• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Betrouwbaarheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij het opstarten meldt apparaat
dl 1- 1+ 1* BOOT en vervolgens wordt het beeld zwart en verschijnt de naam van een tv kanaal (Het Gesprek) en herhaalt dit zich. Ik krijg geen beeld.


Dat is echt toevallig, want ik had exact hetzelfde probleem als jij een uur geleden. Ook ik had TV kanaal ''Het gesprek" in beeld. Volgens mij liep hij juist op deze zender vast. Hij bleef maar op 'zwart' springen en weer helemaal opnieuw opstarten. Wat ik toen gedaan heb, is de 5050 even met de schakelaar achterop uitgeschakeld en de antennekabel uit de 5050 getrokken, zodat hij de zender 'het gesprek' niet meer zou zien bij het opstarten. Toen ik dat gedaan had, was het weer goed en starte hij weer normaal op.

Het apparaat was echt helemaal van slag bij mij, en ik dacht dat de harde schijf gecrasht was, ook vanwege de leeskop die de hele tijd aan het tikken was in de harde Schijf. Maar dat viel gelukkig mee.
 
Nu weet ik het zeker dat hij op tv kanaal "Het gesprek" vastloopt. Er zit een probleem bij deze zender waar de 5050 niet mee om kan gaan. Alles springt meteen op 'zwart' en de 5050 wil weer opnieuw opstarten. dat blijft hij doen zolang je de antennekabel in de 5050 laat zitten. Want zodra hij weer opgestart is, ziet de 5050 de zender 'het gesprek' weer opnieuw, en dan valt hij weer uit.

Dus even de antennekabel eruit halen en weer op laten starten. Vervolgens wanneer hij opgestart is, eerst wegzappen naar aan ander kanaal, zodat je de antennekabel er weer in kan doen en de 5050 'Het gesprek' niet meer ziet. vanaf dat moment werkt alles weer als het goed is. Zap je nu weer terug naar 'het gesprek', dan springt het apparaat weer helemaal op zwart en begint de ellende weer opnieuw. Wat er aan de hand is weet ik niet, maar ik zou 'het gesprek' voorlopig maar even vermijden als je dit probleem hebt.
 
Nu weet ik het zeker dat hij op tv kanaal "Het gesprek" vastloopt. Er zit een probleem bij deze zender waar de 5050 niet mee om kan gaan.
Misschien is er iets mis met de teletext van Het Gesprek aangezien er volgens de DVB Service Information (DVB-SI) een pagina 100 voor normale teletext zou moeten zijn, maar als ik die op probeer te roepen met mijn Humax IR-FOX C dan meldt die ontvanger dat er geen teletext is. De teletext data stream van Het Gesprek bestaat overigens wel.
 
Ik denk dat er iets meegezonden wordt met het signaal van 'het gesprek' waardoor de 5050 vastloopt. Misschien is het ook wel een storing in de teletekst, wat jij zegt.
Toen kwam ik op het idee om de zender Het gesprek te vergrendelen in het menu, maar dat werkte helaas niet. De vergrendeling gebeurt net iets te laat, waardoor de 5050 net even het signaal van het gesprek meekrijgt. En dan gaat het weer mis.

Dus nu moet ik goed in de gaten houden dat ik niet naar Het gesprek zap, anders blijf ik bezig met de antennekabel erin en eruit halen.:oyeah:
 
DVBViewer, een DVB-C PC TV programma, weet iets meer te maken van de teletext waaruit in ieder geval duidelijk wordt dat de boel corrupt is:

tthetgesprek.png
 
De teletext van Het Gesprek werkt nu ook weer normaal op mijn Humax IR-FOX C. Het lijkt er dus op dat teletext de oorzaak van dit probleem was.
 
Bij mij werkt het ook weer normaal. Het is in ieder geval goed ArChie, dat je even met een andere decoder hebt kunnen kijken die niet uit viel, en mooi een probleem liet zien met de teletekst.

Nu kunnen we weer met een gerust hart tv kijken. :cool: Voor zolang het duurt dan, want je weet het nooit met Ziggo. :mrgreen:
 
Nu kunnen we weer met een gerust hart tv kijken.

Als ik jullie was zou ik dit punt nog wel even opvoeren op de bug lijst, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de iHDR-5050C op een dergelijke manier reageert op corrupte teletext data. De IR-FOX C raakte ook niet in de stress, dus lijkt het me dat er een robustere implementatie in de firmware mogelijk moet zijn.
 
Het lijkt me zeker in een firmware update op te lossen. De Fox had eerder ook dergelijke problemen, welke door een update opgelost zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan