• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verschillende sterktes zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

roewy

is het normaal dat de sterkte van de diverse zenders varieren in sterkte? sbs 6 heeft maar een sterkte van 35 %, ned 1 t/m 3 heeft een sterkte van 58 %.
 
is het normaal dat de sterkte van de diverse zenders varieren in sterkte? sbs 6 heeft maar een sterkte van 35 %, ned 1 t/m 3 heeft een sterkte van 58 %.
Sterkte zegt helemaal niets, dat is afhankelijk van je type ontvanger en van de frequentie van je verschillende streams. Ik heb zelf op sommige zenders op mijn IR-FOX maar 10% sterkte maar een prima signaal. De BER is wel belangrijk, die moet nul blijven. Als je op de 'zwakkere' kanalen een BER van nul hebt is er niets om je zorgen over te maken.
 
heb het gecontroleerd. de Ber geeft ook bij zenders met een mindere sterkte 000000 aan. Als ik het begrijp is het dan gewoon goed. Oke, bedankt voor de snelle reactie.
 
heb het gecontroleerd. de Ber geeft ook bij zenders met een mindere sterkte 000000 aan. Als ik het begrijp is het dan gewoon goed. Oke, bedankt voor de snelle reactie.


Bij m'n Humax PVR is de sterkte 100% en de kwaliteit 70%. Op dezelfde aansluiting zit ook een dreambox en die geeft aan dat de sterkte 90% met een kwaliteit van 30%. In beide gevallen een probleemloos beeld met een ber van 0. Dus het zegt niet zoveel...

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan