• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Steeds resetten

  • Onderwerp starter bennie kregting
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Linksys54 en Casema/Ziggo liggen elkaar niet.Ik had zelf nooit problemen met mijn Linksys met ADSL tot ik overstapte naar Casema. Hierover is genoeg te vinden op internet: Cisco/linksys geeft Ziggo de schuld en viceversa.
Ik heb er nu 3thparty firmware van DD-WRT op staan en mijn router is nu al 230 dagen online waar ik eerst 2x per dag mijn kabelmodem en/of router kon resetten.

Dat is dan niet overal.
Mijn WRT54G (v2.2) draait als een tierelier. Draait op de laatste originele firmware. Eerder ook dezelfde router aan een @home verbinding gehad, nooit problemen.
Met full speed downloaden uit nieuwsgroepen (8 lijnen Eweka) een strakke lijn, zowel draadloos als bedraad. Gemiddelde snelheid ronde de 9,5 Mbit/s (Ai1+).
Dus om te zeggen dat de combi WRT54 en ziggo niet strookt, dat gaat wat ver denk ik.
 
Dat is dan niet overal.
Mijn WRT54G (v2.2) draait als een tierelier. Draait op de laatste originele firmware. Eerder ook dezelfde router aan een @home verbinding gehad, nooit problemen.
Met full speed downloaden uit nieuwsgroepen (8 lijnen Eweka) een strakke lijn, zowel draadloos als bedraad. Gemiddelde snelheid ronde de 9,5 Mbit/s (Ai1+).
Dus om te zeggen dat de combi WRT54 en ziggo niet strookt, dat gaat wat ver denk ik.

Het gaat inderdaad wat ver,volgens mij werkt alles tot aan versie 5 probleemloos. Vanaf versie 5 draait de linksys op VxWorks.Ook zijn er in de loop van de tijd veranderingen geweest in chipset en hoeveelheid RAM.
Om weer ontopic te komen kan ik me voorstellen dat er in andere merken routers misschien dezelfde chipset zit als in de linksys met daardoor ook de reset problemen.
Ik kon draadloos en/of bedraad op een bepaald moment niet meer internetten maar kon wel in de Motorola komen via de router.Na een reset werkte het dan weer; soms 10 minuten en soms 1 dag.
 
Het gaat inderdaad wat ver,volgens mij werkt alles tot aan versie 5 probleemloos. Vanaf versie 5 draait de linksys op VxWorks.Ook zijn er in de loop van de tijd veranderingen geweest in chipset en hoeveelheid RAM.
Om weer ontopic te komen kan ik me voorstellen dat er in andere merken routers misschien dezelfde chipset zit als in de linksys met daardoor ook de reset problemen.
Ik kon draadloos en/of bedraad op een bepaald moment niet meer internetten maar kon wel in de Motorola komen via de router.Na een reset werkte het dan weer; soms 10 minuten en soms 1 dag.

Veel routers (waaronder bij alle gangbare modellen van linksys) maken gebruik van de Broadcom chipset. Als ik me niet vergis maakt D-Link geen gebruik van deze Broadcom.
 
topicstarter Bennie had ook kunnen proberen om zijn oude 54GL met andere -gratis- firmware te "fixen". Dan werkt het idd als een tierelier.Nu is hij een Eminent router en een N router verder.Verder vind ik het niet echt handig als er een dongle uit je laptop steekt.
Maar ben blij dat het nu naar tevredenheid werkt.
 
Eerder ook dezelfde router aan een @home verbinding gehad, nooit problemen.
...
Dus om te zeggen dat de combi WRT54 en ziggo niet strookt, dat gaat wat ver denk ik.

De problemen speelden in het Casema gebied, dus dat het bij @Home wel goed ging, is niet vreemd.
 
Probeer bij router-problemen die op drukke systemen en/of stevig P2P gebruik voorkomen eventueel deze router crash-test:
https://www.grc.com/dns/crashtest.htm
Crasht hij daarop dan loopt hij uit één van zijn tabellen (zie steve's toelichting).
Hij kan natuurlijk ook gewoon heetlopen!
Dus:
Niets er op zetten
Vrij opstellen.
Stof uit de roosters zuigen.
En wanneer dat alles niet helpt pas een nieuwe!

Mees de Roo

P.S. Het modem kan ook te warm worden; zelfde behandeling als de router!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan