• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Poll afschaffen programmaraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

xahmol

Forum Gebruiker
Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op dit forum staan inmiddels meerdere topics over de discussie tussen de programmaraden en Ziggo over verplichte analoge doorgifte van TVE, TV5 en/of Rai Uno.

Zie bv hier en hier.

Wat vinden de gebruikers van dit forum eigenlijk over de waarde van de programmaraden in het digitale tijdperk?
 
1 iemand heeft gekozen voor de optie dat ze ook over de digitale kanalen zeggenschap moeten krijgen. Nou, ik hoop het niet. Ik zit niet te wachten op allemaal geitewollensokkenzenders als Mezzo bijvoorbeeld.

Programmaraden zijn een clubje geitewollen linkse sokken die voor een soort minderheid willen opkomen.

In Amsterdam: RTL8 of RTL7 eraf +> Marokkaanse zender er op
In Twente: TRT er op, RTL Television eraf.

MTV eraf => Mezzo er op (alleen maar klassieke muziek).

Kijk, wanneer een programmaraad echt bestond uit een afspiegeling van het Nederlandse volk, dan was het iets anders. Echter dit zeer select gekozen clubje dat zich programmaraad noemt is totaal niet representatief.

Via digitaal heb je al een ruim aanbod van alle zenders, vallen er zenders weg die een bepaald klein publiek leuk vind dan merken ze dat vanzelf, er zijn dan genoeg mogelijkheden (schotel of andere aanbieders) om jouw zender wel te ontvangen.
 
Ik heb voor afschaffen gekozen.
Laat Ziggo zoveel mogelijk kanalen doorgeven en dan bepaal ik zelf wel wat ik wil zien. ;)
 
Ik heb ook voor afschaffen gekozen, nu de Haagse politiek nog, want die moeten uiteindelijk de Mediawet dusdanig wijzigen dat programmaraden niet meer verplicht zijn.
 
A F S C H A F F E N die subsidie slurpende geitenwollensokken clubjes.
V E R M I N D E R de analoge kanalen tot hooguit 15 of minder.
1 - 1 - 2 0 1 5 invoeren als switch-off date van analoge doorgifte via de kabel.

Uiteraard heb ik gestemd voor AFSCHAFFEN !!
 
1 iemand heeft gekozen voor de optie dat ze ook over de digitale kanalen zeggenschap moeten krijgen. Nou, ik hoop het niet. Ik zit niet te wachten op allemaal geitewollensokkenzenders als Mezzo bijvoorbeeld.

Programmaraden zijn een clubje geitewollen linkse sokken die voor een soort minderheid willen opkomen.

In Amsterdam: RTL8 of RTL7 eraf +> Marokkaanse zender er op
In Twente: TRT er op, RTL Television eraf.

MTV eraf => Mezzo er op (alleen maar klassieke muziek).

Kijk, wanneer een programmaraad echt bestond uit een afspiegeling van het Nederlandse volk, dan was het iets anders. Echter dit zeer select gekozen clubje dat zich programmaraad noemt is totaal niet representatief.

Via digitaal heb je al een ruim aanbod van alle zenders, vallen er zenders weg die een bepaald klein publiek leuk vind dan merken ze dat vanzelf, er zijn dan genoeg mogelijkheden (schotel of andere aanbieders) om jouw zender wel te ontvangen.
Kleine correctie: Mezzo is zeker geen geitewollensokkenzender. Misschien niet jouw smaak, maar wel een die wel wat toevoegd (en ruim bekeken wordt). Dit in tegenstelling tot MTV. Ooit begonnen als muziekzender....... nu een aanbod wat nauwelijks afwijkt van Sbs Veronica etc. Wat betreft het verwijderen van RTL 7 of 8 ten faveure van een Marokkaanse zender: gelijk afschieten die programmaraad.

Maar goed, dat is het mooie van digitale televisie: voldoende ruimte voor iedereen. kortom: in praktijk eerst die programmaraad dumpen, vooral Mezzo EN Mtv (en alle andere specifieke analoge doelgroepzenders) er vanaf gooien, dan winnen we zomaar 2 transponders dus 5 extra HD kanalen of 10-15 SD kanalen extra.

A F S C H A F F E N die subsidie slurpende geitenwollensokken clubjes.
V E R M I N D E R de analoge kanalen tot hooguit 15 of minder.
1 - 1 - 2 0 1 5 invoeren als switch-off date van analoge doorgifte via de kabel.

Uiteraard heb ik gestemd voor AFSCHAFFEN !!
Waarom 2015???? Kom op zeg, dat kan toch veel sneller.
 
A F S C H A F F E N die subsidie slurpende geitenwollensokken clubjes.
Vraag; hoeveel subsidie krijgen die clubs en van wie? Onderbouw je vooroordeel eens.
V E R M I N D E R de analoge kanalen tot hooguit 15 of minder.
Dat kan nu al met de bestaande programmaraden. Zij hebben alleen maar zeggenschap over 15 zenders, waarvan er 7 al vast staan.
 
Dat kan nu al met de bestaande programmaraden. Zij hebben alleen maar zeggenschap over 15 zenders, waarvan er 7 al vast staan.
Op zich wel, maar de programmaraden hebben andere manieren (ideeën) om tot een keuze van die zenders te komen dan de gemiddelde kijker (dat moeten zij ook vanuit hun functie). Daar zijn in het verleden al veel voorbeelden van geweest toen er nog geen digitale TV bestond.
De kabelraden wilden hele andere zenders op de kabel dan de meerderheid van de kijkers.

Op zich is er wel wat voor te zeggen dat de kans geboden wordt om 'meer' te laten zien dan nog meer commerciele pulp. Aan de andere kant zou het democratisch zijn om een meerderheid van de kijkers te laten beslissen welke 15 kanalen er dan over zouden moeten blijven in plaats van een groepje vertegenwoordigers uit de maatschappij. Blijft een moeilijke beslissing.

Nu tegenwoordig alle (analoge) kanalen wel digitaal beschikbaar zijn en het voor weinig extra kosten voor iedereen haalbaar is om die zenders digitaal te bekijken is de wettelijke noodzaak om de meer exotische zenders analoog beschikbaar te hebben wel minder dan in het verleden lijkt mij. Dat zal de komende jaren steeds meer gaan gelden als meer en meer mensen allen nog maar digitaal kijken. Misschien moeten de kabelraden gewoon nog steeds een stem houden om een minimum-basispakket te mogen kiezen, maar dit voor digitaal te laten gelden. Daar is meer ruimte en mensen die meer exotische kanalen willen zien kunnen dat nog steeds.
 
pvd

Bevoegdheden uitbreiden/veranderen!

Waarom?
Om over een goedkoop digitaal basispakket van pak'em beet 60 zenders te beslissen. (het huidige basispakket)
Bovendien moeten ook de mensen met een afwijkende smaak bediend worden. Kortom er moet variatie in het aanbod zijn. Een Turkse zender vind ik gezien de grote Turkse gemeenschap dan ook vrij normaal. Anders krijgen we alleen nog maar eenheidsworst in het basispakket en ziet Ziggo dollartekens door de veelbekeken zenders in verschillende aanvullende pakketten te stoppen.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan