• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 nummers porteren naar Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mmarkk

Hoi, ik heb op mijn adres alles-in-1 aangevraagd via de Ziggo site.
Het viel me op dat je 1 nummer kan porteren en een 2e lijn kan aanvragen.
Bij deze 2e lijn staat geen optie om een bestaand nummer te porteren.

Ik wil nu op een ander adres ook overgaan naar Ziggo alles-in-1, maar er moeten 2 analoge KPN nummers mee(telefoonnummer en faxnummer).
Het is belangrijk dat de nummers behouden blijven en liefst geen downtime.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bellen, het kan namelijk wel als het twee analoge lijnen betreft. Weet niet of ik dit aan de verkoopafdeling toe zou vertrouwen in plaats van de klantenservice, maar da's wel waar't thuishoort (0900-1884 optie 5, of als ze daar zeggen dat dat niet kan bellen naar 0900-1884, optie 3 en daarna 4, administratie).
Als je je fax maar heel weinig gebruikt gebruikt kan je overigens de fax ook op de hoofdlijn gebruiken.
 
Okay thanks:thumb up:
Wil beide nummers graag behouden
 
Okay thanks:thumb up:
Wil beide nummers graag behouden

Hoe is het afgelopen?

Mijn ouders hebben nu ISDN bij KPN en willen evt ook overstappen naar Ziggo. Echter zij hebben 4 nummers waarvan er maar 2 gebruikt worden.
1 Prive en 1 Zakelijk. Deze 2 willen ze dan dus ook graag meenemen naar Ziggo.

En weet jij of iemand anders of het mogelijk is om een koppeling te maken met de nummers.

Dus als de zakelijke lijn gaat, mag deze alleen overgaan in de zaak.
Als de prive lijn gaat moet deze zowel in het woonhuis als de zaak overgaan.
 
Ja hoe is het afgelopen, ik heb het nog steeds niet geregeld..
Ben wel van plan dat snel te doen :)
Die koppeling zal denk ik met een soort telefooncentrale moeten gebeuren, zo met de spullen die je krijgt kan het niet lijkt me.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/20.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Hoe is het afgelopen?

Mijn ouders hebben nu ISDN bij KPN en willen evt ook overstappen naar Ziggo. Echter zij hebben 4 nummers waarvan er maar 2 gebruikt worden.
1 Prive en 1 Zakelijk. Deze 2 willen ze dan dus ook graag meenemen naar Ziggo.

En weet jij of iemand anders of het mogelijk is om een koppeling te maken met de nummers.

Dus als de zakelijke lijn gaat, mag deze alleen overgaan in de zaak.
Als de prive lijn gaat moet deze zowel in het woonhuis als de zaak overgaan.

Het porteren weet ik zo niet, maar het lijkt me wel mogelijk om bovenstaande te realiseren:
- Op Tel 1 van je modem sluit je de telefoon van de zaak aan
- Op Tel2 van je modem sluit je zowel de huistelefoon als de tweede telefoon in de zaak aan.

Het nadeel is wel dat je dan twee toestellen in de zaak nodig hebt.
Ook kun je overwegen op de huisaansluiting een DECT-basisstation te plaatsen, waarbij je dan twee draadloze toestellen op gebruikt. 1 voor huis en 1 voor de zaak.

pvd
 
Het porteren weet ik zo niet, maar het lijkt me wel mogelijk om bovenstaande te realiseren:
- Op Tel 1 van je modem sluit je de telefoon van de zaak aan
- Op Tel2 van je modem sluit je zowel de huistelefoon als de tweede telefoon in de zaak aan.

Het nadeel is wel dat je dan twee toestellen in de zaak nodig hebt.
Ook kun je overwegen op de huisaansluiting een DECT-basisstation te plaatsen, waarbij je dan twee draadloze toestellen op gebruikt. 1 voor huis en 1 voor de zaak.

pvd

Ze hebben nu een ISDN dect basisstation die 2 lijnen aankan.
Het ideale hiervan was dat je precies kon aangeven op welke handset welke lijn overmoest gaan en met welk nummer je uitbelde.

Is er ergens een handleiding te vinden van de modems die Ziggo levert? Dan kan ik kijken of je telefoonnummers kan toewijzen aan een telefoonpoort. Dat ze dan 2 basisstations (niet ISDN) nodig hebben begrijp ik.
 
Je kan maximaal 2 lijnen porteren. (doe dit dan wel telefonisch) Of dit een faxlijn is of een normale lijn maakt niet uit.
Zover ik weet werken ISDN toestellen niet met Ziggo modems.
Tevens moeten toestellen FSK geschikt zijn voor nummerweergave.

Verdere info:
Maak je gebruik van een alarminstallatie dan moet die omgebouwd worden voor digitale telefoonlijnen. dit moet tevens gebeuren door de installateur van het alarmsysteem. Deze kosten zijn voor de klant zelf en kunnen nooit bij Ziggo gedeclareerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan