• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Router Problematiek

  • Onderwerp starter LesCanadiens
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

LesCanadiens

Ik heb sinds enige tijd een ALLES-IN-1 pakket, incl. een 50Mb UB modem en een Cisco Linksys WRT160NL router. Als ik een PC (bedraad) aansluit op het modem haal ik (bijna) de 50Mb download snelheid. ECHTER als ik wireless aan de gang ga dan hou ik misschien 5Mb over. Iemand ervaring?
 
Eén van de laptops hier in huis was ook niet snel totdat ik er een Linksys Wireless-N USB adapter, voor kocht, en nu gaat hij wireless bijna net zo snel als bedraad.
De laatste hier in huis heeft wel een 802.11 N ondersteuning op zijn interne netwerkkaartje, en doet niet onder voor de bedrade pc :wink:

ps.: heeft die van jou ook een usb-aansluitng voor een externe hdd?
ik las daarnet een pdf online waar men daar over sprak.
 
YEP Deze router heeft inderdaad een USB aansluiting voor bijv. een (externe USB) disk, maar zover ben ik nog NIET. Eerst de problemen opgelost zien te krijgen. 2 x Laptop incl. een WIRELESS-N adapter, 2 x PC incl. WIRELESS-B/G adapter. Ik begrijp er NIETS van waarom de snelheid naar beneden "dondert"!
 
las ik ooit

YEP Deze router heeft inderdaad een USB aansluiting voor bijv. een (externe USB) disk, maar zover ben ik nog NIET. Eerst de problemen opgelost zien te krijgen. 2 x Laptop incl. een WIRELESS-N adapter, 2 x PC incl. WIRELESS-B/G adapter. Ik begrijp er NIETS van waarom de snelheid naar beneden "dondert"!


Misschien even de router aleen in N mode zetten en testen of dat verschil maakt. ?
 
Sorry voor de late respons, ik wist niet dat er een nieuw 160 uit is.
Op pagina 10 van de handleiding staat:


Channel Width
For best performance in a network using
Wireless-N, Wireless-G and Wireless-B devices, select
Wide - 40MHz Channel


. For Wireless-G and Wireless-B
networking only, keep the default,

Standard - 20MHz
Channel
. If you are not sure which option to use, select auto

Lees ook de rest even, het kan zijn dat het draadloos gedeelte qua instellingen aangepast moet worden.
Het kan zijn dat bij u, in dit plaatje de default nog ingeschakeld is.

Succes:thumb up:

bron

 
Thnx Once More, maar HELAAS ik kom niet verder dan 9 - 10Mb.:cry:
 
Is dat op alle pc's dan, of alleen op de draadloze ?

want wat kan gebeuren is dat je router doow de B/G adapters de 'laagste' snelheid neemt voor de veiligheid

wat je kan proberen is om eerst de met N uitgeruste pc's te gebruiken, en dan na een tijdje de B/G erbij te nemen
test dan de snelheid nog eens, als er verschil is, dan kan je ervan uitgaan dat de router een 'safemode' kiest
in dit geval lijkt het de B ( 11Mb theoretisch ) te zijn
 
Hi,

Ik heb de router ingesteld alleen op "N" modus, 1 x Laptop Wireless-N komt niet verder dan 8 - 9 Mb downloadsnelheid. Een PC (bedraad) 45 - 48 Mb.

Ik begrijp er WERKELIJK niets (meer) van.
 
Dit staat er bij de specificaties van jouw router:

Ontvangstgevoeligheid: 802.11n HT40/MCS15 270 Mbps: -67 dBm 10% PER
802.11n HT40/MCS0 13,5 Mbps: -75 dBm 10% PER
802.11n HT20/MCS15 130 Mbps: -69 dBm 10% PER
802.11n HT20/MCS0 6,5 Mbps: -79 dBm 10% PER
802.11g 54 Mbps: -74 dBm 10% PER
802.11g 6 Mbps: -84 dBm 10% PER
802.11b 11 Mbps: -86 dBm 10% PER
802.11b 1 Mbps: -92 dBm 10% PER
 
Hi,

Ik heb de router ingesteld alleen op "N" modus, 1 x Laptop Wireless-N komt niet verder dan 8 - 9 Mb downloadsnelheid. Een PC (bedraad) 45 - 48 Mb.

Ik begrijp er WERKELIJK niets (meer) van.


Kijk in de settings van de adapter, en controleer of de Nmode is toegestaan
soms staat die standaard op disabled
( hardware settings - netwerkadapter )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan