![]() |
|
|
|||||||
| HDTV Plaats hier nieuwsberichten over HDTV bij Ziggo (Bronvermelding verplicht) |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
4 kanalen van EL is dan, ook voor mij, het enige voordeel van de kabel tov cds op dit moment terwijl het zo maar kan zijn dat cds dat (binnenkort) ook gaat aanbieden omdat zij deze omissie ook wel onderkennen.
Citaat:
2 x dm8000SSCC (OpenPLi) op een Synology ds209+II (2 x 2 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Visiosat bisat) Vouwen voor een goed doel? Distributed Computing Hoe is het weer in 7553? WeatherUnderground |
|
|
|
|
Citaat:
Mocht je op een goede afstand wonen van een ADSL centrale, kan het een optie zijn natuurlijk om over te stappen naar ADSL en een schotel op te hangen. Maar "tot" 20mbit doe ik het niet meer voor, laat staan voor de 4mbit die ze hier garanderen. En als je internet via Ziggo neemt "krijg" (ja, tussen aanhalingstekens) je digitale TV er al "gratis" bij. En eigenlijk bevalt dat prima Wat betreft EL: Ik zie ze wel naar mpeg4 over stappen, zodat ze in dezelfde bandbreedte inderdaad alle 4 de zenders uit kunnen zenden om zo weer een deel van hun bestaande klanten richting mpeg4 te sturen |
|
|
|
Hoppa, Ajax - PAOK CL voorronde in SD op Nederland 3 HD.
Ze hoeven waarschijnlijk geen Europese feed te maken, en dus kan het cheap -edit: kleine (paar pixels) zwarte balkjes links en rechts. Lekker in SD produceren |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Kan me voorstellen dat ze alleen kwaliteitsvoetbal in HD door willen geven; en of Ajax nu onder die categorie valt . . . ![]()
|
||||
|
||||
|
na al dat HD voetbal van het wk, moest ik nu inderdaad even met mijn ogen knipperen, was erg wazig beeld, zelfs voor sd niet goed genoeg, maar de voor en nabeschouwing in de studio was weer mooi in HD. ik had het liever andersom gezien, de studio in sd en de wedstrijd in HD.
onze griekse mede landgenoten hadden ws een prima avond
|
|
|
|
In theorie zou de glasvezel prima zijn voor HD TV.
Aangezien ik een dergelijke verbinding heb via reggefiber die via wat sub bv'tjes uiteindelijk via xms dan inderdaad de mogelijkheid biedt om HD te kijken. Dan kom je uit op de decoder. Je hebt hierin geen keuze en bent aangewezen op een amino 130 decoder. Geen twin decoder, en opnemen kan ie niet. Kost toch 199 euro's of je moet hem huren. Ding loopt regelmatig vast en je tv aansluiting is gescheiden van je internet,je moet dus voor elke decoder naast je internet bekabeling ook een UTP kabel hebben naar je decoder. EPG loopt via een ifancy account welke vaker niet werkt dan wel,datzelfde geldt ook voor de decoder. Een Alles in een pakket kost 54,95 voor 50 mbits internet. Wil je 100 mbits dan komt daar nog eens 30 euro bovenop en wil je 300 mbits ( adverteren ze wel mee maar is nauwelijks leverbaar ) dan komt daar nog 80 euro boven op. Het plus pakket voor digitale tv kost 9,95 en daarvoor krijg je minder zenders dan bij Ziggo,wel interactief ( als dat werkt,want dat loopt ook nog wel eens de soep in ) . Het HD pakket kost nog eens 5,95 extra. Voor uitzending gemist betaal je ook nog eens 4,95 extra en de film en sport 1 kanalen kan je niet afnemen. Wil je leuk internetten met 100 mbits dan ben je dus al een kleine 90 euro kwijt,wil je een pluspakketje en de HD zenders er bij dan ga je dus al over de 100 euro heen. Voor usenet komt daar nog eens 6,95 bij voor 20 mbits of 9,95 voor 50 of 100. Bijkomend nadeel is dat de digitale tv van je internet snelheid af gaat, zou je 2 hd decoders hebben,met een 100 mbits abonnement en je kijkt tegelijk naar 2 hd zenders van pak hem beet 12 mbits dan blijft er van je internet nog maar 75 mbits over. Vezel lijkt leuk,maar er zit een behoorlijke klem op en voor de rest ben je gewoon een melkkoe en voor HD tv ben je dus een smak centjes kwijt. Zodra Ziggo hier ook wat hogere snelheden gaat aanbieden ben ik pleite,vezel of niet. Ze kleden je namelijk bij xms tot de laatste vezel uit.
|
|
|
Citaat:
Tja resume... de ideaale provider (tv en internet) bestaad niet?
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Het zou fijn zijn geweest als we zelf uit een van de beschikbare dienst verleners konden kiezen zoadat je niet vast zou zitten aan alleen Ziggo of UPC of welke andere dan ook maar dat zal hoop ik in de toekomst misschien nog veranderen. Dat Caiway nu per ( ik geloof ) 10-10-2010 analoge TV voorgoed afsluit is een keuze die voordelen heeft, meer vrije bandbreete, maar ik vind ook nadelen, je forceerd nu iedereen een decoder te gaan gebruiken. Zo maakt iederen provider wel een keuze die niet altijd in goede aarde valt... Zeker nu nog op HD gebied. Jammer maar een kwestie van afwachten denk ik. Wat meer ontopic: Ik ben van mening dat HDTV nog te weinig native content heeft dus ik kijk de aap nog even uit de boom |
|
|
|
|
Citaat:
Maar voor de topic "eigenaar "hierboven" de door mij genoemde prijzen zijn dus al de pakket prijzen,ga je losse dingen afnemen dan betaal je dus veel meer. Internet en telefonie heb ik nog van xms,het grappige is ook dat daar analoge tv ( en man wat is die kwaliteit slecht) los staat van digitale tv, ze kunnen het analoge signaal zo afsplitsen en dan heb je alleen digitaal maar toch ben je verplicht om naast digitaal ook analoog te nemen. Terwijl ze met een druk op de knop het analoge signaal stop kunnen zetten,het analoge signaal komt ook digitaal via de vezel binnen en pas je frondend ( soort modem) maakt er analoog van. Hoewel ze dus alle diensten los kunnen aanbieden ( je kan wel alleen internet nemen) willen ze dat je analoog en digitaal tegelijk afneemt. Ik neem dus internet en telefonie af en ben met 100 mbits 70 euro kwijt. Daarboven komt dus nog de 16 zoveel analoog van Ziggo en de digitale tv,dan nog eens 9,95 pluspakket aan Ziggo, het HD pakket nog eens,en het film 1 pakket. Als je alle diensten los kan afnemen en geen pakketten neemt,betaal je dus nog veel meer.
Het is blijkbaar zo'n krisis dat men spijkers op laag water gaat zoeken,om nog wat te verdienen. Laatst gewijzigd door G.bruiker; 30 juli 2010 om 07:12 |
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|