• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EK voetbal in Superkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi Apple (vanaf mijn mac)

Ik ben het met je eens, wat hier bedoeld wordt is dat 720p als een registratie EN broadcast methode in-een volgens de EBU een beter beeldkwaliteit oplevert dan een 1080i registratie EN broadcast in-een

De reden hiervoor is natuurlijk dat progressive scan gewoon beter beeld oplevert dan interlacing

Dit hele zaakie was voorkomen als CH/AUS had besloten in 720p op te nemen, dan hadden wij gewonnen en niet de BBC
 
Ik zou wel graag een officiele reactie zien waaruit blijkt watvoor signaal de NOB daadwerkelijk aangeleverd krijgt, 1080i of 1080p.
 
Hoi Realdaffy

Ik weet nietmeer waar, maar weet wel zeker dat het wordt opgenomen in 1080i
 
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n groot evenement als het EK2008 in 1080i wordt opgenomen en niet in 1080p

Deze hele discussie is gebasseerd op deze veronderstelling en zonder duidelijke en controleerbare bron vermelding slaat deze nergens op.

@ferro
Als dat inderdaad zo is neem ik aan dat er officiele berichten van de UEFA hierover zijn ?
 
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n groot evenement als het EK2008 in 1080i wordt opgenomen en niet in 1080P
Inderdaad, en de NOB of Technicolor heeft ook alleen maar een standaard voor de distributie (1080i of 720P) en niet voor de productie (1080i of 1080P) vast gelegd.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de productie bron.
 
Net even bij de UEFA website gekeken en daaruit blijkt dat het EK2008 wordt opgenomen met Sony HDC-1500 camera's die gewoon in 1080p op kunnen nemen, lijkt me toch echt sterk dat ze dan in een lagere kwaliteit live verslag gaan rondsturen.
 
Net even bij de UEFA website gekeken en daaruit blijkt dat het EK2008 wordt opgenomen met Sony HDC-1500 camera's die gewoon in 1080p op kunnen nemen, lijkt me toch echt sterk dat ze dan in een lagere kwaliteit live verslag gaan rondsturen.

Ik weet niet of ze alle camera's in hetzelfde formaat laten schieten, maar als ik het goed heb (kwam voorbij op een fora hierover, link alleen ff kwijt) zouden iig een aantal camera's in 1080p50+ schieten, vanwege het feit dat dat handiger/beter was voor slowmotions van goals e.d.

[edit]Ik kan het niet terugvinden mbt Euro 2008, maar voor de Champions- league finale (ook UEFA evenement) van dit jaar zijn er een aantal Sony HDC-3300's gebruikt die tot p75/p90/i150/i180 schieten, specifiek voor Slowmotion shots.[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan