• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Casema ism Sitecom WL-173

Status
Niet open voor verdere reacties.
- zonder router er tussen (met de kabel direct van het modem naar de laptop dus) werkt ie prima
Ik bedoel met de router er wel tussen, maar dan niet draadloos maar de laptop aangesloten via een kabel naar de router en router naar het modem.

(dit om uit te sluiten dat je niet toevallig via draadloos een probleem hebt en dat je router het wel doet. Het zou kunnen dat je in het netwerk van de buren zit bijvoorbeeld)
 
Ik bedoel met de router er wel tussen, maar dan niet draadloos maar de laptop aangesloten via een kabel naar de router en router naar het modem.

(dit om uit te sluiten dat je niet toevallig via draadloos een probleem hebt en dat je router het wel doet. Het zou kunnen dat je in het netwerk van de buren zit bijvoorbeeld)

oh, verkeerd gelezen sorry. met kabel heb ik het in het begin voornamelijk geprobeerd en dat werkte ook niet. ik heb zijn SSID gewijzigd in zijn eigen naam, waardoor ik wel zeker weet dat ik draadloos aan de goede router connect (er hangen idd nog wel wat sitecommetjes in de lucht daar). de reden dat ik het draadloos eens geprobeerd heb, was omdat er aangegeven werd dat de kabel tussen het modem en de router wellicht gaar was. door die te vervangen met de andere kabel (die hij normaal gebruikt om bedraad te internetten vanaf het modem), weet ik in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt.
 
Als je in het configuratie menu van die router zit, doe je dat via Wifi of kabel? ik dacht hier en daar ter zien dat je dat via een kabel doet.

Even een paar dingen uitsluiten
Zie je de router in het lijstje met netwerken staan? ja heb ik gelezen
Het Ziggo modem is dat draadloos of niet?
heb je wel eens een 20 minuten gewacht, soms kan het even duren voor het moden een ipadrs afgeeft!
 
Welke aanbieder heb je gekozen bij het installeren van de router? Je moet kiezen voor een modem zonder password. Bijvoorbeeld Casema of de optie Motorola zonder password.

In andere gevallen kan het modem botsen met computernamen etc waardoor er geen IP meer doorkomt voor je draadloze verbinding.
 
Welke aanbieder heb je gekozen bij het installeren van de router? Je moet kiezen voor een modem zonder password. Bijvoorbeeld Casema of de optie Motorola zonder password.

In andere gevallen kan het modem botsen met computernamen etc waardoor er geen IP meer doorkomt voor je draadloze verbinding.

De post waar je op reageert is van juni/juli, die is vast wel opgelost....
 
Om heel eerlijk te zijn:
ik kreeg door zijn post een mailtje als notification dat er iets in dit onderwerp was geplaatst en dat deed me denken 'oja, daar was ik voor onze vakanties mee bezig geweest' :oops: ik moet die vriend van me maar weer eens bellen om te kijken of we dit alsnog op kunnen lossen denk ik :)
ik zal dan eerst alle genoemde mogelijke oplossingen eens doorlopen, mocht ik nog vast lopen kom ik er zeker op terug!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan