• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ga ik die kopen in de toekomst. Heel simpel, een tv die dat niet heeft koop ik niet

Ik heb vandaag de sorteer functie gezien, betreffende submenu stelt de klant ook in de gelegenheid een kanaal te deleten. Het kanaal is vervolgens niet terug te halen. Als je dit per abuis zou doen dan moet je een complete herinstallatie uitvoeren. Verder heeft de oude release wel een ondersteuning van de kanaal nummering (geimplementeerd volgens de Ziggo / c-book eisen), maar geen ondersteuning voor de zgn HD simulcast descriptor (die ervoor zorgt dat ned 1/2/3 HD op 1/2/3 komt te staan).

De nieuwe release heeft ook een aantal andere fixes waaronder de communicatie met de CAM. Als je de release niet wilt gebruiken dan blijf je verstoken van alle fixes nu en in de toekomst.

Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.

Ik graag hoor van de echte Sony gebruikers, wat ze van een dergelijk voorstel vinden en hoe groot het probleem nu echt is. Graag een reactie met informatie over het toestel dat je in gebruik hebt.

1. type..
2. ...
3. software
 
Als je de release niet wilt gebruiken dan blijf je verstoken van alle fixes nu en in de toekomst.


Dit is het dilemma waar iedere firmware/software gebruiker zich voor gesteld ziet. Maar hoe dan ook maakt hij zelf die afweging en wordt daartoe normaliter ook in de gelegenheid gesteld. Vroeg of laat ziet ie zich wellicht gedwongen dan maar bakzeil te halen, echter er zijn ook mensen die heel erg principieel blijven en vasthouden aan de release die ze tot dan beviel.

Essentieel onderdeel van deze keuzevrijheid is op zijn minst een stukje communicatie waarop de gebruiker zijn keuze zal kunnen baseren en dat stukje ontbreekt nog in dit proces.

Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.
Ik zie dit als een positieve stap, dat geeft ieg. blijk helemaal niet zo stoïcijns te zijn. (Maar dat wist ik eigenlijk al veel langer).
 
Op deze manier blijft het een welles-nietes spelletje. Feit is dat Ziggo zich op een negatieve manier bemoeit met de functionaliteit c.q. de gebruikersinterface van TV-toestellen die eigendom zijn van abonnees, terwijl ze daar niets over te zeggen zouden moeten hebben. De extra eisen die Ziggo stelt hebben namelijk niets met de CI+ certificatie van de toestellen in kwestie van doen, Ziggo gaat daar zelfs niet over.

Ziggo heeft alles te zeggen over het label "Ziggo gecertificeerd" en de eisen die zij daar aan stellen.

Dat Ziggo, in mijn ogen, verantwoordelijk is voor de updates die over hun netwerk zijn gedaan. Ja. (Rijkswater staat is ook verantwoordelijk voor schade aan je auto als dit veroorzaakt is door slecht onderhoudt aan het wegdek van de snelweg)

Is Sony dom bezig geweest. Ja.

Maar dit wil niet zeggen dat zich geen sortering, op wat voor mannier dan ook, op de kanaal volgorde wil hebben.



Verder ben je wat naief als je de motivatie van Anoniem om de basiskanaalnummers niet te kunnen wijzigen voor zoete koek slikt. Anoniem is in dienst van Ziggo en verkondigt daarmee ook de standpunten van zijn werkgever.

Precies, Anoniem verkondigt het standpunt van zijn werkgever. Kan hij iets niet zeggen dan krijg je , tot frustatie van sommigen, geen of een ontwijkkende reactie.

Dat hij dus aangeeft dat het ziggo niet uitmaakt, alleen op de basis lijst niet. Zegt dus heel veel.

Zoals ook in deze thread en elders op dit forum al is aangegeven (onder meer door Archie en ondergetekende) liggen er hele andere motieven aan de vaste kanalenlijst ten grondslag dan men officieel aangeeft.

Er zitten velen personen op dit forum, wil dat maar zeggen dat alles wat er gezegt maar waar is ??
Begrijp me niet verkeerd, ik sta voor een groot deel achter wat er gezegt wordt. Maar in de emotie wordt er ook vaak hier en daar wel iets verdraaid.

Wat zender volgorde betreft is het gewoon weg niet waar dat ziggo dit totaal niet wil hebben.
 
Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.

Ik graag hoor van de echte Sony gebruikers, wat ze van een dergelijk voorstel vinden en hoe groot het probleem nu echt is. Graag een reactie met informatie over het toestel dat je in gebruik hebt.

1. type..
2. ...
3. software

Anoniem, ik ondersteun van harte je voorstel.

Ik heb zelf een sony W4000 dus heb er zelf inhoudelijk geen last van, maar gebruik wel de sorteer functie. De reden hiervoor is.

- De (door mij) meest bekeken zenders staan vooraan, de mindere verder weg. De niet staan in geval van favourites niet eens ingesteld.

- De lijst in door de jaren heen zo gegroeid, bbc staat bijvoorbleeld al 30 jaar hier op 7 en 8. Geen zender die zich blabla7 of hutsefluts8 noemt zal hier iets aan doen. Tot 19 staat de volgorde vast en wijzigd alleen als er hierin een zender komt te vervallen.

- Ik wil rust hebben in de lijst, en niet als werkzaamheden zijn of zenders komen te vervallen/ bij komen er in eens een zender reshuffle is er van alles op een andere plek zit.

- Er zijn naar mijn mening veel rommelzenders, die al dan niet door betalen, een "mooi" nummer hebben. Bij niet sorteren moet je als je zapped hier toch langs. Of je moet het ziggo kanaal nummer onthouden, maar die kan weer wijzigen (zie item hier boven).
Digitaal zappen gaat niet supersnel, en dus wordt dit vrij snel ergelijk.
 
Ik heb zelf een Sony w4710 en zal dus ook geen 'last' krijgen van de firmware updates. De reden dat de sorteerfunctie zo belangrijk is voor mij is dat de Sony standaard niets doet met de extra codes die Ziggo meestuurt omtrent de voorgestelde zendervolgorde. Mijn Humax pakte dat wel op. Sony niet. Als ik niet kon sorteren zat ik opggescheept met een volstrekt willekeurige zenderindeling die het zappen niet echt leuk maakt. De lijst begon bijvoorbeeld met Phoenix CNE :?

Het zelf kunnen sorteren van je zenders lijkt me ook een basisfunctionaliteit die in geen enkel toestel mag ontbreken. Ik kan me ook niet voorstellen dat Sony of Ziggo dit als ongewenst ziet.
 
...
De nieuwe release heeft ook een aantal andere fixes waaronder de communicatie met de CAM. Als je de release niet wilt gebruiken dan blijf je verstoken van alle fixes nu en in de toekomst.

Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.

Ik graag hoor van de echte Sony gebruikers, wat ze van een dergelijk voorstel vinden en hoe groot het probleem nu echt is. Graag een reactie met informatie over het toestel dat je in gebruik hebt.

1. type..
2. ...
3. software


Ik heb op dit moment (nog) geen problemen, want ik heb een W5720 met firmware 1.202AE, met update op "out". Maar ik zou het beroerd vinden als ik om een eigen zendervolgorde te krijgen van de favorieten gebruik moest maken, want bij Sony daarin kan je niet zappen, maar moet je naar de favorietenlijst zelf en dan scrollen. Dat is mij te bewerkelijk.
Dus graag de sorteerfunctie behouden bij een update (want ik kan me niet voorstellen dat ik tzt een cam ci+ kan gebruiken zonder dat ik voor allerlei noodzakelijke software-matige aanpassingen een update moet binnenhalen.)
 
Ik heb de Sony KDL40W5720, er zat dus eerst software versie 1.105EA op en nu zit er 1.538EA op.

Ik zou graag de sorteerfunctie terugzien aangezien ik dan de meest bekeken zenders vooraan kan zetten en de overige zenders naar achter.

Op het moment kijk ik nog digitale TV via een externe decoder en zit met smacht te wachten op de Ziggo CI+ Cam. En zou dus graag als deze beschikbaar is wel de sorteerfunctie willen gaan gebruiken.

En Anoniem alvast bedankt voor de moeite.
 
Ik heb vandaag de sorteer functie gezien, betreffende submenu stelt de klant ook in de gelegenheid een kanaal te deleten. Het kanaal is vervolgens niet terug te halen. Als je dit per abuis zou doen dan moet je een complete herinstallatie uitvoeren. Verder heeft de oude release wel een ondersteuning van de kanaal nummering (geimplementeerd volgens de ziggo / c-book eisen), maar geen ondersteuning voor de zgn HD simulcast descriptor (die ervoor zorgt dat ned 1/2/3 HD op 1/2/3 komt te staan).

De nieuwe release heeft ook een aantal andere fixes waaronder de communicatie met de CAM. Als je de release niet wilt gebruiken dan blijf je verstoken van alle fixes nu en in de toekomst.

Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.

Ik graag hoor van de echte Sony gebruikers, wat ze van een dergelijk voorstel vinden en hoe groot het probleem nu echt is. Graag een reactie met informatie over het toestel dat je in gebruik hebt.

1. type..
2. ...
3. software
Dit voorstel stel ik en ik denk vele andere zeer op prijs, ik vond het juist een handige optie om de zenders op je eigen favoriete kanaal te zetten.
Ik heb KDL 40W5710. eerst zat er software 1.105EA op en nu zit er 1.538EA op.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.....Verder heeft de oude release wel een ondersteuning van de kanaal nummering (geimplementeerd volgens de ziggo / c-book eisen), maar geen ondersteuning voor de zgn HD simulcast descriptor (die ervoor zorgt dat ned 1/2/3 HD op 1/2/3 komt te staan).....
Het is mijn ervaring dat overstappers van Analoge TV, Digitenne en ouderen bijzonder hechten aan het feit dat in elk geval Ned 1/2 en 3 standaard op de eerste posities staan. Dat neemt niet weg dat een eigen zender volgorde voor velen wenselijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil met sony overleggen of de sorteer functie opnieuw opgenomen kan worden.

Ik graag hoor van de echte Sony gebruikers, wat ze van een dergelijk voorstel vinden en hoe groot het probleem nu echt is. Graag een reactie met informatie over het toestel dat je in gebruik hebt.

1. type..
2. ...
3. software

Beste Anoniem

Het zou geweldig zijn als de sorteer functie weer terug zou komen!!

Ik heb een KDL 40W5500. Eerst zat er software 1.105EA op en nu zit er 1.538EA op.

Ik maakte gebruik van de sorteer functie zodat de zenders die ik het meest bekijk ook voor aan in mijn zenderlijst staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan