• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storing bij Music Choice XLNT Radio

Status
Niet open voor verdere reacties.
PM = Private Message ;) Of dat heet hier een PB = Persoonlijk bericht :)

De waarden die je daarstraks aangaf zijn prima. Is het "probleem" ontstaan na het wisselen van je WandContactDoos? Je hebt een doorlus lees ik, raakt de mantel de kern niet? Raakt de mantel wel de rest van de doos. Kortom zit ie goed :) Maak anders even een foto. Het signaal kan in je TV of decoder soms op 100% staan en toch storing hebben. Dit ligt dan (meestal) aan connectoren of mantel/kern problemen. Of aan interferentie. Heb je hirschmann pluggen KOKWI/KOSWI of van die haakse gamma ;) ?

Het eerste punt (van Ziggo) is een groene kabel, kan je daar rechtstreek je tv op aansluiten? Haal eventuele internet e.a. er af. Dus eigenlijk 1:1
Zie net dat je geen internet van ziggo hebt in je profiel. Eventuele splitters e.d. eraf, en dan rechtstreeks naar je loewe.
 
storing Music Choice e.d

Beste Friedchicken,
Ik heb op de groene kabel(die in de huiskamer binnenkomt) een doorlus doos opzitten. Vanaf dit punt gaat de coaxkabel ( de kabel zit in de doos vast, dus geen stekker) naar een Hirschman verdeeldoos ,vlak bij de TV.
Hier op zit een dure kabel met gebakken pluggen er aan.
Alles lijkt onberispelijk aangesloten.
IK heb de TV op radio gezet en in het TV menu gegeaan naar zenders manueel zoeken.
Ik kan de storing aflezen!!!.Als de storing er is blijft het level op 97 maar de c/n( ik heb geen idee waar dat voor staat) gaat dan naar 0, en de Ber gaat naar 50 a 60!.
De storing duurt zo kort, dat het soms in het menu niet te zien is.
Als het iets langer duurt( misschien 1 seconde) dan is het af te lezen.
Ik ben benieuwd, of je hier iets van kan bakken.
Als je nog een idee hebt, dan hoor ik het graag
vr gr Jan v d B
 
Beste Friedchicken,
Ik heb op de groene kabel(die in de huiskamer binnenkomt) een doorlus doos opzitten. Vanaf dit punt gaat de coaxkabel ( de kabel zit in de doos vast, dus geen stekker) naar een Hirschman verdeeldoos ,vlak bij de TV.
Hier op zit een dure kabel met gebakken pluggen er aan.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Is het groene kabel --> Rijgdoos ?
Op de groene kabel hoort namelijk geen rijgdoos de zitten. Op de groene kabel moet een TRAS1000 eengatsdoos. Misschien kan je foto's van je kabelsysteem maken? En plaatsen of mailen? Dat maakt het een stuk makkelijker. Ik ben er van overtuigd dat het een signaal probleem bij jouw thuis is, daar je ook in de tv de storing kan constateren.

Ik hoop op wat foto's :D Mail ze anders naar het adres in mijn profiel. Ik kan ze eventueel wel hier plaatsen voor overig geinteresseerden.

mailto:[email protected]
 
Storing Music Chose e.d.

Beste Friedchicken,
Ik denk dat je het gevonden hebt, ik heb inderdaad een doorlusdoos op de groene kabel zitten in de huiskamer.
Bij mij is er geen groenekabel in de meterkast.
Die doorlus doos heb ik er recentelijk op geplaatst, en heeft vreemd genoeg, 1 a 2 weken goed gwerkt.
Zoals ik al zei, ik ben een digibeet, dus ik heb geen digitale camara, en kan je helaas geen foto sturen.
Natuurlijk ga ik je goede raad opvolgen, en morgen de stad in om de juiste doos te kopen,
Hirschman connectors heb ik op voorraad!
Heel erg bedankt voor alle moeite die je genomen hebt om mij te adviseren!
Ik hou je op de hoogte
vr gr Jan v d B
Ps op de TV, zie ik of hoor ik geen storingen.
 
Beste Friedchicken,
Ik denk dat je het gevonden hebt, ik heb inderdaad een doorlusdoos op de groene kabel zitten in de huiskamer.
Bij mij is er geen groenekabel in de meterkast.
Die doorlus doos heb ik er recentelijk op geplaatst, en heeft vreemd genoeg, 1 a 2 weken goed gwerkt.
Zoals ik al zei, ik ben een digibeet, dus ik heb geen digitale camara, en kan je helaas geen foto sturen.
Natuurlijk ga ik je goede raad opvolgen, en morgen de stad in om de juiste doos te kopen,
Hirschman connectors heb ik op voorraad!
Heel erg bedankt voor alle moeite die je genomen hebt om mij te adviseren!
Ik hou je op de hoogte
vr gr Jan v d B
Ps op de TV, zie ik of hoor ik geen storingen.

Eigenlijk mag alleen een monteur aan de groene kabel komen ;) .... Vraag anders even in de famili in het rond of er iemand is die kan helpen.

De groene kabel is ook vrij stug in omgang, dat komt omdat het een grondkabel is.

---- Groene Kabel ----- Hirschmann Tras1000 (eengats R/TV) ------ Connector+ Kabel ----- F-Connector Verdeeltap ---- F-Connector + Kabel ---- Einddoos/Rijgdoos

Op deze website kan je overigens ook informatie vinden over aansluiten e.d.

https://multimedia.hirschmann.nl/Nederlands/CAI_handleiding_configurator/index.phtml
 
Het zijn een beetje brakke foto´s maar ik had ze nog op me telefoon staan :) Ze zijn bij me broer gemaakt in een nieuwbouwwoning.

Wat je ziet is een TRAS1000 (1e punt/AOP) die verloopt naar een hirschman multitap 1 in / 4 uit. Er is hier nog geen versterker gebruikt en het signaal is perfect!.

Gebruikte materialen zijn koka799 coax van hirschman, F-Connectoren van hirschman en VFC0741 verdeler. Je hebt die verdelers ook van 1 naar 2 en van 1 naar 3.

Hoop dat je er wat aan hebt. En voor mij is dit de perfecte aanleiding om een handleiding CAI te gaan schrijven voor https://www.gebruikers.tv

De afbeeldingen:
COAX1.jpg

VFC0741

COAX2.jpg

TRAS1000 naar VFC0741 met koka799 kabel

De 4 uitgangen zijn met verschillende kabellengte naar 4 einddozen gegaan. Die einddozen hebben dus 2 gaten, 1 TV en 1 Radio.

Op deze website staan er ook een paar:
https://www.electronica-webshop.nl/Antenne_verdelers_multitaps_N_grp_16_30-1.html

Deze sluit je aan op de groene kabel:
b_271.jpg
ex_RH-TRAS1000B-B_B_RIGHT.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
storing Music Choice

Beste Friedchicken.
Het probleem is dank zij jou(U) opgelost!
De orginele situatie was een radio/tv doos in de huiskamermuur aan de groene kabel.
Daar vandaan een coaxkabel naar een radio/tv doos en daarin een coaxkabel met gebakken pluggen.
Een "deskundige"zei dat er teveel verlies zou zijn met 2 radio/tv dozen achter elkaar. Hij gaf het advies de doos aan de muur te vervangen voor een doorlusdoos.
Aanvankelijk leek dat probleemloos te werken ,tot afgelopen Zondag, toen begon het storen.
Ik heb nu de situatie terug gebracht naar de eerste situatie, dus de doorlusdoos er af en de radio/tv doos er op. Nu heb ik alweer een klein uurtje geluisterd zonder een storing!
Morgen even de stad in om een Tras 1000 te halen.
Sorry voor alle overlast die ik bij je veroorzaakt heb.
Heel erg bedankt vor he mee denken en de oplossing.
Vr gr Janv d B
 
Twee rijgdozen achter elkaar kan op zich wel, alleen ga je steeds meer signaal verliezen. In het geval van rijgdozen in serie ben je aan versterking toe. In thuissituaties is dit een enkel keer het geval.

Beginnen met een tras1000 en vandaar verder is dé manier. Hoop dat de plaatjes wat duidelijkheid geeft. Zoals je ziet kan je probleemloos 4 aansluitpunten maken zonder enige versterking, mits je maar met goede materialen werkt.

Hoeveel aansluitpunten heb/wil je thuis? Radio/TV (einddoos) gaat straks achter je televisie.

Code:
                                 __________________ Einddoos (2 gats R & TV)
----- Tras1000 (1 gat R/TV) ---< Splitter
                                 ------------------ Einddoos (2 gats R & TV)
 
storing Music Choice

Beste Friedchicken,
In mijn geval ga ik van de (toekomstige) Tras 1000 met coax naar een radio/,tv doos.Vandaar uit met een kort kabeltje ( met gebakken pluggen) naar de TV.
Extra aansluitpunten heb ik niet nodig.
De foto"s spraken voorzich.
Vr gr JanvdB
 
Dan gaat je opstelling kloppen :P Wilde even zeker zijn. Let op gescheiden kern en mantel bij de Tras 1000. En dat de mantel wel geraakt wordt door de doos.

Succes! En post je resultaat eventjes :D !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan