• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen telefonie, houd mijn hart vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dre1967

vorige week overgestapt naar het extra abbo, het complete pakket dus.
uiteraard met nummerbehoud.

internet werkte meteen
tv geen probleem

vandaag mijn KPN lijn dood, ik had zo iets van: dat is snel :eek:
telefoon in modem geprikt, ook dood :?
modem gereset, nog steeds dood :sad:

helpdesk gebeld, de boel gecontroleerd, gereset, nada niente nothing
door verbonden met de afdeling wijzigingen, alles weer gecontroleerd,
resultaat call aangemaakt bij de technische dienst, geen indicatie van wanneer het opgelost wordt, in elk geval binnen 3 weken :shock:

ben nu even aan het spitten op het internet en ik word er niet vrolijk van, schijnt veel vaker te gebeuren.

ik ga morgen nog maar eens bellen, of ze er toch wat vaart achter willen zetten want mijn vrouw is zwanger, 6 maandjes nu maar echt soepel gaat het niet.

ik hou jullie op de hoogte

later
 
Ook ik zit al 4 weken zonder telefoon verbinding.
En ook mij is er beloofd dat het probleem snel opgelost zou worden
Nu nog is er niets gebeurd
De technische dienst zou er naar kijken maar die nemen het al te letterlijk ze kijken inderdaad maar ze doen niets.
Heel mijn systeem is nagelopen en ze weten niet waar de fout zit.
Internet doet het en ook de tv maar de telefoon dus niet.

Ik weet het ook niet meer en ben uiteindelijk maar hier naar toe verhuist om op het forum wat wijzer te worden al was het maar om even mijn fustratie van me af te praten.

Ik woon alleen en mijn gezondheid is erg slecht ik zit om die telefoon te springen. :giveup:
 
vorige week overgestapt naar het extra abbo, het complete pakket dus.
uiteraard met nummerbehoud.

internet werkte meteen
tv geen probleem

vandaag mijn kpn lijn dood, ik had zo iets van: dat is snel :eek:
telefoon in modem geprikt, ook dood :?
modem gereset, nog steeds dood :sad:
Hebben wij ook gehad, nummer portatie was fout gegaan, duurde wel even voordat ze er achter kwamen, zelfs een ander modem aangesloten.

Toen Ziggo er achter was dat het verhuizen van ons oude nummer fout was gegaan hebben we een nieuw nummer gekregen en alles werkt weer goed.
 
Wees ervan overtuigd dat de technische dienst het echt op zal lossen. Helaas is de werkvoorraad nogal sterk gestegen de laatste tijd; dit zorgt voor extra vertraging. Dat is erg vervelend, maar je zult echt even moeten afwachten.
 
zoals beloofd het 1e update-je

het gaat de goede kant op, ik kan weer naar buiten bellen. :)
en ik heb nog steeds mijn oude nummer. :pompom:
nu alleen nog gebeld kunnen worden

en ik heb er nog niet eens achteraan hoeven bellen vandaag.

ik wacht nog even af.

jullie horen het van me
 
:pompom::pompom: ben gebeld door de helpdesk en alles doet het :pompom::pompom:

kan bellen en gebeld worden met mijn oude nummer :applause::applause:

nu alleen nog even kijken waarom mijn nummerweergave het niet doen.
kon aan mijn toestel liggen volgens de hd.

had ik al een draadje overgezien geloof ik.

dus voor iedereen die nog wacht.... het kan wel
 
Mooi! :)
Het gaat vaker goed dan fout, maar helaas zijn wij onze mooie nummer kwijt.
Maar al bijna een jaar storingsvrij :)
 
Maak me gek.

Ik vreet me eigen schoenen op als komende week mijn telefoon het weer doet.
Nou dat kan ik gemakkelijk zeggen want mijn vertrouwen is totaal weg loze beloftes:evil:
 
@strand, eet smakelijk :wink:

@Dre,

Wanneer er telefonie wordt aangevraagd inclusief nummerbehoud (het nummer moet dus worden ingeporteerd vanaf een andere provider) loopt de provisioning net iets anders als bij een 'gewone' telefonie bestelling.

Zodra je het modem aansluit, en vervolgens activeert krijgt het systeem hier intern een melding dat het modem aangesloten is. Aan de hand van de MAC adressen (die onderop het modem vermeld staan) wordt vervolgens vastgesteld dat het om een telefonie modem gaat. De volgende stap is dat het porteerproces in werking wordt gesteld. Dit proces bestaat uit 3 stappen;
- het verzoek,
- de daadwerkelijke overdracht (synchronisatie),
- de activatie.
Dit proces duurt maximaal 8 dagen, dus de 8 dagen nadat het modem geactiveerd is, is het nummer dus nog bij de vorige provider. Echter is het telefoonnummer al wel in de Ziggo systemen gezet, waardoor er wel mee uitgebeld kan worden. Pas na de activatie, is het mogelijk om ook gebeld te worden. Hoop dat dit het 1 en ander verduidelijkt.

vwb de nummerweergave, als je mij het telefoonnummer waar het om gaat in een privebericht wil sturen, zal ik kijken of in onze systemen alles goed staat.


@Harold,
Mocht je erg gehecht zijn aan het 'mooie nummer' dat genoemd wordt,
zou je deze eventueel in een prive bericht naar me toe kunnen sturen inclusief de postcode en het huisnummer.
Ik kan dan kijken of het nummer al opnieuw uitgegeven is, of dat we deze ook weer terug kunnen krijgen.
 
@Harold,
Mocht je erg gehecht zijn aan het 'mooie nummer' dat genoemd wordt,
zou je deze eventueel in een prive bericht naar me toe kunnen sturen inclusief de postcode en het huisnummer.
Ik kan dan kijken of het nummer al opnieuw uitgegeven is, of dat we deze ook weer terug kunnen krijgen.
Dank voor je moeite, maar nu weet iedereen ons nieuwe(re) nummer, als we die oude nummer terugkrijgen moeten we iedereen weer op de hoogte stellen.
Vriendelijk aangeboden! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan