• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Formatteren gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Petie81

Hallo,

Ik moet even wat frustratie uiten.

Na alle enthousiaste verhalen op dit forum heb ik gistermiddag ook een exemplaar van 5050c gekocht :).
Thuis gekomen direct aangesloten. De installatie verliep al niet zo vlekkeloos als een eerder gekochte 5000. Tot twee keer toe kwam de melding dat hij geen zenders kon vinden en hij bleef ergens in een menu hangen waardoor ik heb uit moest zetten.

Maar op een gegeven moment bleek alles te werken tot ik probeerde iets op te nemen. Op de een of andere manier reageerde hij niet op opdrachten om op te nemen (ook geen foutmedling dus).
Vreemd. Via menu naar harddisk beheer gegaan en daar leek alles goed te staan, maar voor de zekereheid dacht ik laat ik hem eens formatteren.

En toen begon de ellende pas goed :cry:. Nadat het 'even geduld' scherm was verdwenen weer geprobeerd iets op te nemen. Dat leek te lukken, maar toen ik de opname wilde stoppen kwam de vraag "weet u het zeker" en daar kon ik niet op antwoorden, het menu stond muurvast. Voor de zekerheid nog een kwartiertje gewacht maar noppes.
Uit gezet en weer aan. Na 5 minuten naar het woord 'BOOT' te hebben gestaard in de display, kwam op de TV de melding "HDD niet geformatteerd, formatteren start nu" met alleen nog de mogelijkheid om op Ok te drukken. Vervolgens lijkt er helemaal niets te gebeuren, ook geen reactie op afstandbediening. Na ongeveer 45 minuten reageert hij weer op de AB, kan ik in het menu en door het menu te verlaten ook weer TV kijken. Maar ga ik weer naar 'hdd beheer' dan komt direct de melding weer dat de hdd niet geformatteerd is.
De hele nacht aan laten staan maar vanochtend was het nog het zelfde liedje.

Vanmiddag maar terug naar de winkel en hopen dat er daar nog een op voorraad is...:?

Zo, dat ben ik kwijt.
 
Ik had gisteren óók wat problemen met het formateren.
De eerste keer had hij niet de partities aangemaakt wat ik wilde (wat grootte betreft) en de tweede keer blééf hij formatteren, en gebeurde er niets meer.

Aan de achterkant heb ik hem toen uitgezet, en weer aan.... waarna hij gelijk de mededeling gaf dat de schijf nog niet geformatteerd was, en of ik dat nu wilde doen. Dát deed hij wel, maar kreeg toen weer de standaard partities.

Heb toen alles gewist wat op de schijf stond, toen terug naar fabrieksinstellingen en toen kwam er gelijk weer het wizzard menu.

In dat wizzard menu heb ik de schijf geformatteerd, en toen gaf hij wél de partities die ik wilde hebben.

Dus waarschijnlijk, als het kan, terug naar de fabrieksinstelling en vanuit het wizzard menu alles opnieuw instellen én formatteren met de door jouw gewenste partitie grootte.

Wellicht helpt dit?
 
Bedankt voor jullie reacties.

Terug naar fabrieksinstellingen heb ik vanmiddag geprobeerd en ook formatteren via het verborgen menu, maar niets hielp.

Terug naar de winkel en gelukkig hadden ze daar nog één exemplaar (de vertegenwoordiger van Humax was vanochtend in die winkel en vertelde dat hij er 9000 in order had staan!)

En joepiejahee, deze deed alles direct zoals het moet :pompom:

Nu lekker kijken, spelen, forum lezen, enz. Ik ben weer blij.
 
Je had er dus eentje met een kinderziekte :wink:
Gelukkig heb je hem gelijk kunnen ruilen (nog iemand op dit forum moet tot halverwege april wachten geloof ik om hem om te kunnen ruilen)

Veel plezier ermee!
 
Ik had gisteren óók wat problemen met het formateren.
De eerste keer had hij niet de partities aangemaakt wat ik wilde (wat grootte betreft) en de tweede keer blééf hij formatteren, en gebeurde er niets meer.

Aan de achterkant heb ik hem toen uitgezet, en weer aan.... waarna hij gelijk de mededeling gaf dat de schijf nog niet geformatteerd was, en of ik dat nu wilde doen. Dát deed hij wel, maar kreeg toen weer de standaard partities.

Heb toen alles gewist wat op de schijf stond, toen terug naar fabrieksinstellingen en toen kwam er gelijk weer het wizzard menu.

In dat wizzard menu heb ik de schijf geformatteerd, en toen gaf hij wél de partities die ik wilde hebben.

Dus waarschijnlijk, als het kan, terug naar de fabrieksinstelling en vanuit het wizzard menu alles opnieuw instellen én formatteren met de door jouw gewenste partitie grootte.

Wellicht helpt dit?

Dit is idd de juiste manier. Ik heb dit aangemeld als een bug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan