• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fritzbox 7170 icm telefonie

  • Onderwerp starter burdiemep
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

burdiemep

Geachte lezers,

Ik wil graag mijn fritzbox die als router functioneerd achter het Ziggo modem , instellen voor telefonie (de rest werkt al prima via de fritzbox internet etc.). Ik heb inmiddels een nieuwe modem van ziggo ubee heet die volgens mij. Hoe kan ik bellen en gebeld worden mbv de fritzbox.
En waarom wil ik dit? nou in de fritzbox zit een optie die je in staat stelt te loggen wie je belt en met wat voor nummer. Ik krijg nl de laatste tijd nogal rare telefoontjes.
Ik heb geprobeerd een kabel vanuit de ziggo modem via voip1 naar fon en dan de telefoon in de uitgaande fon2 maar dat werkte niet.
Iemand iedeeen hoe ik dit kan oplossen?
En hoe moet de fritzbox dan ingesteld worden, ik snap dat het fixed lines moet, maar moet ik dan nog andere zaken instellen?
oja ik heb een alles in 1 plus pakket.
 
Je zult de eerste ingang (helemaal links DSL/TEL) moeten gebruiken om dit te bewerkstelligen. De kabel die normaal van de DSL-splitter komt, daarvan moet je de kleine stekker in de telefoonuitgang van de kabelmodem pluggen en de andere kant in de Fritzbox.
 
Vanuit de splitter van ziggo komen 2 kabels 1 data en 1 tv/radio. Een andere aansluiting op de Ziggo splitter is radio. Meer aansluitingen zitten er niet op de splitter.
De datakabel gaat het modem in de op de cable aansluiting van Ubee (ziggo).
De andere opties op de Ubee Ziggo modem is Voip1 en 2 en ethernet en verder zit er een reset knop op. Dus geen andere aansluitingen. Dus ik snap het even niet wat je precies bedoeld.:?:


Je zult de eerste ingang (helemaal links DSL/TEL) moeten gebruiken om dit te bewerkstelligen. De kabel die normaal van de DSL-splitter komt, daarvan moet je de kleine stekker in de telefoonuitgang van de kabelmodem pluggen en de andere kant in de Fritzbox.
 
Ik bedoel de kabel die normaal van de DSL-splitter komt, dat is het kastje dat bij ADSL het telefoon- en dataverkeer scheidt.
 
Sorry geen ADSL splitter aanwezig. Kabel van Ziggo.:roll:


Ik bedoel de kabel die normaal van de DSL-splitter komt, dat is het kastje dat bij ADSL het telefoon- en dataverkeer scheidt.
 
Fritz 7270

Ik heb net geinstalleerd een nieuwe Ziggo moden ARRIS, alles werkt prima. Nu wil ik de Fritzbox 7270 gaan gebruiken voor bellen en internet. Wie kan mij uitleggen wat ik waar koppel en moet er nog veranderingen aan worden gebracht??
 
Hoe kriig ik telefonie werkend met een Fritzbox achter de Ziggo kabelmodem?

Hallo iedereen,

Wil me graag aansluiten in dit forum, ik zit met dezelfde uitdaging;

Hoe kriig ik telefonie werkend met een Fritzbox achter de Ziggo kabelmodem?

Ik heb een Fritzbox 7270 achter een kabelmodem aangesloten.
De ethernet aansluiting van het kabelmodem is aangesloten op de LAN-1 via een CAT kabel en internet functioneert prima.
Verder heb ik een aantal DECT toestellen aangemeld op de Fritzbox en dat geeft ook geen enkel probleem. Uitbellen kan ik via een VOIPBuster account wat ik aangemaakt heb.

Maar wat me niet lukt is de VOIP lijn van Ziggo via de kabelmodem werkend te krijgen op de Fritzbox.
Het begint er al mee dat ik niet goed weet hoe ik deze aansluiting fysiek moet maken. Ik ben al aan het rommelen geweest met de Y kabel (meegeleverd met de Fritzbox, zie onderstaand schema) maar dit brengt niets.
Ik zou graag mijn inkomende telefoontjes via deze "Fixed line" ontvangen en mijn uitgaande telefoontjes via VOIPBuster laten lopen.

Bij voorbaat vast dank voor de reacties :applause:


7270_schema.jpg

Fritzcavoy.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar wat me niet lukt is de VOIP lijn van Ziggo via de kabelmodem werkend te krijgen op de Fritzbox.
Het begint er al mee dat ik niet goed weet hoe ik deze aansluiting fysiek moet maken. Ik ben al aan het rommelen geweest met de Y kabel (meegeleverd met de Fritzbox, zie onderstaand schema) maar dit brengt niets.

Het is eigenlijk geen voip lijn die ziggo je geeft, maar je moet hem gewoon als analoge lijn zien. (of die nu via het modem binnenkomt of via een koperen KPN-aansluiting maakt niet uit).

Je kunt dus met je y-kabel pstn-rj11 aansluiten op het ziggo modem vermoed ik. Daarna is het een kwestie van instellen van je fritzbox.
 
Cees, het ligt iets gecompliceerder, de y kabel gebruik je in principe wanneer je ADSL gebruikt. De RJ45 plug gaat dan in de DSL/TEL aansluiting van de Fritzbox en de andere kant gaat de ene RJ11 naar de ADSL en de andere naar de telefoonaansluiting (zie eerste figuur).
Wanneer je echter achter een kabelmodem zit gaat wordt deze aangesloten op de LAN-1 aansluiting van de Fritzbox en dien je de Fritzbox daarvoor te anders te configureren (tweede figuur). Het probleem is alleen waar blijf ik dan met de analoge telefoonaansluiting :?

71704.jpg


installation_kabelanschluss.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cees, het ligt iets gecompliceerder, de y kabel gebruik je in principe wanneer je ADSL gebruikt. De RJ45 plug gaat dan in de DSL/TEL aansluiting van de Fritzbox en de andere kant gaat de ene RJ11 naar de ADSL en de andere naar de telefoonaansluiting (zie eerste figuur).
Wanneer je echter achter een kabelmodem zit gaat wordt deze aangesloten op de LAN-1 aansluiting van de Fritzbox en dien je de Fritzbox daarvoor te anders te configureren (tweede figuur). Het probleem is alleen waar blijf ik dan met de analoge telefoonaansluiting

Als je de Fritzbox gebruikt voor ADSL werkt hij als modem. Het modem 'verbindt' met de telefoonlijn via de Y-kabel. De ene aansluiting op die y-kabel zorgt voor het ADSL signaal. Dat gebruik je nu niet, omdat je een directe netwerk kabel gebruikt die uit het kabelmodem komt.

De andere aansluiting van de Y-kabel gaat normaal naar je IDSN telefoonlijn of naar je analoge telefoon lijn. Omdat je de instelling van je fritzbox omgezet hebt naar 'kabelmodus' zal de ADSL plug op de y-kabel nu geen dienst meer doen, maar de 'telefoonlijn-aansluiting' nog wel. Deze moet je gewoon in het Ziggo modum steken in de poort waar daar 'tel-1' bij staat. Vervolgens moet je de Fritzbox programmeren zodat hij gebruik maakt van deze lijn. In de engelse handleiding staat beschreven op bladzijde 24 hoe je die aansluiting maakt op een analoge lijn.
Vanaf bladzijde 34 staat beschreven hoe je telefoonnummers koppelt aan poorten, ofwel hoe en welke lijnen je toewijst.

Een aantal maanden geleden heb ik zo'n 7270 voor een kennis ingesteld op een XS4all ADSL lijn, dat was even zoeken, maar de firmware is redelijk duidelijk. Je moet wel kijken of je de laatste firmware erin hebt, dan kun je ook voip-telefoons rechtstreeks gebruiken als lokale telefoon (mocht je die hebben). Maar de 'netlijn' ging daar ook via de y-kabel, in dat geval was dit een isdn lijn, maar met een analoge lijn moet dat op dezelfde manier gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan