• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ITV Netwerkfout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok laat ik julie klein handje helpen terwijl infje er niet is (let op ben geen Ziggo medewerker meer, maarja mensen met verstand blijven niet lang bij ziggo ^^ ... de meeste tenminste ;p)

probeer even het volgende te doen :

Netwerkfout

1. heeft het eerder gewerkt (ja / nee ? ) bij nee moet je me maar is pmn kan ik kijken wat ik kan doen

2.ga naar instellingen / info --> status itv.

Controleer volgende gegevens :

IP STB
IP CM
mac stb/cm is alleen nodig als je gaat bellen naar ziggo

Servingarea

Het kan zijn dat je het volgende krijgt

Bij IP STB - een 192.x adres ipv 10.x
IP CM - 0.0.0.0 of 192.x ipv 10.x
Serving area NONE

als je bij IP stb een 192 adres krijgt of bij CM 0.0.0.0 doe even een herinstallatie

op gegeven moment zal hij aangeven " installatie word verder gezet in achtergrond , druk op ok om door te gaan" dan staat er daar links van een letter

A/B/J/K/F etc

dit is de actuele foutcode

(retourpath niet goed / splitter etc kan je eigenlijk alles mee zien)

laat me even weten wat je krijgt erbij (en maskeer het einde van je 10.x ip aub zodat niet iedereen je ip adres te zien krijgt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Aion,
Fijn dat je zo meedenkt. Ik zal het zeker gebruiken als het weer niet werkt.

maar ik blijf van mening dat dit nog steeds niet de oplossing is. Wat ik vervelend vind is dat Ziggo ons niet hoort en het niet definitief oplost. En Ziggo blijft het heel raar vinden als je vraagt om terugbetaling omdat de Interactieve dienst niet goed werkt, want je bent nu wel weer gebonden wat en wanneer je wat kijkt!
 
Toch maar weer gebeld om 15.30 uur. Ze begrijpen er niets van, alles staat bij hun goed?
Ze gaan een signaal doorsturen? Dat kan wel 2 uur duren, maar dan doet echt alles het weer. En ik moest wel begrijpen dat alles nog in ontwikkeling is, dus dat het eigenlijk normaal is dat itv het soms niet doet. Nou afwachten dan maar tot 17.30. Ik word hier zo moe van:sleep:
 
Nou 17.30 uur en ja hoor net gemist en tv theek doen het.
Maar helaas te vroeg gejuigd. Ooit gemist krijg ik de melding ...kopen, dus doet het niet. Na 20 minuten aan de telefoon gehangen te hebben, wordt nu de schuld bij zijn collega gelegd, het signaal voor ooit gemist was er niet bij doorgestuurd. Dus hij gaat weer een signaal doorsturen en dan moet over 2 uur echt alles het doen. Maar ik wil niet over 2 uur naar Spangen kijken, maar 2 uur geleden of desnoods nu!

Vanaf vandaag bericht ik over elke itv storing hier, en over hoe ik "geholpen" wordt door Ziggo. Tijd aan de telefoon met storingsdienst vandaag 25 minuten. Ik print alles uit en aan het eind van de maan verstuur ik alles naar de klachtensevice van Ziggo en desnoods naar het programma Kassa. Ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaal.
 
Nou 17.30 uur en ja hoor net gemist en tv theek doen het.
Maar helaas te vroeg gejuigd. Ooit gemist krijg ik de melding ...kopen, dus doet het niet. Na 20 minuten aan de telefoon gehangen te hebben, wordt nu de schuld bij zijn collega gelegd, het signaal voor ooit gemist was er niet bij doorgestuurd. Dus hij gaat weer een signaal doorsturen en dan moet over 2 uur echt alles het doen. Maar ik wil niet over 2 uur naar Spangen kijken, maar 2 uur geleden of desnoods nu!

Vanaf vandaag bericht ik over elke itv storing hier, en over hoe ik "geholpen" wordt door Ziggo. Tijd aan de telefoon met storingsdienst vandaag 25 minuten. Ik print alles uit en aan het eind van de maan verstuur ik alles naar de klachtensevice van Ziggo en desnoods naar het programma Kassa. Ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaal.

Ik heb vandaag voor een simpele activering van een smartcard twee uur aan de telefoon gehangen (eerst 35 minuten in de wacht daarna 2 keer doorverbonden met een andere afdeling) om uiteindelijk door degeen die mij 'echt'zou gaan helpen meteen te worden verbroken. Heb het maar opgegeven. @%$%# Ik weet niet wat er bij de hd vam Ziggo gebeurd is maar goed gaat 't niet!
 
Vanavond moest ik even weg, was heel nieuwsgierig of alles nu opgelost zou zijn. Helaas nu doet niets het meer, geen tv theek, geen net gemist en geen ooit gemist. Wat fijn om toch elke keer weer in de maling genomen te worden. Bedankt Ziggo. Mag ik morgen zeker weel telefonisch contact met jullie opnemen?
 
9.30 uur
Maar weer gebeld. Nu een dame aan de telefoon gehad, die mij vertelde dat het signaal waarschijnlijk niet is doorgegeven. Waarbij ik aangaf dat dat vreemd was omdat er wel iets veranderd was on de tussentijd. Van 1 dienst doet nu immers 3 dingen het niet. Ze vertelde mij ook dat het veel langer kon duren dan 2 uur. Waarop ik antwoorde dat haar collega's Rik en Rikkie mij verzekerde dat het echt binnen 2 uur op gelost zou zijn. Haar antwoord: Dat waren zeker mensen die snel naar huis wilde gaan.
Het spijt mij maar ik kan niet meer zonder boosheid op deze verhaaltjes.
In ieder geval zijn de mensen van itv niet bereikbaar en ze kon niets meer voor mij doen, dan een verzoek van terugbellen neer te leggen, maar ze kon niet beloven dat ik ook teruggebeld zou worden. Ik erger me dood!
 
Kom steeds meer to de conclusie dat Ziggo een 1/2 product levert.
Vaak werkt ITV niet. Zaken worden vrij traag opgelost. Helpdesk weet weinig tot niet van het product.
Gelukkig zijn er een paar mensen van de ITV dienst van Ziggo hier actief, maar als je dat niet weet heb je pech.

Ook de services waar je voor betaald zijn slecht. Halve series beschikbaar, gelukkig wel op volgorde tegenwoordig.

Misschien is Kassa oid nog niet zo een slecht idee. Met wat negatieve publiciteit krijgt Ziggo wel een stok achter de deur ....
 
Zijn er meer mensen die momenteel problemen ondervinden met het afspelen?

zodra ik content probeer af te spelen blijft het scherm op "even wachten" steken, om vervolgens over te gaan in "afspelen niet gelukt".

IP-adressen en serving area zijn verder in orde :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan