• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pagina's worden niet weergegeven, wel na een reload

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn dat je een test met (externe) DNS servers hebt gedaan.
Maar waar? Op je eigen AiO-Xtra of bij een kennis met AiO-Basic?
En welke DNS servers waren goed en welke minder.
De OpenDNS servers b.v. zijn wel betrouwbaar, maar horen tot de allerlangzaamste in het rijtje. De Ziggo's zijn redelijk snel, maar daar heb je bij jou in de buurt mogelijk problemen mee.
Blijven b.v. over die 195.214's (tiscali) die snel betrouwbaar en niet-Ziggo zijn.

Getest is bij de kennis met AiO-Basic.
Verschillen waren er wel maar minimaal. De indruk was dat sommige andere Ziggo nummers ietsje sneller waren net zoals de Tiscali(?) nummers, met de OpenDNS servers was bijna niet te werken gezien de traagheid.

Heb je nog metingen kunnen verrichten aan die DNS?
En een ping/download/upload test?
Denk je er aan dat na een AiO-Xtra een AiO-Basic al snel langzaam is (met excuses voor de woordgrap)?

Gezien de minimale verschillen geen metingen gedaan of notities gemaakt. Zou ook niet weten hoe anders dan via mijn WatchMouse.com account.
Idd. moet je bij AiO-Basic ff wennen dat het allemaal niet zo snel gaat en dat die machine een soort laptop is wat ook minder snel werkt dan mijn eigen machine.

Maar ik krijg van jou de indruk dat ook b.v. met die snelle tiscali DNS-servers (je kunt ze gerust alle drie tegelijk instellen) er problemen overblijven met je verbinding.
Zou je die kunnen omschrijven (wat gaat langzaam en wat gaat normaal en wanneer)?
Wie zitten er tijdens je test nog meer op de aansluiting; één bedrade PC (met/zonder router) geeft het zuiverste beeld?

Er is gewerkt met de machine via de kabel in het modem. Daarna de router opgetuigd en in gebruik genomen.
Eerlijk gezegd had ik zo de gedachte van we wachten wel af totdat er 'iets' gebeurd bij Ziggo. Want nu valt de verbinding niet meer weg en dat was wel het geval in de eerder gemelde sitiuatie.
Raar maar waar; nu gaf een laptop met XP dezelfde problemen. Traag, traag... Dus is de traagheid niet meer terug te voeren op een Win-versie.

Op een gegeven moment heb je wel genoeg van computers gezien. Het is slechts een werktuig om op internet te komen. :x

Wanneer je problemen met meten of zoeken hebt, kun je dat melden. Dan geven we alles stap voor stap.

Morgen ga ik weer naar de machine toe om hem te customizen. Dat moet omdat we de machine zoals bekend terug gebracht hadden naar de fabrieksinstallatie om verkeerde instellingen te voorkomen.

Wat moet ik en kan ik nog doen en hoe :?:
Als vast bedankt want ik ga nu ter kooi en krijg hopelijk geen nachtmerries over computers. :mrgreen:
 
Je hebt het over de instellingen van je router.
Hoe was het met je PC rechtstreeks op het modem zonder router?
Nu lijkt het meer dat je een router probleem hebt opgelost en niet iets anders.
neej, erbij staat ook,
Ik heb de modum via de reset knop, gereset en kreeg nu wel een nieuw ip adres, hiervoor had ik het ipadres gelijk aan het oude modum.
 
neej, erbij staat ook,
Ik heb de modum via de reset knop, gereset en kreeg nu wel een nieuw ip adres, hiervoor had ik het ipadres gelijk aan het oude modum.
OK, ik haalde dat er niet direct uit. :oops:
 
Eind goed, al goed?

Vandaag vloog de Ziggo-pagina bij mij op de machine.
Daarna naar de probleemmachine gegaan op de andere lokatie in 1781 en die draaide nu ook als een tierelier.
:pompom:
Eind goed, al goed? Ik hoop het van harte.
Het is wel onbevredigend dat Ziggo niets heeft vermeld. :sad:

Dit na alle ellende en na niets meer te hebben veranderd werkt het ineens weer perfect. Zeker de kaboutertjes gedaan... :oyeah:
 
Het is laat maar ik meld het maar even: CeeS ik heb je reactie gelezen en zal morgen alsnog even doen wat je vroeg (speedtesten op verschillende tijden).
Bij voorbaat dank voor uw hulp, wederom.
 
Droevenis ten top, t is nog steeds niet goed, nog steeds server errors, kan pagina niet vinden. huilbaar iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan