• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie een boel postings van mensen die kennelijk niet de moeite genomen hebben de vorige 90 pagina's te lezen, dan wel tot zich door te laten dringen. Da's inderdaad een hele klus, maar we vervallen nu in een herhaling van zetten.

Archie heeft het in zijn posting hierboven nog eens samengevat, zoals ik dat twee pagina's eerder ook deed:
Er zijn op dit moment nog geen TV's met CI+ op de markt waarin SW zit die nú door Ziggo getest wordt. Hoe dat straks gaat lopen met TV's die al wel een CI+ mogelijkheid, maar niet de goede SW aan boord hebben, is nog onduidelijk.

Eerder, op pagina 31 schreef Anoniem:
In de eerste lichting zitten 4 fabrikaten waaronder ook Sony en Philips. De validatie is voor geen van beide op dit moment afgerond. De software die getest wordt, komt niet voor in de productie modellen. Zodra de software goedgekeurd is zullen de betreffende modellen op de portal en dit forum geplaatst worden.

Dát is de situatie van dit moment, meer valt er niet over te zeggen.

Hoe het verder gaat weet nog niemand, net zo min als wat straks een Alphacrypt zal gaan doen zodra Ziggo overgaat op de nieuwe encryptie.

Groet,
JW
Ziggo gaat niet (zomaar) over op nieuwe encryptie aangezien het hele land volstaat met de huidige decoders die je niet zomaar een signaal met andere encryptie kan voeren. Hoeft ook niet. Wat gaat gebeuren is dat op bepaalde, met name, nieuwe kanalen en diensten extra restricties gezet kunnen gaan worden. Het "blokkeren" van de Alphacrypts kan niet zomaar zonder gevolgen voor alle andere decoders in het veld. Voorlopig kun je de eerste paar jaar dus nog genieten van de Alphacrypt modules.
 
Die nieuwe encryptie is (mede) bedoeld om het illegaal kopiëren van content, lees films te voorkomen. Dat zal met name het geval zijn bij HD uitzendingen.
Die HD's zijn er nog maar weinig, maar ik vermoed wel dat diegenen die daar nu een Alphacrypt voor gebruiken in hun TV weleens een probleem kunnen gaan krijgen.

Groet,
JW
 
Die nieuwe encryptie is (mede) bedoeld om het illegaal kopiëren van content, lees films te voorkomen. Dat zal met name het geval zijn bij HD uitzendingen. Die HD's zijn er nog maar weinig, maar ik vermoed wel dat diegenen die daar nu een Alphacrypt voor gebruiken in hun TV weleens een probleem kunnen gaan krijgen.

Kijk, en hier ga je zelf ook weer inde fout. Een paar berichten eerder schreef je:

Hoe het verder gaat weet nog niemand, net zo min als wat straks een Alphacrypt zal gaan doen zodra Ziggo overgaat op de nieuwe encryptie.

.... en vervolgens ga je zelf weer speculeren over het feit men Alphacrypt moedwillig de nek om zal gaan draaien.

Er is gewoon nog niets bekend, dat is alles wat je nu met zekerheid kunt zeggen.
 
Zeker, dat is speculatie mijnerzijds, weten doe ik het niet. Het was met name een reaktie op MrDroopy's uitspraak: Ziggo gaat niet (zomaar) over op nieuwe encryptie aangezien het hele land volstaat met de huidige decoders die je niet zomaar een signaal met andere encryptie kan voeren.

Ik heb echter wel een aantal signalen opgevangen op dit forum, Anoniem heeft daar z'n steentje(s) aan bijgedragen. En als ik die bij elkaar optel kom ik tot mijn "vermoeden". Ik ben dus wat pessimistischer dan MrDroopy

Groet,
JW
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die nieuwe encryptie is (mede) bedoeld om het illegaal kopiëren van content, lees films te voorkomen. Dat zal met name het geval zijn bij HD uitzendingen.
Die HD's zijn er nog maar weinig, maar ik vermoed wel dat diegenen die daar nu een Alphacrypt voor gebruiken in hun TV weleens een probleem kunnen gaan krijgen.
In principe verandert er niets aan de encryptie van het signaal zoals dat bij de ontvanger aankomt. Er wordt voor DVB het zogenaamde Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA) toegepast dat voor alle Conditional Access Systems (CAS) gelijk is. Hoe de benodigde decryptie sleutels bij je komen is wel CAS afhankelijk, en daaraan zal in principe niets veranderen bij het huidige Irdeto CAS dat Ziggo gekozen heeft. Voor de huidige aanbevolen kabel ontvangers wijzigt er niets en dus ook voor de AlphaCrypt zal er niets wijzigen. Pas als Ziggo opeens alle huidige aanbevolen kabel ontvangers gaat updaten dan zijn ze iets aan het ondernemen om de AlphaCrypt buiten te sluiten.

Misschien de vergelijking met HDMI nog maar eens erbij halen. Als de content die via een HDMI kabel verstuurt wordt geen copieerbeveiliging vereist, dan hoeft de HDMI aansluiting de boel ook niet met HDCP te beveiligen en mag het signaal dus zonder encryptie tussen twee HDMI aansluitingen via de HDMI kabel verstuurd worden. Een CI+ slot en CI+ CAM werken ongeveer volgens hetzelfde principe, dus als Ziggo bij een kanaal niet aangeeft dat het extra beveiligd moet worden dan verlaat het kanaal de CI+ CAM zonder encryptie. Moet het kanaal wel beveiligd worden dan verlaat het kanaal de CI+ CAM met encryptie, waarbij de CI+ CAM het kanaal van een encryptie voorziet waarvoor tussen CI+ CAM en apparaat met CI+ slot de benodigde decryptie sleutels worden uitgewisseld. Het signaal tot de CI+ CAM wijzigt niet, er worden alleen wat aanstuur commando's toegevoegd zodat Ziggo de CI+ CAM kan aansturen.
 
inmiddels 10 juli en nog altijd geen nieuws van ziggo.:?
langzaam aan begint het vervelend te worden. ik bedoel als ziggo officieel kenbaar maakt dat eind mei een lijst gepost gaat worden met gecertificeerde toestellen en dan vervolgens 6 weken later nog altijd niets van zich laat horen....

de updates die "anoniem" post zijn meer dan welkom maar ook niet bepaald duidelijk als het gaat om een te verwachte releasedate...

het begint er op te lijken of ziggo eerst iedereen een setupbox wil aansmeren voordat men cammodules gaat vrijgeven.
 
In mijn tv kan ik ook zo'n module schuiven. Alleen staat er op de website van mijn tv dat dit alleen voor terrestriële ontvangst geschikt is.

Valt het te proberen met zo'n module aangezien het een nieuwe module is of ligt dit gewoon aan de tuner die in de tv zit?
 
En als ik nu zeg dat ik namens Ziggo een kdl46w5500 test geloof je het dan?
Nope. eerst de mods bewijs overleggen. Pas als die er van overtuigd zijn, dan wordt je Ziggo-official en geloven we het ...
 
Nope. eerst de mods bewijs overleggen. Pas als die er van overtuigd zijn, dan wordt je Ziggo-official en geloven we het ...

Precies.En als het echt waar is en je al eerder dingen getest zou hebben moet je eens wat minder tijd op dit forum doorbrengen en eens alles GOED testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan