• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Authenticatie problemen CI+ kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
De monteur is ook eindelijk bij mijn ouders geweest en de CI+ CAM werkt! Ik ben gelijk naar ze toe gevlogen toen ik hoorde dat de monteur er was, dan kon ik mooi een paar vragen stellen en kijken wat hij deed.

Dit was de eerste keer dat hij dit probleem tegenkwam en wist dus ook nog niet wat hij moest doen om het probleem te verhelpen. Toen het uiteindelijk werkte wist hij ook niet precies wat nu de sleutel tot de oplossing was geweest, maar we hadden beide het idee dat een reset van de TV was geweest.
Wij hadden zelf de TV al meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar hij kon dit nog op een ander niveau doen. NEE, dit gebeurde ook niet in het servicemenu waar iedereen het over heeft (tv uit > info > menu > mute > tv aan), hier is de monteur zelfs niet bij geweest en hij zei dat je hier ook maar beter uit kon blijven. Hij had zelf een afstandsbediening mee, waarmee hij in een ander menu kon komen dan dat wij kunnen. Daar kon hij een "diepere" reset uitvoeren en vervolgens begon alles te werken. Eerst kwam er een fout 17, certificaat verlopen enz enz. Vervolgens de standaard procedure doorlopen (zoals Ton44) ook al omschreef en toen werkte het ineens zonder problemen.

Eindconclusie: Je kan zelf lopen klooien wat je maar wilt, het gaat je niet lukken! Er moet dus toch echt een monteur van Samsung langskomen om het probleem te verhelpen.

Nog even voor de volledigheid: Het ging hier om een UE40B6000

Er wordt door samsung / de monteur een ander menu aangeroepen waar speciale informatie staat mbt CI +. Nadat dit menu aangeroepen is en de TV opnieuw opgestart wordt zal error 17 verschijnen waarna de standaard installtie procedure gebruikt kan worden.

De specifieke code zal ik binnenkort ontvangen. Het gebruik van het standaard service menu heeft inderdaad geen effect
 
Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?
Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden! :giveup:
Vandaag geinstalleerd, wat eerst niet lukte. Met bovenstaande handleiding lukte 't wel! Bedankt!
 
Het ligt dus niet aan de handleiding zoals je suggereert. In dat geval had je ook gewoon de handleiding kunnen gebruiken, waarvan je de link op dit forum kunt vinden. Betreffende handleiding is ook door Samsung gemaakt .
Heeft iemand een link ??
 
ci cam

Klopt dat de monteur een "diepe"reset uit moet voeren.
Had zelf een ci cam fout 11.

Deze fout niet bekend bij Ziggo en samsung.

Na de "reset"van de monteur ging de installatie direct goed.

Dus niet zelf gaan klooien maar een monteur erbij halen.:?
 
Problemen updates?

Hallo,
Mijn ouders hebben afgelopen weekend een Samsung televisie gekocht type LE32B625T4PXXN . Nu hebben zij daar een Humax IRHD-5000C bij gekocht aangezien ze graag digitale televisie wilden hebben. Dit werkt perfect en geen problemen. Nu is het alleen zo dat ze dus twee afstandsbedieningen hebben en dit niet handig is.
Was er achter gekomen dat er een CI+ module in de tv kan en dit dus een kastje, kabeltje en afstandsbediening scheelt (+ veel euro's).

Zij weer terug naar de winkel om om te ruilen maar in de winkel werd het afgeraden zo'n module te nemen aangezien deze nogal problemen gaven na update's vanwege kinderziektes.
Nu is mijn vraag is dit echt het geval voor deze tv/module of valt dit allemaal wel mee? Zo ja zijn er dan oplossingen voor of moet je dan zoals ze in de winkel zeiden elke keer een nieuwe module kopen van 80 euro's?

Ik hoop dat jullie me hier een beetje advies in kunnen geven.
Alvast bedankt.

PS: Ook werd er gezegd dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je zo'n CI+ module binnen heb.
 
Hallo,
Mijn ouders hebben afgelopen weekend een Samsung televisie gekocht type LE32B625T4PXXN . Nu hebben zij daar een Humax IRHD-5000C bij gekocht aangezien ze graag digitale televisie wilden hebben. Dit werkt perfect en geen problemen. Nu is het alleen zo dat ze dus twee afstandsbedieningen hebben en dit niet handig is.
Was er achter gekomen dat er een CI+ module in de tv kan en dit dus een kastje, kabeltje en afstandsbediening scheelt (+ veel euro's).

Zij weer terug naar de winkel om om te ruilen maar in de winkel werd het afgeraden zo'n module te nemen aangezien deze nogal problemen gaven na update's vanwege kinderziektes.
Nu is mijn vraag is dit echt het geval voor deze tv/module of valt dit allemaal wel mee? Zo ja zijn er dan oplossingen voor of moet je dan zoals ze in de winkel zeiden elke keer een nieuwe module kopen van 80 euro's?

Ik hoop dat jullie me hier een beetje advies in kunnen geven.
Alvast bedankt.

PS: Ook werd er gezegd dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je zo'n CI+ module binnen heb.
Het klinkt een beetje alsof deze winkel niet aan de ci+ kan komen ( ze zijn wel moeilijk leverbaar maar niet maanden ) en dit maar als excuus roept.
Het is ook een redelijk verschil,een 5000 voor 149 of een gewone cam voor 7 tientjes.
Steeds een nieuwe module kopen,daar heb ik nog nooit van gehoord,als de module echt kapot zou gaan heb je er garantie op.
Voor 4 tientjes heb je een logitech harmony en kan je beide apparaten bedienen met een remote.
Voor de voorlichting en behandeling in de winkel: :no:
 
PS: Ook werd er gezegd dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je zo'n CI+ module binnen heb.

Diverse winkels hebben ze nog steeds op voorraad liggen en er is deze week ook een nieuwe serie geleverd aan de winkels, dus dat zou zeker geen 4 tot 4 maanden hoeven te duren :wink:
 
Goed het op niet op voorraad zijn en 3-4 maanden wachten klopt dus niet.
Maar hoe zit het met eventuele problemen na update's?
Klopt het dat het dan niet meer werkt of zou je dan iets moeten doen waardoor het wel weer werkt?

Oftewel raden jullie het aan zo'n CI+ cam te nemen?
Of raden jullie het juist af omdat het zoveel problemen geeft als die er al zijn natuurlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan