Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Analoge TV en Radio > Nieuws, Vragen/Opmerkingen en Algemene informatie

Mededelingen

Nieuws, Vragen/Opmerkingen en Algemene informatie Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV ? Plaats dit dan hier...

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 30 juli 2010, 12:33
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een plus, arris TM401b
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Is inderdaad een gepasseerd station, en OPTA heeft al lang besloten om het wel te gaan doen. Dat is vastgelegd in het Besluit marktanalyse omroep (Ziggo). Wederverkoop van de analoge aansluiting (WLR-c) is pas stap 1. Ziggo heeft ondertussen ook al een Referentieaanbod Ziggo Doorgifte Digitale RTV-signaal gepubliceerd, (net zo zoals UPC), en daarover wordt nu binnen OPTA gestoeid.

Em je kan dan analoge TV afnemen van een wederverkoper, en digitale TV van weer een andere partij; "Om het door de Afnemer aangeboden Digitale RTV-signaal te kunnen ontvangen, dient de Eindgebruiker minimaal afnemer te zijn van de basis televisiedienst Ziggo (Televisie Z1) of van een Wederverkoper"

Dan kan je analoge TV nemen via Tele2, en digitale TV via YouCa (als voorbeeld). Allemaal via het Ziggo netwerk.
In de praktijk komt dit dus eigenlijk al neer op een splitsing. Dit dan alleen niet op papier.....
Je kan dus ook kiezen om analoge TV van Ziggo te combineren met digitale TV van tele2.....Of gewoon Ziggo houden.

Ziggo heeft dus feitelijk 2 functies: Netwerkbeheerder en leverancier. Ze incasseren dus geld van de klant voor de levering van hun producten en ze incasseren geld van bijv. Tele2 voor het onderhoud en doorgeven van signaal.

In mijn ogen komt dit feitelijk neer op een splitsing.....
Met een klein verschilletje ten opzichte van de energiesector. Waar deze daadwerkelijk gesplitst zijn (ook op papier). Ziggo krijgt dus gewoon twee "afdelingen" namelijk contentleverancier en netwerkbeheerder.

pvd

Laatst gewijzigd door pvd; 30 juli 2010 om 12:39
Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 12:36
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen,100/100 mbits internet via glasvezel via Reggefiber.
DTV: Ziggo:Samsung CI+ TV met SMiT cam, Humax-5000,2X Samsung H360R,Humax IR-Fox en Panasonic TU-DC40RD.
Standaard

Het enige dat ik me er bij voor kan stellen is een Maurice de Hond die nu namens een kabelmaatschappij gaat roepen: "ik zeg doen ".
Dus nog meer reclame

Je ziet het nu bij Tele 2, losse kabeltv bieden ze niet aan,het is altijd in combi met... de bedoeling van de opta was dat door concurrentie de prijs lager zou worden maar diezelfde concurrentie verplicht me nu om minimaal nog een paar producten,maar het liefst alles van ze af te nemen.
Ze gebruiken dus nu het goedkopere kabel abonnement als lokkertje om hun hele assortiment af te nemen,want zo los lukt (nog) niet.
Als dat met digitaal straks ook zo gaat wordt je er dus niet echt wijzer van.
Het zou mooier zijn als de concurrentie ook zou leiden tot meer zenders.
Nu zijn er in theorie meer aanbieders,worden het er straks ook meer met youca enz... maar als die de mogelijkheid om naar een ander te gaan,verbinden met totaal pakketten schiet je er nog weinig mee op.

Ik kijk totaal geen analoog meer,maar betaal er wel voor, dus als ik kan overstappen naar een ander voor analoog,maar digitaal Ziggo kan behouden,ga ik minder betalen voor iets dat ik niet gebruik,dat is dus pure winst.
Maar ik wil die crappy telefoondienst van Tele2 er niet bij hebben,en hun digitale tv ook niet.
Vertel mij maar waar mijn voordeel blijft,of mijn keuzevrijheid.
Oud 30 juli 2010, 12:41
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een plus, arris TM401b
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-9401R
Standaard

Je kan nu gewoon Tele 2 nemen hoor, zonder hun andere producten te nemen: Kost je € 15,- en je krijgt hiervoor 30 analoge zenders. Niet echt concurrerend te noemen, maar het kan wel....

pvd
Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 13:16
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen,100/100 mbits internet via glasvezel via Reggefiber.
DTV: Ziggo:Samsung CI+ TV met SMiT cam, Humax-5000,2X Samsung H360R,Humax IR-Fox en Panasonic TU-DC40RD.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Je kan nu gewoon Tele 2 nemen hoor, zonder hun andere producten te nemen: Kost je € 15,- en je krijgt hiervoor 30 analoge zenders. Niet echt concurrerend te noemen, maar het kan wel....

pvd
Ik kon eerst de alleen maar kabel tv optie niet vinden,die vermelden ze uiteraard niet op de "voor pagina" van hun overigens zo trage site.
Goed dat verandert mijn verhaal dan iets, ik zou 1,45 per maand minder kunnen betalen voor iets dat ik nog steeds niet gebruik maar het echte voordeel blijft alleen te behalen als je combi pakketten gaat afnemen.
En daarnaast zit ik dus weer vast aan een jaarcontract,heeft de opta daar nu zo zijn best voor gedaan ?
Bedoelde de opta nu met concurrentie echt dat ik minder dan de prijs van een goed brood per maand ga besparen als ik overstap ?
En dan lees ik in de FAQ ook nog dat alleen bestaande abonnees van Ziggo of UPC kunnen overstappen,heb ik nog geen abonnement,dan kan je tele2 niet nemen.
Nog even los van het feit dat de toch al zo overbelaste administratie het al nauwelijks aan kan.
Ik heb net met Tele2 gebeld en gedaan of ik interesse had,maar dat ik nog geen kabel had.
Ik moest dan eerst kabel nemen bij Ziggo ( aansluitkosten 59,95) en dan kon ik na een maand overstappen.
Dan wordt mijn aansluiting bij 1,45 goedkoper via tele2, na 41,3 maanden rendabel, er vanuitgaand dat Ziggo de prijzen niet gaat verlagen.
Oud 30 juli 2010, 16:38
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik moest dan eerst kabel nemen bij Ziggo ( aansluitkosten 59,95) en dan kon ik na een maand overstappen.
Dan wordt mijn aansluiting bij 1,45 goedkoper via tele2, na 41,3 maanden rendabel, er vanuitgaand dat Ziggo de prijzen niet gaat verlagen.

Hahahahah, dit is natuurlijk helemaal belagelijk..... overstappen is dus alleen zinvol wanneer je analoog tv wil kijken, en reeds bij Ziggo zit.... nieuwe klanten zijn dus 3 jaar duurder uit..
Oud 30 juli 2010, 17:23
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
En dan lees ik in de FAQ ook nog dat alleen bestaande abonnees van Ziggo of UPC kunnen overstappen,heb ik nog geen abonnement,dan kan je tele2 niet nemen.
Ook dat is een beperking die voor release 1 geldt van de WLR-C;

"Dit betekent dat release 1, in termen van het RA WLR-C van Ziggo, niet hoeft te zien op het order-type „Aanmelding‟ voor zover het daarbij gaat om een overstap anders dan van Ziggo naar een WLR-afnemer."

Een nieuwe aansluiting activeren direct bij Tele2 kan nu inderdaad nog niet. Ook overstappen tussen Tele2 en een andere aanbieder kan nog niet (afgezien van de loopduur van contracten)
Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 17:38
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dit is natuurlijk geen juiste vergelijking, ook als een nieuwe klant direct naar Ziggo gaat moet hij die aansluitkosten betalen. Het zijn dus geen extra kosten die hij maakt omdat hij naar Tele2 wil.

Tele2 zou direct vanaf de 2e maand goedkoper worden dan Ziggo.
Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 18:09
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Dit is natuurlijk geen juiste vergelijking, ook als een nieuwe klant direct naar Ziggo gaat moet hij die aansluitkosten betalen. Het zijn dus geen extra kosten die hij maakt omdat hij naar Tele2 wil.

Tele2 zou direct vanaf de 2e maand goedkoper worden dan Ziggo.

Het is niet waar dat een nieuwe klant aansluitkosten bij Ziggo moet betalen. Wanneer je een nieuwe woning laat zetten kan je deze direct bij de bouw aan laten sluiten, bij deze handeling kan de abonnemt dienst worden uitgesteld tot bewoning. Je betaald dan vervolgens ook geen aansluitkosten.
Oud 30 juli 2010, 18:44
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Het is niet waar dat een nieuwe klant aansluitkosten bij Ziggo moet betalen. Wanneer je een nieuwe woning laat zetten kan je deze direct bij de bouw aan laten sluiten, bij deze handeling kan de abonnemt dienst worden uitgesteld tot bewoning. Je betaald dan vervolgens ook geen aansluitkosten.
Ten eerste is dat alleen maar geldig voor nieuwbouw, maar de meeste nieuwe klanten komen in een al bestaande woning. En dan betaal je € 59,95. Dus je opmerking slaat maar op een heel kleine groep.

Verder zou het 'geen aansluitkosten' dan ook gelden voor iemand die naar Tele2 gaat overstappen dus dat maakt geen verschil. Je argument doet dus niet ter zake.

Maar het is niet waar wat je zegt. Bij nieuwbouw heb je inderdaad geen aansluitkosten, maar aanlegkosten. (What's in a name?)

"Aanlegkosten: € 149,95**
Dit zijn de standaardkosten voor de aansluiting van een nieuwbouwwoning. Bij nieuwbouw zijn de aanlegkosten vaak in de koop- of huursom inbegrepen. Raadpleeg hiervoor je koop- of huurcontract of neem contact op met de woningbouwvereniging of de opdrachtgever van je nieuwbouwwoning."

Die betaal je dus wel, maar misschien in de koopsom.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Analoge TV en Radio > Nieuws, Vragen/Opmerkingen en Algemene informatie

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten