere ontvanger (Humax IR FOX c) wel altijd op de ingestelde 16:9 blijft staan. Ik heb de Samsung echter niet met HDMI aangesloten, maar via de scart. De Finlux tv beschikt alleen over een DVI ingang. Als ik de Samsung met een DVI naar HDMI verloop aansluit krijg ik helemaal geen fatsoenlijk beeld. Dus wat ie op de HDMI uitgang doet met inschakelen heb ik helaas niet kunnen testen. |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |